• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
سه شنبه 14 فروردین 1397
کد مطلب : 10520
+
-

برنامه بورس برای پذیرش سهام شرکت‌های سبز و دانش‌بنیان

برنامه بورس برای پذیرش سهام شرکت‌های سبز و دانش‌بنیان

مدیرعامل بورس تهران اعلام کرد: پذیرش صنایع نوین، دانش‌بنیان و سبز، پذیرش و عرضه سهام ۱۲شرکت جدید از راهبرد‌های سال۹۷ است.

به گزارش همشهری، حسن قالیباف‌اصل گفت: تأمین مالی بخش خصوصی از درگاه اوراق بدهی با قوت پیگیری شد و به سرانجام رسید، به‌طوری‌که بزرگ‌ترین تأمین مالی بخش خصوصی در بازار سرمایه با پذیره‌نویسی صکوک ایران خودرو به مبلغ 7هزار میلیارد ریال در بورس تهران رقم خورد. همچنین ارزش بازار اوراق بدهی که میزبان ۲۹ اوراق مختلف مشارکت، صکوک و گواهی سپرده است از ۱۱۰هزار میلیارد ریال فراتر رفت.

به گفته او پارسال با هدف امکان مدیریت ریسک، 2صندوق قابل معامله در اوراق با درآمد ثابت، پذیرش و معامله شد. ارزش صندوق‌های قابل معامله با ۱۱صندوق از ۹هزار میلیارد ریال فراتر رفت. او توضیح داد: کل تأمین مالی انجام شده در سال۱۳۹۶ از روش‌های مختلف شامل عرضه اولیه، اختیار فروش تبعی، اوراق بدهی، صندوق‌های قابل معامله و افزایش سرمایه بیش از ۲۰۰هزار میلیارد ریال بوده است.

مدیرعامل بورس تهران گفت: پارسال بورس تهران تلاش کرد در جهت تعمیق بازار گام بردارد. به همین منظور عرضه اولیه سهام ۷شرکت جدید انجام شد و ارزش بازارسهام به ۳۸۰هزار میلیارد تومان رسید. علاوه بر اینها سهام ۷شرکت دیگر هم روی تابلوی بورس تهران درج شد که امیدواریم در سال۹۷ عرضه اولیه شوند. همچنین پرونده ۳۰ شرکت نیز در مراحل مختلف پذیرش و درج قرار دارند.

این خبر را به اشتراک بگذارید