• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
دو شنبه 13 مرداد 1399
کد مطلب : 106672
+
-

ترافیک 20کیلومتری در تصادف 50خودرو

داخلی
ترافیک 20کیلومتری در تصادف 50خودرو


قیچی‌کردن یک تریلی در آزادراه کرج-قزوین باعث تصادف 50خودرو با یکدیگر شد. ابعاد این تصادف عجیب و کم‌سابقه که 36مصدوم برجا گذاشت به حدی بود که فاصله نخستین و آخرین خودرو 2کیلومتر بود و طول ترافیک ناشی از آن به حدود 20کیلومتر رسید. به گزارش همشهری، این تصادف ساعت18:55 شنبه در آزادراه کرج-قزوین، بعد از پمپ بنزین وحدت اتفاق افتاد. ماجرا از این قرار بود که ابتدا یک دستگاه تریلی بنا به دلایل نامعلومی از مسیر منحرف شد و به‌دنبال آن چند خودروی دیگر نیز با یکدیگر برخورد کردند. پیش از این نیز سابقه تصادف‌های زنجیره‌ای در این محور وجود داشت اما این تصادف ابعاد گسترده‌تری داشت؛ طوری که حدود 50خودرو با یکدیگر برخورد کردند. مجتبی خالدی، سخنگوی سازمان اورژانس کشور در این‌باره گفت: متأسفانه بیش‌از ۵٠دستگاه خودرو با یکدیگر برخورد کردند که طول محدوده تصادف 2کیلومتر بود و بیش‌از ۲۰کیلومتر ترافیک ایجاد شده بود. وی ادامه داد: به‌دنبال این حادثه بلافاصله 5دستگاه آمبولانس راهی محل حادثه شدند و تلاش برای مداوای مصدومان که حدود 30نفر تخمین زده می‌شد آغاز شد. به‌دلیل تاریک‌شدن هوا امکان پرواز بالگرد وجود نداشت، به همین دلیل ضمن اعلام آماده‌باش به بیمارستان‌های قزوین، ابتدا مصدومان در محل درمان و پس از پایدارسازی به بیمارستان منتقل شدند.
در همین حال حسن آصفی، مدیرعامل هلال‌احمر قزوین در این‌باره گفت: حادثه به‌دلیل قیچی‌کردن یک دستگاه تریلی اتفاق افتاد و به‌دنبال آن بیش از ۵۰خودرو با هم تصادف کردند. وی ادامه داد: به‌دنبال حادثه تیم‌های امداد و نجات جاده‌ای پایگاه محمدیه و پایگاه عوارضی شماره۲ جمعیت هلال‌احمر شهرستان البرز به محل حادثه اعزام شدند که با توجه به تعداد زیاد مصدومین این تصادف‌ها در فاصله یک تا ۲کیلومتری با یکدیگر، درخواست تیم‌های پشتیبان از مرکز EOC هلال‌احمر اعلام و تیم پایگاه امداد و نجات فدک و ۲تیم واکنش سریع مرکز استان نیز به محل حادثه اعزام شدند. وی در ادامه گفت: پس از انجام اقدامات پیش‌بیمارستانی و کنترل علائم حیاتی، ۷نفر از مصدومان توسط هلال‌احمر و 29نفر دیگر توسط امدادگران اورژانس به مراکز درمانی منتقل شدند.
به‌دنبال وقوع این تصادف بررسی دقیق علت آن در دستور کار پلیس قرار گرفت. سرهنگ نادر رحمانی، رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا در این خصوص به ایسنا گفت: این تصادفات بین کیلومتر7 تا 9 آزادراه کرج-قزوین رخ داد. اکثر این تصادفات از نوع جلو به عقب بوده و ردی از انحراف یا لغزش وجود ندارد، با وجود این تیمی از کارشناسان پلیس راهنمایی و رانندگی، تحقیقات و بررسی‌های خود درمورد علت وقوع این تصادفات را آغاز کرده و با بررسی مستندات و شواهد موجود نتیجه نهایی را اعلام خواهند کرد. هر مقصری برای این حادثه مشخص شود، طبق قانون با وی برخورد خواهد شد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :