• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
شنبه 4 مرداد 1399
کد مطلب : 105720
+
-

اخبار اقتصادی


توقف واگذاری ایدرو و ایمیدرو 
معاون سازمان خصوصی‌سازی‌ ازتوقف واگذاری سهام ایدرو و ایمیدرو در بورس خبر داد وگفت: درمورد عرضه سازمان گسترش و نوسازی صنایع(ایدرو) و سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی (ایمیدرو) بحث‌هایی مطرح شده بود که فعلا مسکوت مانده و دولت مصوبه‌ای در این‌باره نداده است. ابوالقاسم شمسی جامخانه افزود: در نهایت قرار شد شرکت‌های زیرمجموعه‌ ایدرو و ایمیدرو به‌صورت مجزا واگذار شوند و این در دستورکار سازمان خصوصی‌سازی‌ قرار دارد.
 
کرونا مصرف آبمیوه را بیشتر کرد

دبیر انجمن صنایع آبمیوه و کنسانتره ایران گفت: محصولات آبمیوه از نظر آلودگی به ویروس کرونا ایمن هستند و به‌نظر می‌رسد شهروندان هم به‌دلیل نگرانی‌هایی که در زمینه شست‌وشوی میوه در دوره کرونا داشتند و همینطور افزایش قیمت میوه، برای تامین ویتامین مورد نیاز به آبمیوه‌های بسته‌بندی روی آورده‌اند. به گفته ولی‌الله داوودآبادی با وجود افزایش تقاضا برای آبمیوه به‌دلیل نامشخص بودن وضعیت مدارس و نبود ملاقات در بیمارستان‌ها بخشی از مشتری‌ها هم از دست رفته‌اند.

دریافت لوازم خانگی ارزان 
معاون بازرگانی وزارت صنعت از شروع طرح توزیع مستقیم لوازم خانگی به‌صورت سبدهای ارزان‌قیمت خبرداد. محمدرضا کلامی گفت: اقشار هدف این طرح، با اولویت زوج‌های جوان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی یا فرزندان این افراد هستند. سومین گروهی که در اولویت این طرح هستند، مزدوجین تحت پوشش سازمان بازنشستگی‌اند. به گفته او واحدهای تولیدی باید نسبت به عرضه ٥ قلم کالای لوازم خانگی اصلی جهیزیه ازجمله اجاق گاز، تلویزیون، یخچال، ماشین لباسشویی و جارو برقی اقدام کنند.

تلاش 3 کشور برای حضور در چابهار
مدیرعامل منطقه آزاد چابهار اعلام کرد: ازبک‌ها، قزاق‌ها و قرقیزها به‌دلیل ظرفیت‌ها و مزیت‌های چابهار به‌دنبال داشتن جای پا در این منطقه هستند. عبدالرحیم کردی گفت:پیشنهادهایی را از طریق وزارت امور خارجه و هم به‌صورت مستقیم به این کشورها ارائه کرده‌ایم تا بتوانیم یک بستر و فضایی لجستیکی برای آنها در چابهار درنظر بگیریم.به گفته او این کار با این هدف انجام می‌شود تا این کشورها بتوانند از این منطقه به‌عنوان بارانداز برای کالای مورد نیاز‌شان و هم کالای صادراتی استفاده کنند.

افت اقتصادی کره‌جنوبی
رشد اقتصادی کره‌جنوبی به کمترین سطح خود در ۲۲ سال اخیر رسید. کاهش شتاب رشد بخش خدمات و افت محسوس رشد بخش ساخت وساز باعث شد تا اقتصاد کره‌جنوبی در 3 ماهه دوم سال ۳.۳ درصد کوچک‌ شود. این رشد در مقایسه با رشد 3 ماهه نخست سال‌جاری این کشور 3 درصد کاهش پیدا کرده است.طی این مدت رشد بخش تولید از منفی یک درصد3 ماهه نخست به منفی ۱.۲ درصد در 3ماهه دوم رسیده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید