• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 12 مرداد 1399
کد مطلب : 106548
+
-

توضیحات شهردار تهران درباره کارکنان هتل شهر

شهردار تهران با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا موجب شده در طول 5‌ماه گذشته درآمد هتل شهر نزدیک صفر باشد، اعلام کرد: «از ۸کارگری که با آنها تمدید قرارداد نشد، 4نفر به شرکت‌های زیر مجموعه معرفی شده‌اند.»
به‌گزارش پایگاه خبری شهر، پیروز حناچی در نامه‌ای و در پاسخ به تذکر افشین حبیب‌زاده، عضو کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر تهران درباره تعدیل کارگران یکی از مجموعه‌های مرتبط با سازمان بازنشستگی شهرداری تهران بیان کرد: یکی از مجموعه‌هایی که به‌منظور کمک به تأمین درآمدها و منابع مالی در اختیار سازمان بازنشستگی قرار گرفته است، مجموعه هتل شهر است. این هتل  تا قبل از سال۹۸ در اختیار مؤسسه معین قرار داشت که به‌دلیل مدیریت نامناسب دچار مشکلات عدیده مالی و اداری شد. شهرداری باهدف واقعی‌سازی درآمد حاصل از هتل و نیز تأمین منابع لازم برای تعمیر و نگهداری و همچنین کسب درآمد پایدار، ناگزیر شد که در سال گذشته با نظر کارشناس رسمی دادگستری اقدام به برگزاری مزایده کند. شرکت عمران تهاتر شهر از شرکت‌های وابسته شهرداری به همراه چند مؤسسه و شرکت دیگر دراین مزایده شرکت کردند و درنهایت این شرکت برنده و قرارداد منعقد شد.
او ادامه داد: یکی از مشکلات به‌وجود آمده، عقد قرارداد کارکنان هتل شهر با شرکت هادیان شهر بود. این امر موجب ایجاد این شائبه شد که کارکنان هتل، کارمندان شهرداری تهران هستند درصورتی‌که آنها نیروی قراردادی مؤسسه معین به‌عنوان بهره‌بردار هتل شهر بوده‌اند و رابطه استخدامی کارکنان تحت مدیریت بهره‌بردار به مفهوم رابطه استخدامی با شهرداری تهران نیست. حال آنکه اداره‌کنندگان مجموعه هتل شهر و مدیران وقت سازمان بازنشستگی با این هدف که منافع حاصل از عقد قرارداد کارکنان هتل به شرکت هادیان شهر تعلق گیرد اقدام به عقد قرارداد با کارکنان هتل کرده بودند.شهردار درباره عقد قراردادهای یک و سه‌ماهه با کارکنان شاغل در هتل نیز بیان کرد: سررسید قرارداد سازمان بازنشستگی با شرکت عمران تهاتر شهر به‌عنوان بهره‌بردار هتل شهر تا تاریخ ۳۱خرداد۱۳۹۹ بود، لذا می‌بایست تمام قراردادها با کارکنان تا پایان خرداد ماه منعقد می‌شد و در مواردی هم به دلایل انضباطی، قرارداد یک‌ماهه تنظیم شده است.
شهردار تهران با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا بیشترین آسیب را برای صنعت گردشگری و هتلداری داشته و در طول ۵‌ماه گذشته درآمد هتل نزدیک به صفر بوده است، گفت: با وجود این از مجموع ۶۰نفر از افراد شاغل هیچ‌یک به‌دلیل وجود شرایط بحرانی اخیر تعدیل نشده‌اند. دلیل عدم‌تمدید قرارداد ۸نفر از کارکنان، ضعف عملکرد و قصور در انجام وظایف محوله و نیز شکایت‌های مکرر مهمانان بوده که مستندات آن موجود است. با این‌حال پس از عدم‌تمدید قرارداد افراد یادشده، یک‌ماه پاداش برای هر یک از آنها درنظر گرفته شد. ۴نفر از آن کارکنان به دیگر شرکت‌های زیرمجموعه معرفی شدند. از ۴نفر باقیمانده ۳نفر بازنشسته هستند و یک‌نفر هم به‌علت مشکلات انضباطی امکان کار ندارد. در قبال عدم‌تمدید قرارداد با آنها، ۳نفر کارکنان جدید توسط مدیر هتل جایگزین و به‌کار گرفته‌شده‌اند که دارای سوابق تجربی، گواهینامه‌های آموزشی لازم و همچنین تحصیلات مرتبط هستند. صراحتا اعلام می‌شود که تعدیل‌ها هیچ‌گونه ارتباطی با اعتراض انجام شده ندارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید