• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
سه شنبه 7 مرداد 1399
کد مطلب : 106091
+
-

افت 65هزار میلیارد تومانی ارزش بازار سهام

افت 65هزار میلیارد تومانی ارزش بازار سهام

به‌دنبال نزول شاخص بورس در مبادلات روز گذشته نزدیک به 65هزار میلیارد تومان از ارزش سهام شرکت‌های حاضر در بورس و فرابورس کاسته شد.
به گزارش همشهری، در مبادلات روز گذشته شاخص کل بورس تهران 13هزارو 799واحد کاهش یافت و به یک میلیون و 932هزارو 286واحد رسید. با این میزان نزول نزدیک به 65هزار میلیارد تومان از ارزش سهام شرکت‌های حاضر در بورس و فرابورس کاسته شد و جمع کل ارزش بازار سهام به 8507هزارمیلیارد تومان معادل 362میلیارد دلار رسید.
در دادوستد‌های روز گذشته سرمایه‌گذاران جمعا 26هزارو 995میلیارد تومان اوراق بهادار در بورس و فرابورس دادوستد کردند که این میزان نسبت به مبادلات روز یکشنبه 26درصد رشد داشت.دیروز همچنین بیش از 3میلیون معامله در بازار سهام انجام شد که این مقدار نیز 21.7درصد رشد نشان می‌دهد.

از شرکت‌ها چه خبر؟
تازه‌ترین خبر‌ها از شرکت‌ها حاکی از آن است که سهام 2 شرکت توسعه مسیر برق گیلان و زرماکارون آماده عرضه اولیه در فرابورس شده‌اند. قرار است سهام این 2 شرکت برای نخستین بار در روز چهارشنبه عرضه شود.
آخرین خبر‌ها از شرکت‌های تولید‌کننده محصولات فلزی نیز حاکی از آن است که برای صادرات اسلب محدودیت‌هایی وضع شده تا ابتدا نیاز داخل برطرف شود. علت این محدودیت‌ها این است که قیمت معاملاتی در بورس کالا به بالای قیمت جهانی رسیده است.
شرکت فولاد هرمزگان نیز در تلاش است که ظرفیت تولید خود را از 1.5میلیون تن به 2میلیون تن برساند. ضمنا تولید اسفنجی را افزایش دهد و خط تولید ورق راه‌اندازی کند. این طرح‌ها با توجه به موقعیت فولاد هرمزگان و توان فنی فولاد مبارکه به‌عنوان سهامدار عمده، می‌تواند خبر خوبی برای این شرکت باشد.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس هم گفته تولید کاتد مس در طول 4‌ماه نخست امسال 6درصد و آند 13درصد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد کرده است.
پرویز فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان نیز با اعلام تحقق سود خالص ۶ هزار میلیارد تومانی برای سال مالی گذشته از عرضه اولیه سهام ۲۰ شرکت در سال‌جاری و حضور در بورس املاک و مستغلات خبر داد. دیروز همچنین شرکت‌های بانک سامان، تامین ماسه ریخته‌گری، لیزینگ ایران، کاشی تکسرام، کشاورزی و دامپروری مگسال، بیمه نوین، شهداب ناب خراسان، قند شیروان، قوچان و بجنورد و سرمایه‌گذاری دارویی تامین با اتمام سال مالی‌شان، زمان برگزاری مجمع سالانه را اعلام کردند.
همچنین قرار است مجمع فوق‌العاده شرکت‌های سرمایه‌گذاری بوعلی، سرمایه‌گذاری مسکن شمال شرق، سرمایه‌گذاری مسکن پردیس، تولید مواداولیه داروپخش، بیمه نوین، سرمایه‌گذاری اعتلای البرز و شهداب ناب خراسان برای تصمیم‌گیری برگزار شود.در این میان مجمع سالانه روز دارو که قرار بود 14مرداد برگزار شود، لغو و تصمیم‌گیری درخصوص تصویب صورت‌های مالی به مجامع بعدی که تاریخ آن متعاقباً اعلام می‌شود، موکول شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید