• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
پنج شنبه 23 مرداد 1399
کد مطلب : 107565
+
-

تأثیر کرونا بر گلبول‌های سفید کودکان

تأثیر کرونا بر گلبول‌های سفید کودکان

رپزشکان با مطالعه یک بیماری تأثیرگذار بر کودکان که به ویروس کرونا مرتبط است دریافته‌‌اند که تغییرات قابل‌توجهی در گلبول‌های سفید این بیماران به‌وجود آمده است. 
به گزارش ایندیپندنت، گزارش‌های به‌دست آمده از سراسر جهان (که بریتانیا را هم شامل می‌شود) حاکی از آن است که کودکان در طول همه‌گیری ویروس کرونا به یک سندروم التهابی چند سیستمی جدید مبتلا شده‌اند. علائم این بیماری تب و التهاب است و متخصصان گفته‌‌اند که این بیماری بسیار نادر است. سندرم التهابی چند سیستمی کودکان (PIMS-TS) که هم‌اکنون با عفونت سارس-کووید-۲ ارتباط دارد یک بیماری جدید است و با بیماری کاوازاکی و همچنین سندروم شوک سمی (توکسیک) ویژگی‌های مشترکی دارد. 
دانشمندان نمونه‌های خونی کودکان مبتلا به این بیماری را که در طول قرنطینه ویروس کرونا در بریتانیا در بیمارستان اطفال بیرمنگام پذیرش شده بودند، مورد بررسی قرار دادند. باتوجه به مقاله پیش‌تر چاپ‌شده‌‌ای که هنوز مورد بررسی دقیق قرار نگرفته است، آنها دریافتند که تغییرات عمده‌‌ای در مونوسیت (نوعی گلبول سفید) بیماران مبتلا به بیماری سندروم التهابی چند سیستمی 
(PIMS-TS) و کاوازاکی صورت گرفته است. دکتر گراهام تیلور، نویسنده ارشد و همراه گفت: این تحقیق برای نخستین بار نشان می‌دهد «هردو بیماری با تغییرات بسیار زیاد در تعداد مونوسیت‌ها و آرایش ژنتیک‌شان مشخص می‌شوند.»  دکتر تیلور از مرکز ایمنی‌شناسی و ایمنی‌درمانی در دانشگاه بیرمنگام گفت: «نتایج ما نیازمند تأیید در یک گروه وسیع‌تر از بیماران است اما تغییراتی که شاهدش بوده‌‌ایم احتمالا بسیار مرتبط است.»

این خبر را به اشتراک بگذارید