• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
پنج شنبه 2 مرداد 1399
کد مطلب : 105662
+
-

در تهران، چه ورزش‌های هیجانی می‌شود انجام داد و در کجاها

بفرمایید آدرنالین

بفرمایید آدرنالین

اهل هیجان هستید؟ اهل ورزش چطور؟ خب نظرتان درباره تلفیق این دو چیست؟ بله ورزش‌های هیجانی را می‌گوییم؛ ورزش‌هایی که آدرنالین خون‌تان را حسابی بالا می‌برند. ما اینجا درباره همین ورزش‌های مهیج و پرشتاب گفته‌ایم. تا آنجا که امکانش بوده نقاط مختلف را معرفی کرده‌ایم. یعنی کافی است که تنها بدانید رشته‌ها و مراکز کدام‌ها هستند تا از طریق جست‌وجوی اینترنتی، بتوانید به آدرس دقیق‌شان دسترسی پیدا کنید. باور کنید در قلب پایتخت شلوغی مثل تهران نیز می‌شود به هیجان عشق ورزید و به ورزش‌هایی که آدرنالین خون را بالا می‌برند، پرداخت. خوبی این ورزش‌ها هم این است که اکثرا انفرادی هستند و در این اوضاع کرونا می‌توان سراغ‌شان رفت. البته پیشنهاد ما این است که کمی صبر کنید و بعد از بهتر شدن اوضاع سراغ ورزش‌های هیجانی بروید.

کایت
با وجود اینکه خود ما هنوز به مکانیسم پروازی این کایت پی نبرده‌ایم و نمی‌دانیم که چگونه‌ در آسمان به پرواز درمی‌آید و سقوط نمی‌کند اما شما می‌توانید به سایت آبیک قزوین بروید و ۸ ماهه کایت‌سواری را بیاموزید و بعداً برای ما هم تعریف کنید. ظاهراً برای تهرانی‌ها، این نزدیک‌ترین نقطه ممکن است. البته پرداختن به این ورزش کمی برایتان گران تمام می‌شود، این را گفتیم تا یک وقت نادانسته راهی قزوین نشوید.

پینت‌بال
پینت‌بال یکی از مهیج‌ترین ورزش‌های جهان است که بیشتر از یک دهه می‌شود که به ایران وارد شده است و در این سال‌ها، باشگاه‌های مجهز متعددی در تهران و سایر شهرستان‌ها تاسیس شده است. به‌طور قطع، باشگاه پینت‌بال پاس در غرب تهران را باید پیشرفته‌ترین و در عین حال زیبا‌ترین باشگاه این شهر دانست. ضمن اینکه از پینت‌بال بوستان رازی هم می‌توانید نهایت استفاده را ببرید. با پرداخت ورودی بین 12تا 30هزار تومان برای ورود هر نفر به زمین این رشته ورزشی، تجهیزات و خشاب‌های 50تایی هم به شما داده می‌شود.

کارتینگ
یکی از جذاب‌ترین پیست‌های کارتینگ تهران، پیست مجموعه ورزشی آزادی است. این مجموعه در ضلع شمال شرقی استادیوم آزادی، سال‌هاست که پذیرای علاقه‌مندان به اتومبیلرانی است. این پیست در سال ۸۱ افتتاح شده و با مساحت مناسب ۳۰ هزار متری که از آن برخوردار است، به مجموعه‌ای بزرگ و منحصر‌به‌فرد در خاورمیانه مبدل شده است. مجموعه کارتینگ شهر جدید پرند هم در نزدیکی تهران است که آنجا هم پیست بسیار خوبی دارد. البته درصورت علاقه و مراجعه، باید برای هر ۶ دقیقه استفاده از این پیست، 60هزار تومان پرداخت کنید. با مراجعه به سایت‌های تخفیف، این مبلغ تا 42هزارتومان هم کاهش می‌یابد. البته در کنار کارتینگ می‌توانید فوتبال‌دستی، پینگ‌پنگ و ایرهاکی هم بازی کنید.

موتورسواری
چندین باشگاه موتورسواری حرفه‌ای در تهران فعالیت می‌کنند که به آموزش موتورسواری ایمن و حرفه‌ای می‌پردازند. رشته‌های مختلف موتورسواری در این باشگاه‌ها آموزش داده می‌شود و تابه‌حال قهرمان‌های متعددی نیز از همین باشگاه‌های تهرانی به تیم‌های ملی کشورمان در مواد مختلف راه پیدا کرده‌اند. اما مجموعه ورزشی آزادی نیز در اقدامی جالب توجه، فضای پارکینگ این مجموعه را در اختیار موتورسواران آماتور قرار می‌دهد تا آنها نیز مکانی برای تخلیه انرژی خود داشته باشند و از خطرات متعدد اجرای حرکات نمایشی در سطح شهر تا حدودی در امان باشند. بالاخره این هم برای خودش فکری است برای ایمنی بیشتر این ورزشکاران.

اتومبیلرانی
به‌دلیل عدم‌درآمدزایی و نگاه حرفه‌ای به این رشته در کشور ما، متأسفانه تمامی هزینه‌های موجود به‌خود ورزشکاران تحمیل می‌شود. پیست مجموعه ورزشی آزادی را با تمامی کم و کاستی‌ها و ایراداتش، باید بهترین پیست حال حاضر کشور معرفی کرد. به گفته استادان این رشته، برای یادگیری اتومبیلرانی حرفه‌ای در سطح مقدماتی، ‌باید چند میلیون تومان پرداخت کنید. البته این را هم درنظر داشته باشید که این مبلغی است که مربیان و رانندگان درجه یک کشور دریافت می‌کنند.

راپل
راپل، ورزش بالارفتن از سطح صاف و عمودی به کمک طناب‌های آویزان است. اگر تابه‌حال تمرین ورزشکاران این رشته را از نزدیک ندیده باشید، حتماً صحنه‌هایی از بالارفتن مأموران انتظامی را در فیلم‌ها دیده‌اید. در واقع این ورزش اصالتی نظامی دارد. اما به سبب جذابیت و هیجانی که در این ورزش وجود دارد، ورزشکاران زیادی در سراسر جهان به این رشته روی آورده‌اند. در ایران نیز مدتی است که این ورزش توسط سازمان ورزش شهرداری تهران، از حالت نظامی خارج شده و به عموم مردم آموزش داده می‌شود. بوستان ولایت شهرداری تهران، میزبان علاقه‌مندان به این رشته مهیج است.

صخره‌نوردی
لابد مستندی درباره صخره‌نوردی را که این روزها از تلویزیون پخش می‌شود، دیده‌اید. این رشته هم، از آن رشته‌هایی است که همت و اراده سخت می‌خواهد و سری پرشور. همین چند سال پیش هم بود که نخستین سالن تخصصی صخره‌نوردی در منطقه4، راه افتاد. شهدای اوقاف، نام مجموعه‌ای تخصصی است که ارتفاع دیواره‌هایش به 15متر هم می‌رسد و در آن واحد، 50نفر می‌توانند از آن بالا بروند. سالن‌های انقلاب، داوودی و دانشگاه شریف از دیگر سالن‌هایی هستند که می‌شود این ورزش را در آنها نیز دنبال کرد.

بانجی ‌جامپینگ
تهران تا همین چند سال پیش، تنها یک سکوی بانجی‌‌جامپینگ داشت که در مجموعه توچال بود. مسیر طولانی دسترسی به این مکان و قیمت گرانش، موجب استقبال کم شهروندان از این سکو شده بود. این سکو در سال ۸۶ افتتاح شد. ارتفاع ۴۰ متری از سطح جانبی و همچنین دید مناسبی که از بالای شهر تهران دارد، جزو امتیازات خاص آن است. اما حالا می‌توانید 2بانجی‌جامپینگ دیگر را هم در تهران امتحان کنید؛ یکی مجموعه بوستان ولایت و یکی باشگاه انقلاب. قیمت‌های این دو مناسب‌تر هستند.

پینت‌بال
پینت‌بال یکی از مهیج‌ترین ورزش‌های جهان است که بیشتر از یک دهه می‌شود که به ایران وارد شده است و در این سال‌ها، باشگاه‌های مجهز متعددی در تهران و سایر شهرستان‌ها تاسیس شده است. به‌طور قطع، باشگاه پینت‌بال پاس در غرب تهران را باید پیشرفته‌ترین و در عین حال زیبا‌ترین باشگاه این شهر دانست. ضمن اینکه از پینت‌بال بوستان رازی هم می‌توانید نهایت استفاده را ببرید. با پرداخت ورودی بین 12تا 30هزار تومان برای ورود هر نفر به زمین این رشته ورزشی، تجهیزات و خشاب‌های 50تایی هم به شما داده می‌شود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید