• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
چهار شنبه 15 مرداد 1399
کد مطلب : 106918
+
-

خبرهای کوتاه

  مناسب‌سازی‌ ۱۱۶ بازار میوه و تره‌بار برای توان‌یابان
مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران، گفت: تا پایان سال‌جاری 116بازار میوه و تره‌بار برای توان‌یابان مناسب‌سازی‌ خواهد شد. به گزارش همشهری سیدسعید راد با بیان اینکه مناسب‌سازی‌ بازارها از سال گذشته آغاز شده افزود: 60بازار در سال98 بهسازی و مناسب‌سازی‌ شده و ۵۶ بازار دیگر شامل ۲۶‌بازار جدید و ۳۰ بازار قدیمی نیز برای سال۹۹ در دستور کار قرار دارد.وی به توسعه بازارهای میوه و تره‌بار در سال‌جاری نیز اشاره کرد و اظهار داشت: عملیات طراحی و ساخت ۱۷ بازار میوه و تره‌بار در نیمه اول سال‌جاری، آغاز شده و شروع طراحی و ساخت ۹ بازار دیگر نیز برای نیمه دوم سال برنامه‌ریزی شده است.در ساخت بازارهای میوه و تره‌بار، علاوه بر تعداد جمعیت ساکن در هر محله، میزان دسترسی ساکنان به بازارهای میوه و تره‌بار محلات همجوار نیز مورد ارزیابی و سنجش قرار می‌گیرد.

  بهره برداری از پروژه بلوار استاد معین ؛ به‌زودی
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: پروژه بلوار استادمعین جنوبی به‌زودی بهره‌برداری شده و ترافیک میدان آزادی را کاهش خواهد داد. به گزارش همشهری صفا صبوری دیلمی با اشاره به مختصات این پروژه افزود: پروژه احداث ادامه جنوبی بلوار استادمعین شامل احداث یک معبر 45متری حدفاصل خیابان نیارکی تا محور 30متری جی است و بهره‌برداری از آن بار ترافیکی معابر منتهی به سه‌راه آذری را کاسته و عبور و مرور در میدان آزادی، خیابان آزادی و بزرگراه آیت‌الله سعیدی را نیز روان خواهد کرد. وی احداث 2لاین تندرو و 2لاین کندرو در این محور را زمینه‌ساز تامین حداکثری ایمنی مسیرهای دوچرخه و عابرپیاده دانست و تأکید کرد: مسیرهای پیاده و دوچرخه بلوار استادمعین جنوبی براساس استانداردهای روز دنیا تامین شده است.

  ۱۵ هزار راننده تاکسی تسهیلات کرونایی دریافت کردند
مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های کشور گفت: در گام نخست ارائه تسهیلات به رانندگان تاکسی آسیب‌دیده از کرونا، ۲۵ هزار راننده ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۱۵هزار نفر تسهیلات 2میلیون تومانی قرض‌الحسنه کرونایی دریافت کردند. مرتضی ضامنی در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: بقیه ثبت‌نام‌کنندگان این تسهیلات در فرایند دریافت هستند و سازمان‌های تاکسیرانی، مرجع تشخیص رانندگان تاکسی آسیب‌دیده از کرونا و ابتلای راننده یا خانواده آنها هستند. وی با بیان اینکه دریافت‌کنندگان وام 2 میلیون تومانی طی 24‌ماه و با کارمزد 4درصد آن را تسویه خواهند کرد به نوع دیگر تسهیلات مشاغل آسیب‌دیده از کرونا اشاره کرد و افزود: مبلغ ۶ میلیون تومان توسط وزارت رفاه به همه رانندگان تاکسی و سرویس مدارس که در سامانه کارا ثبت نام کرده‌اند پرداخت خواهد شد؛ ‌چه رانندگانی که بیمه ویژه رانندگی تامین اجتماعی دارند و چه رانندگان فاقد بیمه. رانندگان پس از ثبت‌نام در سامانه کارا و احراز فعالیت آنها و بیمه ویژه رانندگی تامین اجتماعی دارند یا فاقد بیمه هستند حق بیمه‌شان پرداخت می‌شود. رانندگان پس از ثبت‌نام در سامانه کارا با احراز فعالیت آنها ‌به شعبه بانک معرفی می‌شوند. به‌گفته ضامنی، ۵۰۵ راننده تاکسی در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و ۴۳‌نفر از آنها نیز فوت کرده‌اند.

این خبر را به اشتراک بگذارید