• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
یکشنبه 19 مرداد 1399
کد مطلب : 107094
+
-

28 شبانه‌روز تلاش برای یافتن دختر گمشده در ارتفاعات جهان نما به کشف یک جسد منجر شد

پایان تلخ سها

پایان تلخ سها



28روز پس از مفقود شدن سها رضانژاد، دختر طبیعت گرد در ارتفاعات جهان‌نمای کردکوی، در استان گلستان تیم‌های جست‌وجو موفق شدند پیکر دختری را پیدا کنند که شواهد اولیه نشان می‌دهد متعلق به سهاست.
به‌گزارش همشهری، از روز 20تیرماه امسال که سها رضانژاد در ارتفاعات جهان‌نما مفقود شد گروه‌های مختلفی از هلال احمر، پلیس و نیروهای مردمی جست‌وجوهای خود برای یافتن او را آغاز کردند. این دختر 27ساله به همراه گروهی 25نفره برای تفریح و گردشگری به دشت جهان‌نما از توابع شهرستان کردکوی واقع در استان گلستان رفته بود اما از صبح روز جمعه به شکل عجیبی ناپدید شد. نفرات این گروه گردشگری شب را در چادر گذرانده بودند و آنطور که اعضای گروه می‌گویند سها صبح جمعه برای مسواک زدن از چادر خارج شد اما دیگر هیچ‌کس او را ندید. صبح آن روز بعد از آنکه هم گروهی‌های دختر جوان آن اطراف را به‌دنبال او جست‌وجو کردند و نتوانستند وی را پیدا کنند، ماجرا را به هلال احمر گزارش و درخواست کمک کردند. از آن زمان بود که تیم‌های مختلفی از هلال احمر برای یافتن دختر گم شده بسیج شدند.



سها در شبکه‌های اجتماعی

ناپدید شدن سها، در شبکه‌های اجتماعی بازتاب گسترده‌ای داشت. دوستان و نزدیکان وی با انتشار تصاویری از وی از مردم برای پیدا کردنش کمک خواستند. محلی که حادثه در آنجا اتفاق افتاده بود جنگل انبوه و سخت گذر بود. در این میان گروه‌های جست‌وجو از سگ‌های زنده یاب و حتی پهپاد برای یافتن دختر جوان استفاده کردند. هر روز بخش‌های بیشتری از جنگل جست‌وجو می‌شد و مسئولان محلی نتایج تلاش‌های‌شان را تشریح می‌کردند. شرایط جوی منطقه عملیات را با دشواری مواجه کرده بود؛ با وجود این جست‌وجوها همچنان ادامه داشت تا اینکه روز جمعه، 17مرداد امدادگران هلال احمر حوالی ساعت۱۲ در منطقه‌ای صعب العبور بین چکل سر و یارعلی جهان‌نما جسدی ناشناس را کشف کردند و تلاش‌ها برای انتقال آن به پایین دست آغاز شد. سخت گذر بودن منطقه، کار انتقال جسد را با دشواری روبه‌رو کرده بود و در این شرایط نیروهای عملیاتی بیشتری به منطقه اعزام شدند و توانستند جسد کشف شده را به پایین دست انتقال دهند.

در انتظار نتیجه نهایی
شواهد اولیه نشان می‌داد چند روزی از فوت پیکر کشف شده می‌گذرد و به‌دلیل گذشت زمان، چهره وی قابل شناسایی نبود؛ اما لباس‌هایی که وی به تن داشت شبیه به سها رضانژاد بود. به همین دلیل این فرضیه که پیکر کشف شده متعلق به سها باشد تقویت شد اما هنوز معلوم نبود که وی چگونه دچار حادثه شده و از محل کمپ فاصله گرفته است.
به‌دنبال کشف این جسد، هادی عزیززاده، دادستان عمومی و انقلاب کردکوی جزئیات بیشتری از این ماجرا را بازگو کرد و گفت: جسد پس از انتقال به پایین دست، برای بررسی‌های فنی و تحقیقات بیشتر به پزشکی قانونی گرگان منتقل شد. نمونه‌برداری و عکس برداری از محل کشف جسد و منطقه اطراف هم از سوی بازپرس پرونده و تیم پلیس آگاهی در دستور کار قرار گرفت. وی ادامه داد: فعلا با قطعیت درباره هویت جسد کشف شده نمی‌توان اظهارنظر کرد اما لباس‌های جسد، با نشانی‌هایی که خانواده و دوستان سها اعلام کردند و همچنین با لباس‌هایی که سها رضایی‌نژاد در آخرین فیلم گوشی‌اش به تن داشت مطابقت دارد و این گمان که این جسد متعلق به این بانوست را تقویت می‌کند. عزیززاده در ادامه گفت: نمونه برداری DNA از جسد و خانواده سها رضایی نژاد انجام می‌شود تا با قطعیت بتوانیم درباره جسد کشف شده اظهارنظر کنیم.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید