• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 22 مرداد 1399
کد مطلب : 107476
+
-

مرگ سارق منزل هنگام فرار

این سارق از اعضای باندی بود که به خانه‌های پایتخت دستبرد می‌زدند

مرگ سارق منزل هنگام فرار

 با بازداشت سرکرده باند بزرگ سرقت منزل و اعترافات وی مشخص شد که کوچک‌ترین عضو گروه، پس از دستبرد به خانه‌ای قصد فرار داشته، اما سقوط کرده و جانش را از دست داده است.
به‌گزارش همشهری، اواخر سال گذشته گزارش سرقت از خانه‌ای به مأموران کلانتری104 عباس‌آباد اعلام شد. شاکی درخصوص جزئیات سرقت چنین گفت: سارقان از در پارکینگ وارد ساختمانی که در آن زندگی می‌کردم، شدند. آنها در ورودی خانه‌ام را تخریب کرده و زمانی که من سرکار بودم دست به سرقت زدند. وی افزود: ارزش اموالی که سرقت کردند حدود یک میلیارد تومان بود. دزدان همه ‌جای خانه‌ام را به هم ریختند و همه طلاها، عطر و ادکلن‌های مارک‌دار، ساعت و تلفن همراهم را سرقت کردند.
پس از ثبت این شکایت پرونده برای انجام تحقیقات بیشتر به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران ارجاع شد و گروهی از مأموران برای اینکه ردی از سارقان به‌دست آورند راهی محل حادثه شدند. در بررسی‌ها مشخص شد که در اطراف محل حادثه دوربین‌های مداربسته‌ای وجود دارد. برای همین تصاویر و فیلم دوربین‌ها بازبینی شد و تصاویر دزدان به‌دست آمد. کارآگاهان در گام بعدی سراغ بانک اطلاعات مجرمان سابقه‌دار رفتند و موفق شدند یکی از دزدان سابقه‌دار را شناسایی کنند. وی امیر نام داشت که پیش از این بارها به اتهام سرقت، زندان را تجربه کرده بود. با این سرنخ مأموران پاتوق‌های احتمالی امیر را زیرنظر قرار دادند تا اینکه موفق شدند مخفیگاه وی را در غرب استان تهران شناسایی کنند. با دستور دادیار دادسرای ناحیه 15 تهران، متهم ششم مرداد‌ماه امسال در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شد.
امیر اگرچه در بازجویی‌های اولیه اصرار داشت که بیگناه است، اما وقتی شواهد را علیه خود دید لب به اعتراف گشود و به سرقت‌های سریالی با همدستی 3نفر از دوستانش اقرار کرد. اما مدعی شد که یکی از همدستانش در یکی از سرقت‌ها جانش را از دست داده است. وی در توضیح ماجرا گفت: مدتی قبل با 3نفر از دوستانم دور هم جمع شدیم و باند سرقت تشکیل دادیم. شگردمان این بود که به خانه‌ها دستبرد می‌زدیم و اموال قیمتی را میان خودمان تقسیم می‌کردیم. وی ادامه داد: یکی از همدستانم به نام کامران چندی قبل پس از دستبرد به خانه‌ای، قصد فرار داشت اما ناگهان از ساختمان به پایین افتاد. بعد از سقوط کامران، ‌من و همدستان دیگرم فرار کردیم اما کامران با حضور شاهدان و اورژانس به بیمارستان انتقال یافت. امید داشتیم که زنده می‌ماند، اما ساعتی بعد شنیدیم که او در بیمارستان فوت شده است.
در همین حال سرهنگ کارآگاه قاسم دستخال، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران در این خصوص گفت: با اطلاعاتی که متهم در اختیار مأموران قرار داد یکی از همدستان وی نیز بازداشت شد، اما آخرین عضو این گروه همچنان فراری است که تلاش پلیس برای شناسایی مخفیگاه وی و بازداشتش ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید