• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
یکشنبه 19 مرداد 1399
کد مطلب : 107124
+
-

یک جدایی

از زمانی که رئال و رونالدو از هم جدا شدند هیچ‌کدام در اروپا خیر ندیدند

یک جدایی

رئال مادرید و کریستیانو رونالدو برای دومین فصل پیاپی پس از جدایی‌شان از لیگ قهرمانان حذف شدند. آنها با هم 4 بار لیگ قهرمانان را فتح کرده بودند. رونالدو فصل قبل به‌تنهایی مقابل اتلتیکو در کام‌بک تاریخی یوونتوس هت‌تریک کرده بود و پریشب هم مقابل لیون دبل کرد اما اینها برای صعود کافی نبود. رئال هم با 2 اشتباه مرگبار واران در شبی که رهبر این تیم یعنی راموس غایب بود یک باخت تکراری به منچسترسیتی داد و از دور رقابت‌ها کنار رفت. به این ترتیب امکان رویارویی کریستیانو با رئال در دور بعدی فراهم نشد و من‌سیتی به لیون خورد. این نخستین بار بود که رونالدو ظرف 10سال اخیر از حضور در دور یک‌چهارم نهایی محروم می‌ماند. او تعداد گل‌های خود در مراحل حذفی لیگ قهرمانان را به عدد67 رساند که برابر است با مجموع گل‌های نفرات دوم و سوم یعنی مسی (46) و مولر (21). او فقط 25گلش را در یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا به‌ثمر رسانده بود، یکی کمتر از مسی در این مرحله. کل گل‌های لیگ قهرمانی مهاجم پرتغالی به عدد130 رساند که تنها 22تیم از او در این رقابت‌ها بیشتر گل زده‌اند. در دوران بعد قرنطینه فقط لواندوفسکی به‌اندازه رونالدو گل زده و آنها یک گل از استرلینگ 11گله بیشتر دارند. این دهمین گل اروپایی کریستیانو برای یوونتوس بود؛ منچستر (15)، رئال (105) و یووه (10). حالا او در 46مسابقه 37گل برای یوونتوس زده که رکورد گلزنی یک بازیکن در یک فصل برای این تیم است. هر 7گل آخر یووه در مراحل حذفی توسط رونالدو به ثمر رسیده. اما همه اینها برای تکرار خاطرات پادشاهی با رئال در اروپا کافی نبود. حسرت بوفون هم برای فتح این جام یک سال دیگر تمدید شد.

   لیون
لیون نخستین تیم فرانسوی در تمام رقابت‌های باشگاهی اروپا بود که یووه را حذف می‌کند. لیون دومین بار تیم رونالدو را حذف کرد؛ بار اول در فصل 2010‌-2009 و رئال. یووه برای نخستین بار در ورزشگاه جدیدش - آلیانز - از روی نقطه پنالتی گل خورد. آخرین‌بار در سال2009 در دل‌آلپی از یورگن بوت (بایرن) گل خورده بود. ممفیس دیپای از لیون در 6بازی آخر اروپایی تیمش گل زده. او قبلا هرگز در این رقابت‌ها گلی نزده بود. ۸بازیکن از ترکیب اولیه لیون در این بازی کارت گرفتند که یک رکورد اروپایی است.

  سیتی
سیتی بعد از لیورپول در سال2009 نخستین تیمی بود که رفت و برگشت رئال را برد. تعداد بازی‌های این تیم در لیگ قهرمانان تازه به عدد76 رسیده؛ 150گل زده و 100گل خورده. دی‌بروین به‌تنهایی 9موقعیت گل خلق کرد و رکورد آرشاوین در سال2008 را زد. استرلینگ هم صدمین گلش را برای من‌سیتی به ثمر رساند که 20تای آن در لیگ قهرمانان بوده.

   رئال
واران پس از کاریوس (لیورپول مقابل رئال) و لاپورت (سیتی مقابل تاتنهام) سومین بازیکنی است که موفق می‌شود در یک بازی در لیگ قهرمانان دو سوتی منجر به گل بدهد. بنزما با ثبت دهمین گلش در مراحل حذفی پایین‌تر از مسی و رونالدو و مولر چهارمین گلزن برتر در مرحله یک‌هشتم شد. این سیزدهمین گلش با سر در لیگ قهرمانان بود که تنها از رونالدو(24) آمار ضعیف‌تری است. بنزما در مجموع گل‌ها هم از رکورد لواندوفسکی عبور کرد و با 65گل به رده چهارم گلزنان تاریخ این رقابت‌ها صعود کرد. کورتوا باز هم نتوانست مقابل منچسترسیتی کلین‌شیت کند و سیزدهمین گلش را هم از این تیم در 10بازی خورد.

   بارسلونا
دیشب 2 بازیکن بارسا هم به رکوردهایی شخصی دست یافتند. پیکه تعداد بازی‌هایش در لیگ قهرمانان را به 115 رساند که مساوی با رکورد پویول در بارسلونا است. 4تا از این بازی‌ها با پیراهن منچستر بوده. مسی هم با بازی دیشب مقابل ناپولی از رکورد تعداد بازی‌های گیگز در لیگ قهرمانان اروپا عبور کرد و به رکورد 142بازی رائول رسید. تنها کاسیاس و رونالدو و ژاوی از او بیشتر بازی کرده‌اند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید