• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
یکشنبه 5 مرداد 1399
کد مطلب : 105895
+
-

در راه درخشش

ادامه فیلم معروف استنلی کوبریک یک فیلم مستقل خواهد بود

«گلن مازارا» جزئیات فیلمنامه‌ای که قرار بود برای فیلم «اوورلوک هتل»، با اقتباس از رمان استیفن کینگ در دنباله فیلم «درخشش» استنلی کوبریک ساخته شود، را اعلام کرد.
به نوشته اسکرین رنت، «گلن مازارا» پیش‌تر نویسنده و تهیه کننده سریال‌های «مردگان متحرک» و «سپر» نیز بوده است. «مازارا»، فیلمنامه «هتل اوورلوک» را با اقتباس از مقدمه‌ استیفن کینگ بر کتاب «درخشش» با نام «پیش نمایش»، نگاشته است. استیفن کینگ در این مقدمه، به داستان «هتل اوورلوک» از ابتدای ساخت تا زمان حضور جک، وندی و دنی ترانس در این هتل پرداخته است.
 مدیران کمپانی «وارنر بروز» به‌رغم علاقه‌ای که نسبت به ساخت فیلم «هتل اوورلوک» بر مبنای فیلمنامه «مازارا»، از خود نشان داده بودند، ساخت فیلم براساس این فیلمنامه را به‌دلیل عدم‌موفقیت فیلم«دکتر اسلیپ»(2019) در گیشه، که این فیلم نیز با اقتباس از دنباله داستان «درخشش» نوشته استیفن کینگ ساخته شده بود، را به حالت تعلیق در آوردند. فیلم دکتر اسلیپ به‌رغم آنکه در گیشه چندان موفق ظاهر نشد، توانست نظر مثبت منتقدان را به‌خود جلب کند. با این حال این مسئله نیز سبب نشده است مدیران وانر بروز، نظر منفی خود را درباره ساخت فیلمی براساس فیلمنامه «هتل اوورلوک»، تغییر دهند.

«مازارا» در گفت‌وگو با سایت «بلادی دیسگاستینگ» به جزئیات بیشتری از فیلمنامه«هتل اوورلوک» اشاره می‌کند و توضیح می‌دهد که چرا هنوز این فیلمنامه برای ساخت چراغ سبز دریافت نکرده است.  مازارا در این گفت‌وگو به چالش‌های خود در زمان نگارش فیلمنامه نیز اشاره دارد؛ چالش‌هایی نظیر اینکه چطور می‌توان فیلمنامه‌ای نوشت که هم به داستان استیفن کینگ و هم فیلم «درخشش»(1980) کوبریک (استیفن کینگ از این اقتباس کوبریک خوشش نمی‌آمد) وفادار باشد، و هم فیلمنامه‌ای باشد که در آن روایتی تأثیر‌گذار و جدید با اقتباس از این دو اثر، ارائه شده باشد و شخصیت‌های جدیدی را در برگیرد. چالش ایجاد تعادل میان روایت اصلی و روایت فیلمنامه، در واقع دشوار‌ترین بخش کار است. بر همین اساس منتقدانی بر این باور بودند که در فیلم دکتر اسلیپ به کارگردانی مایک فلانگان این تعادل به درستی برقرار نشده است.
اخیرا پلتفورم «اچ بی‌او ماکس» اعلام کرده که قرار است سریالی در لوکیشن «هتل اوورلوک» به کارگردانی «جی جی آبرامز» با نام «اوورلوک» بسازد. البته مشخص نیست داستان این سریال دقیقا بر چه اساسی باشد و اینکه آیا مشابهت‌هایی با فیلمنامه مازارا خواهد داشت یا خیر.
فیلمنامه «هتل اوورلوک» به قلم «مازارا» داستان «باب تی واتسون» یک تاجر و صنعتگر موفق در ابتدای قرن بیستم را روایت می‌کند که به همراه خانواده خود و یک تیم ساختمانی بزرگ در حال تحقق بخشیدن به رؤیای خود و ساخت هتل بزرگی در رشته کوه راکی است. 
ریچارد کوچکترین فرزند باب پس از پرسه زدن در جنگل متوجه می‌شود که از قابلیت دیدن ارواح گروه آدمخوار مک کریدی برخوردار است. دیدار دلخراش و ناراحت‌کننده وی با گروه مک کریدی در آینده سبب وقوع یک سری حوادث ناگوار ازجمله وقوع سیلی مهیب می‌شود که باعث کشته شدن تمام گروه سازندگان اولیه هتل می‌شود. در ادامه این فیلمنامه تعدادی از حوادث خوفناک مربوط به سال‌های اولیه آغاز به‌کار «هتل اوورلوک»، روایت می‌شود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید