• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
سه شنبه 14 مرداد 1399
کد مطلب : 106791
+
-

چهاردهمین جلسه دادگاه پرونده پتروشیمی برگزار شد

داماد علیه پدرزن!

علی اشرف ریاحی داماد محمدرضا نعمت‌زاده علیه پدر همسرش مطالبی ارائه کرده و از کشور فرار کرده است

داماد علیه پدرزن!

روز گذشته چهاردهمین جلسه دادگاه پرونده پتروشیمی برگزار شد؛ در این جلسه از دادگاه نیز بار دیگر نام علی اشرف ریاحی متهم متواری و پرحاشیه به میان آمد؛ آنجا که قاضی مسعودی‌مقام خطاب به متهم حمزه‌لو گفت: «در مورد ارزی که به شما و شیخ‌الاسلام تعلق گرفته، علی اشرف ریاحی بخشی از اطلاعات را با اسناد ارائه کرده و با پاسپورت دیگری از کشور فرار کرده است.» وی تصریح کرد: «این فرد حتی علیه وزیر سابق که پدرخانمش است مطالبی در راستای تسویه‌حساب شبنم نعمت‌زاده در بحث دارویی ارائه کرده و مستنداتی ارائه داده و مستنداتی که ارائه شده از ناحیه شرکا و معاونان شما بوده و مستندات راستی‌آزمایی شده است.»
مقصود قاضی از «پدرخانم» و «وزیر سابق» محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر سابق صنعت و معدن است که دختر او «شبنم نعمت‌زاده» نیز به جرم مشارکت در اخلال عمده و کلان در نظام اقتصادی کشور از طریق اخلال در توزیع مایحتاج دارویی سال گذشته محاکمه و به 20سال حبس محکوم شد.
قاضی در دهمین جلسه دادگاه درباره متهم ریاحی گفت: «ریاحی وارد ایران شده و داخل کشور است، اما متواری شده و در دادگاه حاضر نشده است. اقدامات لازم برای ضبط وثیقه در حال انجام است.» رئیس دادگاه در یازدهمین جلسه دادگاه نیز درباره متهم ریاحی و سایر متهمان فراری گفته بود: «بنا بر مستندات پرونده، اظهارات وی علیه خودش و دیگر متهمان در پرونده وجود دارد. ضبط وثیقه او در حال انجام است، توصیه‌ای که به آنها می‌شود این است که بدانند تمام پلاک‌های ثبتی در کانادا، ایران، انگلیس و امارات در پرونده وجود دارد و ما خط قرمز نداریم. مدارک و مستنداتی که در این پرونده وجود دارد برای تشکیل دیگر پرونده‌ها به دادسرا فرستاده می‌شود. آنهایی که به متهمان توصیه می‌کنند در دادگاه حاضر نشوید تصاویر و صداهایشان وجود دارد.»
قاضی در حالی از فرار این متهم خبر می‌دهد که او در جلسات قبلی دادگاه در سال97 حضور داشت.
ریاحی در پرونده پتروشیمی به معاونت در اخلال کلان در نظام اقتصادی و تحصیل مال از طریق نامشروع متهم است. وی همکار اصلی مرجان شیخ‌الاسلام و محسن احمدیان متهمان اصلی این پرونده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :