• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 22 مرداد 1399
کد مطلب : 107472
+
-

متهم پس از ناکامی در نقشه اولش، سناریوی گروگانگیری نوشت

نقشه‌های شوم دختر برای تصاحب اموال پدر

نقشه‌های شوم دختر برای تصاحب اموال پدر

 دختر جوان ابتدا پدرش را در بیمارستان روانی بستری کرد تا وانمود کند او محجور است و قادر به اداره اموالش نیست و از این طریق اموالش را تصاحب کند، اما وقتی در نقشه اول شکست خورد، این بار نقشه گروگانگیری کشید. به گزارش همشهری، چند روز پیش، زن جوانی راهی اداره پلیس شهر جدید هشتگرد شد و گفت که 2مرد ناشناس پدر سالخورده او را دزدیده‌اند. او در تشریح ماجرا گفت: همراه پدرم برای قدم زدن از خانه خارج شده بودیم، اما هنوز مسافت زیادی دور نشده بودیم که یک خودروی سواری مقابل ما توقف کرد. 2مرد جوان از ماشین پیاده شدند و با تهدید من، دست پدرم را گرفتند و سوار ماشین کردند و با خود بردند. در آن لحظات هر چه تلاش کردم نتوانستم مانع آنها شوم و مردان ناشناس در چشم بر هم زدنی ناپدید شدند. زن جوان مدعی بود که پشت پرده این آدم‌ربایی کسی نیست جز خواهر ناتنی او. او در ادامه توضیح داد: سال‌ها پیش پدرم ازدواج مجدد کرد و از این ازدواج صاحب یک دختر شد که حالا حدودا 34ساله است. در همه این سال‌ها من با پدرم در هشتگرد زندگی می‌کردم و همسر دوم پدرم و خانواه‌اش در ساوجبلاغ. تا اینکه مهاجرت کردم و به خارج از کشور رفتم.
او ادامه داد: مدتی قبل، پس از اینکه چندین بار با پدرم تماس گرفتم و موفق به حرف زدن با او نشدم، نگرانش شدم و به ایران برگشتم. آنجا بود که فهمیدم خواهر ناتنی من با اینکه زندگی مستقل و همسر دارد، پدرم را نزد خودش و مادرش برده و کمی بعد هم او را در یک بیمارستان روانی بستری کرده است. وقتی به خواهرم اعتراض کردم، گفت که پدرمان به‌ شدت بیمار است و مشاعرش را از دست داده و حتی نمی‌تواند به درستی کارهایش را انجام دهد و برای همین او را در بیمارستان بستری کرده است. اما من حرف‌های او را باور نکردم و به بیمارستان رفتم و پدرم را مرخص کردم و نزد خود در هشتگرد بردم. پدرم با اینکه 85سال سن دارد اما هیچ بیماری‌ای ندارد و تصمیم گرفتم خودم از او مراقبت کنم تا اینکه این اتفاق رخ داد و زمانی که برای قدم زدن خانه را ترک کرده بودیم، مردان ناشناس سر رسیدند و او را دزدیدند و با خود بردند. حالا هم حدس می‌زنم که آدم‌ربایان را خواهر ناتنی‌ام اجیر کرده و انگیزه‌اش از این کار تصاحب اموال پدر پیرمان است.

آزادی گروگان 
با اظهارات این زن و صدور دستورات قضایی، تیمی از مأموران پلیس راهی محل زندگی خواهر ناتنی شاکی در ساوجبلاغ شدند. حدس شاکی درست بود و وقتی مأموران وارد خانه این زن شدند، پیرمرد را که در آنجا زندانی شده بود، پیدا کردند. با دستگیری خواهر ناتنی شاکی، وی به اداره پلیس منتقل شد و در بازجویی‌های اولیه مدعی شد به‌دلیل اینکه نگران حال پدرش بوده و می‌خواسته خودش از او مراقبت کند، از دو نفر از آشنایانش خواسته که راهی محل زندگی او شوند و وی را به زور به خانه او بیاورند. ادعای این زن در حالی بیان می‌شد که مأموران در ادامه تحقیقات به سرنخ‌هایی دست یافتند که نشان می‌داد در همه این مدت او قصد تصاحب اموال پدرش را داشته است. بنابراین تحقیقات از او ادامه یافت و وی در نهایت به تلاش برای به‌دست آوردن ثروت پدرش اعتراف کرد. او گفت: وقتی خواهرم ناتنی‌ام به خارج از کشور رفت، به‌ دلیل اینکه پدرم ثروت زیادی داشت و از طرفی سنش بالا بود، تصمیم گرفتم او را در بیمارستان روانی بستری کنم. پس از آن تلاش کردم با پرونده‌سازی‌ وانمود کنم که پدرم محجور است تا بتوانم اداره اموال او را به‌دست بگیرم اما درحالی‌که نقشه‌هایم به خوبی پیش می‌رفت، خواهرم به ایران برگشت و پدرم را از بیمارستان مرخص کرد و نزد خودش برد. وقتی در نقشه اول ناکام ماندم، این بار تصمیم گرفتم با ربودن پدرم به هدفم برسم که دستگیر شدم.
به گفته سردار عباسعلی محمدیان، با اعترافات این زن، 2آدم ربایی اجیر شده نیز دستگیر شدند و متهمان با صدور قرار قانونی در اختیار مرجع قضایی قرار گرفتند.

این خبر را به اشتراک بگذارید