• دو شنبه 28 اسفند 1402
  • الإثْنَيْن 8 رمضان 1445
  • 2024 Mar 18
چهار شنبه 22 مرداد 1399
کد مطلب : 107481
+
-

حقش نبود، حقش بود

برخلاف بازی اول، استقلال این بار تیم برتر میدان بود و برای حذف سپاهان نیازی به اشتباه داور نداشت

سپاهان طی 9روز 2بار به استقلال باخت اما شکست دوم شکل و شمایل کاملا متفاوتی با شکست اول داشت. در بازی اول 2تیم، سپاهان اصلا چهره یک تیم بازنده را نداشت و نتیجه بازی می‌توانست کاملا برعکس باشد. اما در بازی دوم استقلال کاملا برتر از حریف بود و سپاهان با ارائه ضعیف‌ترین نمایش خود در این فصل کاملا مستحق شکست بود. این موضوعی است که آنالیزهای بعد از بازی و دیتاهای ثبت‌شده کاملا آن را تایید می‌کنند. در این گزارش با تکیه بر آنالیزهای سایت مرجع متریکا به مقایسه این 2 بازی پرداخته‌ایم.

  سپاهان نصف شد، استقلال 4برابر
از بازی لیگ تا جدال حذفی، تعداد پاس‌های بازیکنان سپاهان دقیقا 130پاس افت کرد و تعداد شوت‌های در چهارچوب این تیم هم نصف شد. در آن طرف میدان، استقلال در تمام آیتم‌ها آمارش را نسبت به بازی اول بهتر کرد و بالاتر از سپاهان ایستاد. نگاهی به آمارهای 20 بازی بیندازیم؛ در بازی اول مالکیت توپ 56-44 به سود سپاهان بود. سپاهانی‌ها 510پاس با دقت 85درصد ردوبدل کردند و استقلالی‌ها 382پاس با دقت 83درصد. نتیجه این چرخاندن توپ در نهایت 10شوت برای سپاهان و 5 شوت برای استقلال بود که در شوت‌های داخل چهارچوب سپاهان برتری مطلق 4 بر یک داشت. یعنی استقلال در حالی 2گل زد که فقط یک ضربه در چهارچوب داشت! فرصت شلیک همان یک ضربه هم با اشتباه واضح داور، نصیب دیاباته شده بود. اما در مقابل زردپوشان موقعیت‌های بیشتری خلق کردند و گل زیبایی هم
 زدند.
در بازی دوم اما هیچ خبری از موقعیت‌سازی سپاهانی‌ها نبود و حسین حسینی روز آرامی را سپری کرد. تعداد شوت‌های در چهارچوب که در بازی لیگ 4-1 به سود سپاهان بود در بازی حذفی 4-2 به سود استقلال شد. در تعداد پاس هم دیگر خبری از برتری فاحش سپاهان نبود و سایت مرجع متریکا، آمار 380 به 323پاس را ثبت کرد. یعنی 2 ضربه کم‌خطر به چهارچوب دروازه استقلال، در مقابلِ 4ضربه در چهارچوب آبی‌پوشان که 2 ضربه تبدیل به گل شد و پیش از آنها ضربه علی کریمی از داخل 6‌ قدم هم حسابی پیام نیازمند را به دردسر انداخت.

 کریمی، مهره وزیر فرهاد
نمرات فنی که بازیکنان در این 2 بازی کسب کردند هم شاهد دیگری برای برتری آبی‌پوشان در بازی دوم است. در بازی اول شیخ دیاباته با نمره7.49 بهترین بازیکن میدان شد و سپاهان هم با محمد محبی(7.15) و علی قربانی(7.09) 2 بازیکن با نمره بالای 7 داشت. اما در بازی دوم شرایط کاملا زیرورو شد؛ سپاهان هیچ بازیکن درخشانی نداشت و بهترین بازیکن این تیم پیام نیازمند با نمره6.77 بود که نمره متوسطی است. ماجرا وقتی جالب می‌شود که بدانیم نمره ضعیف‌ترین بازیکن استقلال هم از نمره نیازمند بالاتر بوده است. محمد دانشگر با 6.98 پایین‌ترین نمره را در بین آبی‌ها گرفت، 9بازیکن نمره بین 7 تا 8 گرفتند و علی کریمی با نمره عالی 8.92 بهترین بازیکن زمین شد. کریمی 7عملکرد دفاعی و 5 نبرد هوایی موفق داشت، 3شوت در چهارچوب زد و گل دوم بازی را هم به نام خودش ثبت کرد تا در همه آیتم‌ها درخشان‌ترین بازیکن تیمش باشد. البته در درخشش فوق‌تصور این بازیکن، فرهاد مجیدی با تاکتیک‌های موثرش در بازی دوم نقش غیرقابل‌انکاری داشت. سرمربی جوان استقلال دوشنبه‌شب در غیاب نیمی از چهره‌های هجومی‌ تیمش، علی کریمی را در پست شماره10 به بازی گرفت و با نمایش عالی او در پست جدیدش مهم‌ترین بازی فصل را از آن خود کرد. مجیدی با همین تصمیم هوشمندانه، کادر فنی حریف را مغلوب خود کرد و امیر قلعه‌نویی را به استراحت اجباری فرستاد.

این خبر را به اشتراک بگذارید