• چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 7 ذی القعده 1445
  • 2024 May 15
چهار شنبه 15 مرداد 1399
کد مطلب : 106972
+
-

این کنکور لعنتی!

نگاه
این کنکور لعنتی!


احمد جعفری چمازکتی ـ  روزنامه‌نگار

قصه پر غصه کنکور، هر روز ابعاد تازه‌ای به‌خود می‌گیرد. بار روانی این آزمون پرتنش، نه‌تنها بر دانش‌آموزان که تا مدت‌ها بر گرده پدر و مادر خانواده ایرانی سنگینی می‌کند. هر آنچه خانواده‌ها در ایام نزدیک به برگزاری کنکور، فضای روانی را همراه با آرامش برای فرزندان خود می‌خواهند، برخی از مسئولان، با اعلام نظرهای نسنجیده، سنگینی بار آزمون را بر خانواده‌ها، دوچندان می‌کنند.
با ورود مهمان ناخوانده کووید- ۱۹، براساس تصمیمات بالادستی، قرار بر این شد که برگزاری تجمعات، با نظر ستاد ملی کرونا باشد.
به‌عبارت دیگر، در ایام درگیر بودن جامعه با این ویروس منحوس، تصمیمات ستاد ملی کرونا، فصل‌الخطاب است. موضوعی که رهبر انقلاب، بارها بر آن صحه گذاشتند.
درحالی‌که خانواده‌ها و دانش‌آموزان، با استرس کنکور دست و پنجه نرم می‌کنند، صداهای مختلف درباره برگزاری یا عدم‌برگزاری کنکور، به تنش میان خانواده‌ها، دامن زده است.
اعتبار و جایگاه مجلس شورای اسلامی به‌عنوان نهاد قانونگذاری کشور، بر کسی پوشیده نیست اما ورود این نهاد به موضوع کنکور، قبل از اعلام تصمیم ستاد ملی کرونا، فاقد وجاهت است.
حال که قرار است آینده‌سازان ایران اسلامی، نتیجه سال‌ها تلاش خود را در کنکور سراسری نقد کنند، بر آحاد جامعه به‌خصوص مسئولان کشوری فرض است که فضای همراه با آرامش را برای فرزندان ایران‌زمین مهیا کنند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید