• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 14 مرداد 1399
کد مطلب : 106779
+
-

افشای جزئیات تازه از آیفون۱۲

طرح آیفون12 پرو در حالی فاش شده که لنز دوربین‌ها بزرگ‌تر است و از اسکنر LiDAR بهره می‌برد

موبایل
افشای جزئیات تازه از آیفون۱۲

عمادالدین قاسمی‌پناه- خبر‌نگار

اگرچه هر روز به تاریخ عرضه آیفون12 نزدیک می‌شویم، اما ممکن است این زمان تا ‌ماه اکتبر (مهر و آبان) به تعویق بیفتد. با این حال، اکنون جزئیات تازه‌ای از نسل جدید گوشی‌های شرکت اپل افشا شده است.
تصویری که می‌بینید، طرحی از آیفون12 پرو 6.1اینچی و آیفون12 پرومکس 6.7اینچی است. همانطور که مشاهده می‌کنید، هر دو طرح ویژگی آیفون ایکس را حفظ کرده‌اند. همچنین هر دو یک طرح مربعی برای دوربین دارند که 6دایره را در خود جا داده است. این دایره‌ها شامل 3لنز، یک میکروفون، یک اسکنر LiDAR و یک فلش است.
افشاگری به نام Komia در توییت خود می‌گوید که «هر 3 لنز کمی بزرگ‌تر از سری11 پرو هستند» که بیانگر حسگرهای بزرگ‌تر و در نتیجه بهبود کیفیت عکس است.
به‌گزارش تایمزگاید، نکته جالب در این مورد این است که اسکنر LiDAR که در آیپد پرو عرضه شده است، نسبت به تبلت اپل بسیار کوچک‌تر است. حال باید بدانیم که آیا این مسئله بر عملکرد دوربین تأثیر می‌گذارد یا اینکه اپل راهی برای کوچک کردن چیزها، بدون آنکه از تکنولوژی خود عقب‌نشینی کند، یافته است.LiDAR مخفف عبارت
 Light Detection and Ranging به‌معنی تشخیص نور و دامنه است. یک اسکنر LiDAR پرتوهای لیزر را ارسال کرده و سپس مدت زمان لازم برای بازگشت به سنسور را اندازه‌گیری می‌کند و از این اطلاعات برای محاسبه دقیق فاصله و عمق اشیای موجود در این فاصله، استفاده می‌کند. اگرچه از این عملکرد سال‌ها در صنایع مختلفی چون هواپیماسازی، فضا و برنامه‌های نظامی استفاده شده است، اما به‌طور فزاینده‌ای در بخش‌های دیگر نیز مورد مصرف پیدا کرده است. این تکنولوژی می‌تواند در روبات‌ها برای تشخیص چیدمان اشیا در یک اتاق یا در اتومبیل‌های خودران به‌منظور محاسبه فاصله واقعی و پرهیز از برخورد و تصادف مورد استفاده قرار بگیرد.
برای آیفون12 پرو، این کاربرد احتمالا مرتبط با «واقعیت افزوده» است. «واقعیت افزوده» همان تکنولوژی است که تیم کوک، مدیرعامل اپل، از طرفداران اصلی آن است. او گفته است که این «اتفاق بزرگ بعدی» است که «می‌تواند به‌جای انزوای انسان‌ها عملکرد انسان‌ها را تقویت کند» و به‌احتمال زیاد «زندگی شما را تحت‌الشعاع قرار خواهد داد». با توجه به چنین تعصبی نسبت به واقعیت افزوده، عجیب خواهد بود که اپل شرط‌بندی بزرگی روی LiDAR آیفون12 پرو نکرده باشد.
با وجود این، ما انتظار داریم که پردازنده جدید Apple A14Bionic عملکرد چشمگیری داشته و با 5G سازگار باشد. درحالی‌که در ابتدا شنیده می‌شد که نمایشگرهای 120هرتز ارائه می‌شوند، اما ممکن است که اپل از این ویژگی محروم باشد. همانطور که احتمالا از محصولات اپل انتظار دارید، قیمت‌گذاری مانند همیشه خواهد بود. Komiya پیش‌بینی می‌کند که قیمت اولیه آیفون12 پرو 128گیگابایتی 1049دلار و قیمت آیفون12 پرومکس 128گیگابایتی 1149دلار خواهد بود. البته گزینه‌های ارزان‌تری هم در دسترس خواهند بود که طبق گزارش‌ها آیفون12، 5.4اینچی 5G حدودا 699دلار خواهد بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :