• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
سه شنبه 14 فروردین 1397
کد مطلب : 10613
+
-

جنگ آغاز می‌شود؟

جنگ آغاز می‌شود؟

   کی‌روش: بازیکنان داخلی آماده حضور در جام جهانی نیستند
سرمربی پرتغالی تیم ملی در کنفرانس مطبوعاتی پس از بازی با الجزایر به عدم آمادگی بازیکنان داخلی‌اش اشاره کرد و گفت: «اکنون زمانی است که فدراسیون ما و افرادی که در فوتبال ما مسئولیت دارند، تصمیم‌گیری کنند. اکنون زمانی است که یا همه چیز را داریم یا هیچ چیز نداریم بنابراین ضروری است که بازیکنان با من کار و تمرین کنند تا برای حضور در جام جهانی آماده شوند. دوست داشته باشید یا نه بازیکنان داخلی آماده حضور در جام جهانی نیستند. اگر آنها تا جام جهانی تمرینات باکیفیتی انجام ندهند، ما شانسی نخواهیم داشت. نکته کلیدی این است که بازیکنان‌مان را در راه پیشرفت و آمادگی بهتر قرار دهیم و به این منظور راه دیگری به‌جز انجام تمرینات ویژه نداریم. ما از حالا 40 روز زمان داریم. اکنون زمانی است که باید تصمیم بگیریم. فردا دیر است. تمرینات و مسابقات داخلی برای بازیکنان ما کافی نیست. هر مربی‌ای که بگوید این حرف درست نیست، دروغ می‌گوید و حقیقت را به شما نمی‌گوید. اکنون چه‌چیزی برای ایران اهمیت دارد، لیگ داخلی یا جام جهانی؟ این وظیفه من است که توجه‌ها را جلب کنم و بگویم که این یا همه چیز است یا هیچ چیز. من باید صادق باشم و این حرف را بزنم.»

   شفر: بازیکنانم آماده حضور در جام‌جهانی هستند
سرمربی آلمانی استقلال که خودش سال‌ها در تیم‌های ملی مربیگری کرده، اولین نفری بود که به صحبت‌های کی‌روش واکنش نشان داد. شفر در این خصوص می‌گوید: «من فقط در مورد تیم خودم می‌توانم صحبت کنم. من سرمربی سایپا پرسپولیس و بقیه تیم‌ها نیستم که درباره آنها حرف بزنم. من در سه کشور سرمربی تیم ملی بودم و برای سرمربی تیم ملی راحت نیست که همیشه بازیکنانش را در اختیار داشته باشد، چون بازیکنان در تیم باشگاهی خودشان هستند و هر چند روز یک بار در تمرین تیم ملی حضور می‌یابند. بازیکنان استقلال در چند ماه گذشته خیلی چیزها یاد گرفتند و برای تورنمنت‌هایی مثل جام جهانی آماده هستند.»

  ابراهیم‌زاده: به جز حاج‌صفی و جهانبخش سایرین آماده بودند؟!
سرمربی سپاهان هم به صحبت‌های کی‌روش واکنش نشان داده و در خصوص ناآمادگی بازیکنان داخلی این چنین توضیح داده است: «امروز همه تیم‌ها GPS دارند و این می‌تواند شرایط بازیکنان ملی‌پوش را بعد از هر بازی نشان دهد. ما 2 بازیکن ملی‌پوش داریم که نرم‌های آنها را برای تیم ملی می‌فرستیم. آنها در آمارها شرایط خوبی دارند. آقایی و کریمی در هر بازی بیش از 12 کیلومتر می‌دوند و شرایط هوازی و استقامتی آنها خوب است ما این شرایط را به مربیان تیم ملی هم ارائه می‌کنیم، اما اگر کادر فنی تیم ملی بازیکنان را آنالیز می‌کند و به این نتیجه می‌رسد که مشکل دارند، به ما اطلاع‌رسانی کند و بگوید که این بازیکنان چنین مشکلاتی دارند. به جز احسان حاج‌صفی و علیرضا جهانبخش سایر بازیکنان و لژیونرها آمادگی مناسب را داشتند؟ شاید سامان قدوس هم همین شرایط را داشته که بازی نکرده است. باید همه این مسائل را بررسی کنیم. باید از نظر کاری تعاملی داشته باشند تا تیم ملی و باشگاه‌ها به مشکل برنخورند. فصل آینده جام ملت‌های آسیا را پیش‌رو داریم و باید از الان برنامه‌ریزی شود که اگر بازی دوستانه‌ای داریم بازیکنان حداقل 4 روز قبل از مسابقه در اختیار باشگاه‌های خود قرار گیرند، تا باشگاه‌ها کارهای ریکاوری و تاکتیکی را انجام دهند.»

 دایی: به بازیکنانم نیاز دارم
دایی هم یکی دیگر از سرمربیان لیگ برتری است که به صحبت‌های کی‌روش واکنش نشان داده و گفته است‌: «تصمیمات کی‌روش محترم است اما به بازیکنانم نیاز داریم چرا که بازی حساسی در پیش داریم و روی بازیکنان سرمایه‌گذاری کرده‌ایم که نتیجه بگیریم. همیشه با تیم ملی همکاری کرده‌ایم و خواهیم کرد اما الان زمانی نیست که بازیکنان 40 روز در اختیار تیم ملی باشند. اکنون زمانی است که باشگاه‌ها از بازیکنان‌شان استفاده کنند. برای کی‌روش احترام قائلم اما فکر نکنم بخواهد از الان از بازیکنان استفاده کند. تا شروع جام جهانی زمان زیادی باقی‌ مانده و ما الان به بازیکنان‌مان احتیاج داریم. فکر می‌کنم بعد از آخرین بازی لیگ تا شروع جام جهانی کی‌روش زمان زیادی برای در اختیار داشتن بازیکنانش داشته باشد.»

   برانکو: لژیونر‌ها پرواز می‌کنند!
سرمربی پرسپولیس یکی دیگر از مربیانی است که واکنش تندی به صحبت‌های کی‌روش داشته است. برانکو که در سال‌های اخیر درگیری‌های زیادی با کی‌روش داشته، در این خصوص می‌گوید: «کی‌روش از کجا می‌داند بازیکنان آماده نیستند؟ مگر چند بازی آنها را دیده که بازیکنان داخلی را ناتوان دیده که اعلام کرده آماده نیستند؟ اگر درست متوجه شده باشم باید از بازی فردا ملی‌پوشان را در اختیار تیم ملی قرار بدهیم اما قراردادم طوری است که تنها 30 روز می‌توانم به مرخصی بروم! دیروز متوجه شدم که لژیونرها آماده هستند و پرواز می‌کنند. بازیکنانی چون سردار آزمون، مهدی طارمی و کریم انصاری‌فرد در زمین پرواز می‌کردند و پس از 30 دقیقه آنها را نمی‌دیدم. اگر کی‌روش این حرف‌ها را زده، خیلی خوب است. اگر درست تشخیص داده باشم با این صحبت‌ها باید بگوییم دایی مربی بدی است؟ اگر این‌طور باشد که معنایش این است مربیان ایرانی خوب نیستند. پس چطور استقلال، پرسپولیس و ذوب‌آهن اصفهان در آستانه به صعود مرحله بعدی لیگ قهرمانان آسیا هستند؟»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید