• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
جمعه 27 تیر 1399
کد مطلب : 105087
+
-

حدادی‌فر: بدبین نیستم ولی این داوری طبیعی نبود

ذوب‌آهن با 2 اشتباه باورنکردنی داوران به ماشین‌سازی باخت، کاپیتان ذوبی‌‌ها در گفت‌‌وگو با همشهری می‌گوید که تیمش به اتفاقات از پیش‌تعیین‌شده باخته است

حدادی‌فر: بدبین نیستم ولی این داوری طبیعی نبود

امیرحسین اعظمی

ذوب‌آهن در شبی که نیاز مبرمی به 3امتیاز بازی داشت، در خانه به ماشین‌سازی باخت. ویدئوهایی که از این بازی در فضای مجازی پخش شده نشان می‌دهد اشتباهات باورنکردنی تیم داوری (محمد حسین ترابیان، علی‌اکبری نوری و محسن بابایی) در نتیجه تأثیرگذار بوده. دست‌کم 2 گل ذوب‌آهن به اشتباه مردود شد و آنطور که قاسم حدادی‌فر، کاپیتان ذوب‌آهن ادعا می‌کند، اخراج او هم نادرست بوده است.
ساعاتی پس از انتشار این ویدئوها در فضای مجازی و تعجب کاربران از تصمیمات اشتباه داوران، اسماعیل صفیری، رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت به درخواست نبی، دبیرکل فدراسیون، جلسه‌ای برای آنالیز داوری این مسابقه برگزار و نتایج این نشست در رسانه‌ها اعلام خواهد شد. باشگاه ماشین‌سازی در بیانیه‌ای تحت‌تأثیر قرار گرفتن مدیران فدراسیون فوتبال و تشکیل جلسه شبانه برای بررسی ویژه مسائل داوری این بازی را مایه تأسف خواند.در طرف مقابل، احمد جمشیدی سخنگو و عضو هیأت مدیره باشگاه ذوب‌آهن در پایان این بازی گفت: «این داور بایستی نقره‌داغ شده و برای همیشه از داوری فوتبال کنار گذاشته شود، در غیراین‌صورت سلامت و حیثیت جامعه شریف داوران زحمتکش فوتبال ایران لکه‌دار باقی خواهد ماند. داور این دیدار به منفورترین چهره برای مردم اصفهان تبدیل شد، این داور بایستی در یکی از برنامه‌های سراسری و پر بیننده فوتبال رسما از مردم اصفهان عذرخواهی کند، در غیراین‌صورت تندیس این شخص را به‌عنوان یک چهره منفور در شهر اصفهان به نمایش عموم مردم خواهیم گذاشت!»
  گل‌های ذوب‌آهن سالم بودند
مهم‌ترین اشتباهات این بازی 2گل صحیحی بود که میزبان به‌ثمر رساند ولی داور و کمک داور آنها را مردود اعلام کردند. قاسم حدادی‌فر کاپیتان ذوب‌آهن درباره گل اولی که مردود اعلام شد، به همشهری می‌گوید:« این گل کاملا صحیح بود و من از خط آفساید حداقل هفت هشت متر عقب‌تر بودم. حتی اگر یک کمک داور 2 بار هم پرچم زده باشد، این گل را مردود اعلام نمی‌کرد. نیمه دوم هم یک گل سالم زدیم که دارکو مهاجم خارجی‌مان با شکم توپ را کنترل کرد ولی داور خطای هند گرفت. ما 2 گل سالم زدیم ولی متأسفانه به اشتباه مردود اعلام شد.»
 حدادی‌فر: هیچ توهینی به داور نکردم
حدادی‌فر در دقیقه80 این بازی اخراج شد. خودش در توضیح اتفاقاتی که منجر به اخراجش شد، می‌گوید: «وقتی گل دارکو مردود اعلام شد، بازیکنان ما به سمت داور رفتند. داور هم داشت به سمت عقب می‌آمد که من پشت او بودم، داور در آن لحظه با هر 2 پایش روی استوک من آمد، من با دستم او را کنترل کردم و کمرش را گرفتم. یکی دو دقیقه بعد از آن شلوغی‌ها داور مرا اخراج کرد و گفت که مرا هل دادی! باور کنید من هیچ حرفی نزدم یا توهینی به داور نکردم. به او گفتم که توضیحی بدهد تا در مورد اخراجم قانع شوم، گفت هلم دادی.»
  به اتفاقات از پیش تعیین شده باختیم
حدادی‌فر در قسمت دیگری از حرف‌هایش مدعی می‌شود که به اعتقاد او اشتباهات داوری بازی ذوب با ماشین‌سازی طبیعی نبوده است: «من آدم بدبینی نیستم و هیچ‌وقت درمورد داوران حرف بد نزده‌ام ولی این داوری طبیعی نبود و احساسم این است که به‌دلیل اتفاقات از پیش تعیین شده باختیم. ما چیزهایی دیدیم که باورش برایمان سخت است. در تمام این سال‌هایی که فوتبال بازی کردم، این مدل داوری ندیده بودم، این اشتباهات، افتضاح داوری بود.»

این خبر را به اشتراک بگذارید