• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 14 مرداد 1399
کد مطلب : 106783
+
-

100ثانیه خبر

  از سرگیری مذاکرات برای خرید تیک‌تاک
شرکت مایکروسافت اعلام کرد که مذاکرات خود را با شرکت چینی بایت‌دنس بر سر خرید اپلیکیشن تیک‌تاک ادامه می‌دهد. به گزارش وب‌سایت آکسیوس، پیش‌تر اعلام شده بود که مذاکره بین این دو متوقف شده است، اما ظاهرا پس از مذاکره با دونالد ترامپ، مایکروسافت بار دیگر به مذاکرات با بایت‌دنس بازگشته است تا این بار کار خرید تیک‌تاک را نهایی کند.

  ASTHROS با بالن به فضا می‌رود
ناسا که چندی پیش از تلسکوپ مادون قرمز خود به نام ASTHROS رونمایی کرده بود، قرار است آن را با یک بالن به اندازه یک استادیوم فوتبال به لبه جو بفرستد. به گزارش نیو اطلس، بالن حامل تلسکوپ، از قطب جنوب پرواز می‌کند و بادهای استراتوسفر آن را در پروازی که بین 21تا 28روز به‌طول می‌انجامد، به مقصد خواهند رساند. پس از اتمام ماموریت نیز، تلسکوپ از بالن جدا شده و به‌وسیله یک چتر نجات، فرود خواهد آمد.

  کشف یک کهکشان با کمترین میزان اکسیژن
ستاره‌شناسان دانشگاه توکیو، در مطالعه‌ای برای کشف کهکشان‌هایی که در مراحل نخستین پیدایش خود به‌سرمی‌برند، با تلفیق داده‌های به‌دست آمده از تلسکوپ «سوبارو» و استفاده از روشی مبتنی بر یادگیری ماشینی، موفق به کشف کهکشانی شدند که فراوانی اکسیژن در آن تنها 6/1درصد فراوانی اکسیژن در خورشید است. به گزارش وب‌سایت تک‌اکسپلوریست، این کهکشان که HSC J۱۶۳۱+۴۴۲۶ نام گرفته، اکنون رکورددار کمترین وفور اکسیژن است؛ موضوعی که نشان می‌دهد، این کهکشان در مراحل اولیه تکاملش قرار دارد.

  انگل‌ها را حفظ کنیم
یک گروه بین‌المللی از دانشمندان در بررسی‌های خود، عنوان کردند که انگل‌ها، موجودات مهمی هستند و باید برنامه‌ای برای محافظت از آنها ارائه شود. به گزارش وب‌سایت فیز، هدف از این مطالعه، انجام اقداماتی برای حفظ انگل‌ها بدون شناسایی آنها اعلام شده است. انگل‌ها، گونه‌های متنوعی دارند، اما تنوع زیستی آنها به‌عنوان یک موضوع ارزشمند برای پژوهشگران و دانشمندان شناخته نمی‌شود.

  توییت‌های عجیب ایلان ماسک
پس از 2 توییت «ایلان ماسک» درخصوص اینکه «اهرام ثلاثه» مصر، توسط بیگانگان ساخته شده است، مصری‌ها با واکنش‌های خود از او خواستند تا کمی بیشتر در مورد این موضوع تحقیق کند. به گزارش وب‌سایت AI، ماسک با استناد به یک فیلم مستند ساخت بی‌بی‌سی چنین ادعایی را مطرح کرده بود، اما باستان‌شناسان مصری، عقاید او را یک توهم بزرگ خواندند.

این خبر را به اشتراک بگذارید