• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
چهار شنبه 15 فروردین 1397
کد مطلب : 10711
+
-

مرگ 11 نفر در انتقامجویی آتشین اهواز

متهم پرونده تنها چند ساعت پس از حادثه توسط پلیس دستگیر شد و در بازجویی‌ها به ارتکاب جنایت اعتراف کرد

داخلی
مرگ 11 نفر در انتقامجویی آتشین اهواز

اختلاف نوجوان 17ساله و شوهرخاله‌اش بر سر اخراج او از قهوه‌خانه، جنایت هولناکی را رقم زد. پسر نوجوان در اقدامی جنون‌آمیز قهوه‌خانه را به آتش‌ کشید و باعث مرگ 11نفر شد.

به گزارش همشهری، حدود ساعت یک و 5 دقیقه بامداد دیروز آتش‌نشانان اهواز در جریان حریق گسترده در یک قهوه‌خانه در کوی علوی این شهر قرار گرفتند. گزارش اولیه از این حکایت داشت که عده‌ای در داخل قهوه‌خانه گرفتار شعله‌های آتش‌ شده‌اند و جانشان در خطر است.

به‌دنبال این تماس تیم‌های عملیاتی از 3 ایستگاه آتش‌نشانی راهی محل حادثه شدند. این قهوه‌خانه فضایی کاملا محصور به ابعاد حدود 15 در 15متر بود که بین 2مغازه وجود داشت و با راهرویی باریک به خیابان منتهی می‌شد و در آهنی که در ابتدای این راهرو قرار داشت، تنها راه ورود و خروج به آنجا بود.

وقتی آتش‌نشانان به محل حادثه رسیدند، راهروی ورودی قهوه‌خانه مملو از آتش بود و همین شرایط امکان فرار افراد حاضر در آنجا را غیرممکن ساخته بود. با این حال، آتش‌نشانان با تجهیزات مخصوص به جدال با آتش پرداختند و با عبور از راهروی شعله‌ور به فضای قهوه‌خانه رسیدند. تخت‌ها، تزیینات و سقف چوبی قهوه‌خانه باعث گسترش آتش‌سوزی شده بود و صدای فریاد و ناله‌های افراد محبوس در آنجا از هر طرف به گوش می‌رسید.

آتش‌نشانان همزمان با اطفای حریق به کمک آسیب‌دیدگان شتافتند. آنها موفق شدند 6نفر از کسانی را که بر اثر سوختگی مصدوم شده بودند، نجات دهند و به خارج از قهوه‌خانه منتقل کنند اما سختی عملیات به حدی بود که 3نفر از آتش‌نشانان نیز در این حادثه مصدوم شدند و تمامی مصدومان به بیمارستان انتقال یافتند.

به گفته آتش‌پاد علی تراب‌پور، رئیس آتش‌نشانی اهواز که خود نیز در محل حادثه حضور داشت، با خاموش‌شدن شعله‌های آتش اجساد 10نفر که بر اثر سوختگی و خفگی جان باخته بودند، از قهوه‌خانه بیرون کشیده شد و در اختیار پزشکی قانونی قرار گرفت. قربانیان افرادی بین 19 تا 40ساله بودند که آن شب برای تفریح به قهوه‌خانه رفته بودند.


آتش‌سوزی عمدی

به‌دنبال این حادثه تیم‌هایی از پلیس آگاهی نیز راهی قهوه‌خانه شدند و در همان بررسی‌های اولیه و تحقیق از مصدومان مشخص شد که آتش‌سوزی عمدی بوده است.
آنچه مشخص بود نوجوانی 17ساله که با صاحب قهوه‌خانه اختلاف داشت، ساعاتی پیش از حادثه راهی آنجا شده و پس از جر و بحث و بگومگو با صاحب قهوه‌خانه از آنجا خارج شده بود. او سپس نیمه‌های شب درحالی‌که ظرفی در دست داشت دوباره به قهوه‌خانه برگشته و با پاشیدن بنزین در آنجا باعث آتش‌سوزی شد.

کارگر اخراجی



با این اطلاعات تحقیقات برای دستگیری عامل این آتش‌سوزی آغاز شد و چند ساعت بعد مأموران موفق شدند نوجوان 17ساله را دستگیر کنند. او در همان بازجویی‌های اولیه اعتراف کرد که از مدتی قبل در قهوه‌خانه شوهرخاله‌اش کار می‌کرده اما به‌تازگی و به‌خاطر اختلاف با وی از آنجا اخراج شده بود. به همین دلیل از شوهرخاله‌اش کینه به دل گرفته و بعد از اینکه چندبار او را تهدید به انتقام‌جویی کرده بود، در نهایت با تهیه بنزین راهی آنجا شده و قهوه‌خانه را به آتش کشیده و پا به فرار گذاشته است.

اعترافات پسر نوجوان در حالی بیان می‌شد که از بیمارستان خبر رسید یکی از مصدومان به‌علت سوختگی 70درصدی جانش را از دست داد و شمار قربانیان این حادثه به 11نفر رسید. این در حالی است که 3 آتش‌نشانی که در این حادثه مصدوم شده بودند، پس از درمان اولیه از بیمارستان مرخص شدند و تلاش پزشکان برای نجات مصدومان دیگر ادامه دارد.

یکی از این مصدومان فواد عامری‌پور است. او در گفت‌وگو با همشهری می‌گوید: آن شب همراه یکی از دوستانم به نام عدنان به قهوه‌خانه رفتیم که قلیان بکشیم. عده‌ دیگری هم آنجا بودند که همگی اهل همان محل هستند. سرگرم کشیدن قلیان بودیم که ناگهان یکی فریاد زد: «آتیش زد، آتیش زد، فرار کنید.» در چشم‌بر‌هم‌زدنی شعله‌های آتش قهوه‌خانه را دربرگرفت. همراه دوستم به سمت در خروجی دویدیم تا فرار کنیم. بقیه نیز در حال فرار بودند و چون راهرو تنگ بود، گیر کردیم. به‌شدت احساس سوختگی می‌کردم و هر طوری بود خودم را از راهرو بیرون کشیدم و به خیابان پریدم. لباس‌هایم سوخته بود و به یکی از افرادی که مقابل در قهوه‌خانه جمع شده بودند، شماره خانه‌مان را دادم و خواستم با خانواده‌ام تماس بگیرد و دیگر چیزی نفهمیدم تا اینکه در بیمارستان به‌هوش آمدم.

به گفته شهیار میرخشتی، مدیر فوریت‌های پزشکی خوزستان از بین قربانیان هویت 4نفر مشخص شده و تحقیقات برای شناسایی هویت 6قربانی دیگر ادامه دارد. مصدومان حادثه نیز در بیمارستان‌های طالقانی و آیت‌الله کرمی بستری هستند که یکی از آنها صاحب 63ساله قهوه‌خانه است که دچار دودگرفتگی و ناراحتی قلبی شده است. در همین حال سرهنگ صفری، فرمانده انتظامی شهرستان اهواز نیز گفت: متهم ١٧ساله روز گذشته و پس از اعتراف به آتش‌سوزی عمدی قهوه‌خانه به محل حادثه منتقل شد و صحنه جنایتش را بازسازی کرد و گفت که به‌دلیل اختلافات قبلی با شوهرخاله‌اش دست به این کار زده است. در این شرایط برای متهم قرار قانونی صادر شده و تحقیقات تکمیلی در این پرونده ادامه دارد.


کارمند اخراجی آتش به پا کرد



آتش‌سوزی مرگبار اهواز تنها آتش‌سوزی عمدی دیروز نبود، چرا که چند ساعت بعد از این حادثه این بار کارمند اخراجی یکی از شرکت‌های تولیدی در تهران برای انتقام‌گیری به محل کار سابقش رفت و 4خودرو را به آتش کشید. براساس اعلام مرکز اطلاع‌رسانی پلیس پایتخت این حادثه ساعت 3:03بامداد دیروز در طبقه منفی 2شرکتی در جاده قدیم کرج اتفاق افتاد و در جریان آن 4خودرو شامل دو دستگاه لکسوس، یک دستگاه توسان و یک دستگاه ویتارا که در آنجا پارک بودند طعمه حریق شدند.

هرچند آتش‌نشانان توانستند دقایقی بعد آتش‌سوزی را مهار و از سرایت آن به سایر بخش‌های ساختمان جلوگیری کنند اما این 4خودرو به‌طور کلی در آتش سوختند. با آغاز تحقیقات در این‌باره مأموران پی بردند این آتش‌سوزی عمدی است و در پشت پرده آن کارمند اخراجی شرکت قرار دارد. شواهد نشان می‌داد او از شرکت طلب داشت و دقایقی پیش از حادثه وارد آنجا شده بود. در جریان این حادثه مأموران تلاش کردند متهم را بازداشت کنند اما او به پشت‌بام رفت و قصد خودکشی داشت که در نهایت بازداشت شد. تحقیقات در این‌باره همچنان در جریان است.

این خبر را به اشتراک بگذارید