• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
چهار شنبه 22 مرداد 1399
کد مطلب : 107464
+
-

غول‌های فناوری در برابر ترامپ

اپل، فیس بوک، آمازون و مایکروسافت از سیاست ترامپ مبنی بر تعلیق ویزای کارگران خارجی به دادگاه شکایت کرده اند

فناوری
غول‌های فناوری در برابر ترامپ

عمادالدین قاسمی پناه- خبر‌نگار

تعدادی از شرکت‌های بزرگ فناوری آمریکا ازجمله اپل، فیس بوک، آمازون و مایکروسافت، به یک کارزار حقوقی علیه قانون ممنوعیت صدور ویزای جدید برای کارگران موقت خارجی پیوسته‌اند که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا آن را به اجرا گذاشته است.
به گزارش بلومبرگ، این گروه روز دوشنبه گذشته از دادگاه خواست که به آنها اجازه داده شود تا دیدگاه این صنعت(فناوری) به دادخواهی مخالفت با این ممنوعیت اضافه شود. آنها می‌گویند که این موضوع باعث می‌شود که «صدمات جبران ناپذیری به کسب و کارها و اقتصاد آمریکا وارد شود».
ترامپ در 22ژوئن بیانیه‌ای صادر کرد که براساس آن، ویزاهای غیرمهاجرتی، ازجمله ویزاهای H-1B برای مشاغل تخصصی با مهارت بالا، ویزاهای H-2B برای کارگران شاغل در حوزه‌هایی غیراز کشاورزی و ویزاهای L-1برای نقل و انتقالات درون شرکتی را تعلیق کرد.
از شرکت‌های فناوری دیگری که به‌دنبال بررسی پرونده دادگاه فدرال در اوکلند کالیفرنیا هستند، می‌توان به اداب، گیت هاب، اینتل و مایکروسافت اشاره کرد. همچنین 52شرکت به‌طور جداگانه درخواست مشابهی را به‌منظور تعلیق اقدامات ترامپ در واشنگتن ارائه کرده‌اند.
این گروه در پرونده‌ای که تشکیل داده نوشته است: «برنامه‌های تعلیق ویزای غیرمهاجرتی رئیس‌جمهور، ظاهرا از منافع کارگران آمریکایی محافظت می‌کند، اما در واقع، به این کارگران، کارفرمایان آنها و اقتصاد کشور آسیب می‌زند. این اعلامیه(ممنوعیت ویزای کارگران خارجی) به جای محافظت از کارگران داخلی در برابر تهدید رقابت‌های خارجی، اطمینان می‌دهد که شرکت‌های آمریکایی برای پر کردن پست‌های با مهارت بالا نیاز به استخدام از خارج کشور دارند و تقاضای داخلی به‌مراتب فراتر از میزان کارگران داخلی است.»
شرکت‌های گوگل، اسپاتیفای و بلومبرگ ال پی به‌طور جداگانه درخواست‌هایی را برای اعلام پشتیبانی خود از حکم دادگاه مبنی بر توقف اجرای سیاست ترامپ در مورد ممنوعیت ویزای کارگران خارجی، ثبت کرده‌اند.
همچنین انجمن‌های صنعتی، ازجمله اتاق بازرگانی ایالات متحده،‌ماه گذشته شکایت‌هایی را برای تعلیق این تصمیم ترامپ مطرح کردند.

این خبر را به اشتراک بگذارید