• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
دو شنبه 20 مرداد 1399
کد مطلب : 107248
+
-

یک چهارم زندگی روزمره با اپلیکیشن‌های موبایل

یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که میزان استفاده مردم جهان از اپلیکیشن‌های موبایل به‌شدت افزایش یافته است

یک چهارم زندگی روزمره با اپلیکیشن‌های موبایل

عمادالدین قاسمی‌پناه- خبر‌نگار

براساس یک مطالعه جدید، مردم اپلیکیشن‌های بیشتری را دانلود می‌کنند، اپلیکیشن‌های جدید را با سرعت بیشتری می‌پذیرند و زمان بیشتری را در اپلیکیشن‌ها سپری می‌کنند.
App Annie که در زمینه تجزیه و تحلیل اپلیکیشن‌ها و داده‌های بازار اپلیکیشن‌ها فعالیت می‌کند، گزارشی جامع را به سفارش فیسبوک‌ منتشر کرده است. این گزارش، تحول در بازار اپلیکیشن‌های تلفن همراه طی 5 سال گذشته را بررسی کرده است.
آنچه در این گزارش از همه چشمگیرتر است، رشد استفاده از اپلیکیشن‌هاست، به‌طوری که مصرف‌کنندگان به‌طور میانگین ​اکنون بیش از یک چهارم از زمان بیداری خود را با این اپلیکیشن‌ها می‌گذرانند. با رشد بازار اپلیکیشن‌های موبایلی و افزایش موارد استفاده، سال2020 اکنون تبدیل به شلوغ‌ترین سال حضور اپلیکیشن‌ها شده است. این بازار هرگز تا این حد متنوع نبوده است، زیرا 100 اپلیکیشن برتر شامل دسته‌ها و طبقه‌بندی‌های مختلفی می‌شوند. اپلیکیشن‌های جدید به سرعت در حال پذیرش هستند و بیشتر اپلیکیشن‌ها در حال رسیدن به عدد یک میلیون کاربر فعال ماهانه هستند. در سال2019، کاربران جهانی به‌طور متوسط 93 اپلیکیشن در موبایل خود نصب کرده بودند که به‌طور ماهانه از 41 اپلیکیشن استفاده می‌کردند. این اعداد در سال2015 به‌ترتیب 85 و 35بوده است. نکات برجسته دیگری در این گزارش آمده که جالب توجه است.
افزایش زمان استفاده
در سال2019، کاربران به‌طور متوسط ​​1/3ساعت در روز برای اپلیکیشن‌ها زمان می‌گذاشتند و این در حالی است که 5 سال پیش این زمان 1/2ساعت بوده است.

جذابیت همیشگی اپلیکیشن‌های جدید
داده‌ها نشان می‌دهد که بازار اپلیکیشن‌های موبایل از تازه‌واردها استقبال می‌کند. تعدادی تازه‌وارد هر سال به فهرست 100اپلیکیشن برتر دانلود شده اضافه می‌شوند که سال گذشته در این فهرست نبوده‌اند. 35 اپلیکیشن از 100 اپلیکیشن برتر سال2019 تازه‌وارد بوده‌اند که در سال2016 این عدد 27بوده است. App Annie توصیه می‌کند که شرکت‌ها به‌طور مداوم به سرمایه‌گذاری و نوآوری ادامه دهند تا بتوانند در این بازار رقابت کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید