• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
چهار شنبه 15 فروردین 1397
کد مطلب : 10678
+
-

عدم‌اعلام شکایت، نشانه رضایت مصرف‌کننده نیست

 مدیرعامل انجمن حمایت از مصرف‌کنندگان گفت: ‌اعلام نشدن شکایت مصرف‌کننده دلیل بر رضایت از محصول و قیمت آن نیست. گاهی مصرف‌کننده به‌خاطر 200تا 300تومان افزایش قیمت برایش صرف نمی‌کند که دردسر شکایت را به جان بخرد و یا راه آن را نمی‌داند.

مسیح انصاری، مدیرعامل انجمن حمایت از مصرف‌کنندگان، درخصوص حمایت از حقوق مصرف‌کننده اظهار کرد: ما برای حمایت از حقوق مصرف‌کننده به 3مولفه نیاز داریم که نخستین مولفه ما قانون است.وی افزود: مولفه دوم اجرای قانون است. در کل دنیا اجرای این قانون توسط سازمان‌های مردم نهاد انجام می‌شود اما در کشور ما تنها یک سازمان مردم نهاد حامی مصرف‌کننده وجود دارد که آن هم سال‌ها قبل از تصویب این قانون تاسیس شده است. مولفه سوم نظارت بر اجرای قانون است که به وسیله دولت‌ها انجام می‌شود.

خروجی این سه مولفه رضایت مردم را به همراه دارد لذا بر این اساس می‌توان ارزیابی کرد که حقوق مصرف‌کننده در کشور ما رعایت می‌شود یا نه و چالش‌های آن کدام است.انصاری عنوان کرد: یکی از ارکان حقوق مصرف‌کننده حفظ منافع مصرف‌کننده است. اگر یک مصرف‌کننده کالایی رابه شما گران بفروشد جریمه می‌شود اما آیا به شما هم پولی پس داده می‌شود؟ این موضوع یکی از ضعف‌های این قانون است. قانون حمایت با تمام ضعف‌هایش وجود دارد اما چالش پیش رو این است که برای اجرای این قانون چه کاری می‌خواهیم انجام دهیم؟

(ایلنا)

این خبر را به اشتراک بگذارید