• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
چهار شنبه 8 مرداد 1399
کد مطلب : 106245
+
-

با مردم

با مردم










 خیل بیکاران دنبال دریافت بیمه بیکاری
از ساکنان محدوده شهرداری منطقه15 در نزدیکی یکی از پرترددترین و شلوغ‌ترین شعبه‌های تامین اجتماعی کشور هستم که هر روز پناهگاه شمار زیادی از بیکاران ناشی از کروناست که به‌دنبال دریافت بیمه بیکاری یا استفاده از مزایای بیمه‌شان به تامین اجتماعی آمده‌اند. اغلبشان هم طبق قوانین، ثبت‌نام کرده و به اداره کار هم رفته‌اند، اما هنوز از اتمام مراحل ثبت‌نام و واریز خبری نیست. بهتر نبود از اول می‌گفتند پولی نیست که به بیکاران بدهند؟
تکین از ساکنان منطقه15 تهران 

   مکان دفن جدید زباله ابداعی در هشتگرد
2هفته قبل یک ماشین شهرداری هشتگرد که حامل زباله و موادعفونی بود، نزدیک هشتگرد آتش گرفت. خوشبختانه با همت آتش‌نشان‌ها، حریق اطفا، بار ماشین تخلیه و ماشین به تعمیرگاه اعزام شد، اما بعد از 2هفته آن حجم عظیم زباله همان‌جا باقی‌مانده و از آن روز به بعد خاورها و برخی ماشین‌های زباله، نخاله‌ها و زباله‌ها را در همان مکان تخلیه می‌کنند. چه‌کسی پاسخگوی آلودگی محیط‌زیست و شهروندان هشتگردی و مکانی است که بدون زیرساخت در حال تبدیل شدن به محل دپوی زباله است.
حیدری از هشتگرد

   لوله شکسته آب در خیابان خواجه نصیر طوسی
در خیابان خواجه نصیر طوسی روبه‌روی پلاک 60، لوله آب سوراخ است و از آسفالت آب بیرون می‌آید، با وجود بارها تماس و اطلاع‌رسانی مشکل رفع نشده است، لطفا رسیدگی کنید.
بقایی از میدان امام حسین(ع) تهران

   آسانسورهای مقابل متروی فرهنگسرا، همچنان خراب است
مدتهاست آسانسورهای مقابل متروی فرهنگسرا و داخل مترو خراب است و به‌رغم اطلاع دادن به مسئولان، این وضع همچنان ادامه دارد.
 شهروند تهرانی

   دستکش و ماسک را روی زمین نیندازند
از مردم کلانشهر تبریز که به نظافت و سلیقه و تمیزی شهرت دارند، توقع می‌رود از انداختن ماسک و دستکش آلوده روی زمین خودداری کنند. در این روزها بیشتر از هر زباله‌ای می‌توان دستکش و ماسک روی زمین دید که این زباله‌ها می‌توانند آلوده باشند و باعث انتقال بیماری کرونا شوند.
رحیم‌زاده از تبریز 

   کامیون‌ها در خیابان‌های تهران، جولان می‌دهند
چند ماهی است که کامیون‌های باری  و حمل بتن در روز و شب در خیابان‌های تهران جولان می‌دهند و ضمن ایجاد آلودگی صوتی و هوا به ترافیک دامن می‌زنند. چرا پلیس راهبر رسیدگی نمی‌کند و ساعات مشخصی برای تردد این خودروها در نظر نمی‌گیرد.
اسماعیلی از تهران

  حواله دستمان است کودی در کار نیست
کشاورزان شهرستان‌های استان قزوین، این روزها برای دریافت کود کشاورزی سرگردان هستند و درحالی‌که حواله دریافت کود در دست دارند، مراکز توزیع کودی برای تحویل به آنها ندارند. کود فسفات و پتاس که عنوان می‌شود وابسته به واردات است و بابت آن ارز اختصاص یافته در بازار سیاه یافت می‌شود. اما بدتر از آن کود اوره است که تولید داخل است و قیمت دولتی آن 56هزار تومان و در بازار آزاد 150هزار تومان است. اگر قرار است کود وارداتی یا تولیدی نباشد در هیچ جا نباید وجود داشته باشد، نه اینکه در بازار سیاه به چند برابر قیمت باشد و ما هم تماشاچی باشیم و نتوانیم بخریم و شاهد نابودی محصولات‌مان باشیم.
دهقان از قزوین

  کیسه نایلون و پلاستیک، تولید نشود
اگر کیسه نایلون و پلاستیک تولید نشود، شاید اوایل برای همه سخت باشد، ولی کم‌کم مردم عادت خواهند کرد. بهتر است مثل گذشته زنبیل، کیسه پارچه‌ای یا کیف دست‌دوز به همراه داشته باشند که در این صورت هم صرفه‌جویی در هزینه و تولید صورت می‌گیرد و هم کمک قابل‌توجهی به محیط‌زیست کشور می‌شود.
مریم از اهالی تهران 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید