• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
جمعه 27 تیر 1399
کد مطلب : 105084
+
-

جام 34 از92

در شب خودزنی بارسلونا، رئال‌مادرید قهرمانی‌اش را یک هفته مانده به پایان فصل قطعی کرد

جام 34 از92

رئال‌مادرید در بازی با تیم رده پنجمی ویارئال با توجه به باخت عجیب بارسلونا مقابل تیم 10 نفره اوساسونا نیازی به کسب امتیاز برای قطعی کردن قهرمانی نداشت، اما زیدان و بازیکنانش ویارئال را هم بردند. این دهمین پیروزی پیاپی رئال‌مادرید پس از شروع دوباره لالیگا بود.
زیدان در کنفرانس مطبوعاتی آخرین بازی فصل قبل با اشاره به رجزخوانی بارسایی‌‌ها تعداد قهرمانی رئال در لالیگا را به رخ کشید که آن موقع 7 تا از بارسا بیشتر بود. حالا فاصله به عدد 8 رسیده و زیدان یکی از این 34 قهرمانی را به‌عنوان بازیکن و دو تای آن را به‌عنوان سرمربی به‌دست آورده است.
پریشب پس از مسجل شدن قهرمان لالیگا، رئالی‌ها غریبانه و بدون حضور هوادارانشان با جام جشن گرفتند. گرت بیل وسط جشن حوصله‌اش سر رفت و استادیوم را ترک کرد. از باشگاه خبر می‌رسد که او فصل آینده آزاد خواهد شد و رئال اصراری ندارد تا پایان دو فصل باقیمانده از قراردادش نگه‌اش دارد.
این تنها حالگیری قهرمانی پنجشنبه شب بود. تعداد کمی از هواداران هم با توجه به هشدارهای قبلی باشگاه ، شهرداری و وزارت بهداشت با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در میدان سیبلس جمع شدند. چند تن از کارکنان شهرداری پایتخت شال قهرمانی بر گردن مجسمه وسط میدان انداختند. تعداد جمعیت و کارهایی که کردند اصلا قابل مقایسه نبود با هواداران لیورپول که بعد از 30 سال، قهرمانی‌شان در لیگ را با آتش‌بازی و ازدحام خطرناک جشن گرفتند.
بارسلونایی‌ها از قبل با قهرمانی رئال کنار آمده بودند. درحالی‌که ستین، سرمربی این تیم می‌گفت امکان ندارد رئال بتواند همه بازی‌ها را ببرد، پیکه همان اول که تیمش صدر را از دست داد با قاطعیت از ناممکن بودن قهرمانی حرف زد. سوارز هم قبل از بازی با اوساسونا با قهرمان نشدن کنار آمده و گفته بود بارسا باید فصل را آبرومندانه تمام کند و روی لیگ قهرمانان اروپا متمرکز شود.
توییتر بارسلونا بلافاصله پس از بازی یک هفته مانده به پایان، متواضعانه جام را به رقیب تبریک گفت. مسی از تیمش انتقاد کرد و جام را شایسته رئال دانست.
 تیم‌های رکورددار قهرمانی در لالیگا: رئال‌مادرید: 34قهرمانی و 23نایب قهرمانی، بارسلونا: 26قهرمانی و 26نایب قهرمانی، اتلتیکو مادرید: 10قهرمانی و 10نایب قهرمانی.
  زیدان پس از میگوئل مونیوس، با کسب ۱۱قهرمانی دومین مربی پرافتخار تاریخ رئال‌مادرید شد.
سرمربیان رکورددار بیشترین تعداد قهرمانی از سال2016 (از سالی که زیدان سرمربی رئال‌مادرید شد):
زیدان 11جام، گواردیولا 10جام، الگری 8جام، امه‌ری 8جام، توخل 5جام. جام‌های توخل و امه‌ری در لیگ غیررقابتی فرانسه و همراه با پاری سن ژرمن به‌دست آمده است.
  زیدان در 209بازی به‌عنوان سرمربی رئال‌مادرید موفق به کسب 11جام شده است؛ هر 19بازی، یک جام.
  فلورنتینو پرس، رئیس باشگاه مادریدی که بیست و پنجمین جام خود را در این باشگاه به‌دست آورد، پس از بازی درباره زیدان گفت: «او یک هدیه از بهشت است.» زیدان در 3سال اول یک لالیگا و 3لیگ قهرمانان پیاپی و در مجموع 9جام برای رئال آورد و یک لالیگای دیگر با 12پیروزی پیاپی در آخر فصل اولش نزدیک بود به‌دست بیاورد که یک امتیاز از بارسا کم آورد. او رفت و یک سال بعد ویرانه‌ای از دستپخت مشترک لوپتگی و سولاری تحویل گرفت و  2 جام دیگر هم آورد.
  حالا تعداد جام‌های رئال یکی از بارسا بیشتر شده و به عدد92 رسیده است. با این تفاوت که در لالیگا 8جام بیشتر دارد و در لیگ قهرمانان اروپا هم درست به همین تعداد (13مقابل 5).
   لالیگاهای رئال‌مادرید در قرن بیست‌ویکم که بارسلونا با 10قهرمانی حکمرانی کرده، به عدد7 رسیده است. 3قهرمانی دیگر را اتلتیکومادرید (یک بار) و والنسیا (دو بار) به‌دست آورده‌اند.
   زیدان پس از قهرمانی با فروتنی خاصی گفت: «من مربی بهتری نسبت به بازیکنان نیستم. این آنها هستند که تفاوت‌ها را ایجاد می‌کنند، نه من. همیشه قدردان پرس هستم که مرا به بزرگ‌ترین باشگاه جهان آورد.»
  سرخیو راموس و مارسلو با عبور از مانولو سانچیس (21)، به رکورد 22جام با لباس رئال‌مادرید رسیدند و فقط یک جام با رکورد خنتوی افسانه‌ای فاصله دارند.

  ستین به گاوداری برمی‌گردد
مسی ناامید و عصبانی است؛ احتمالا بارسا با سرمربی جدید به مصاف ناپولی می‌رود

مسی پس از آنکه قهرمانی لالیگا برای بارسلونا از دست رفت، به تندی از شرایط تیمش انتقاد کرد. مسی با تمجید از عملکرد رئال در این فصل گفت: «رئال‌مادرید در تمام بازی‌های بعد از قرنطینه پیروز شد و شایسته قهرمانی بود.» سپس نوبت انتقاد از تیم خودش بود: «پیش از این نیز گفتم که با این سبک بازی در لیگ قهرمانان به جایی نمی‌رسیم و برای موفقیت باید تغییرات زیادی داشته باشیم، حالا لالیگا را نیز از دست دادیم. بعد از حذف برابر رم و لیورپول هواداران عصبانی شدند که حق داشتند، اما ما چیزی را جبران نکردیم. بازی امشب خلاصه این فصل ما بود و می‌توانستیم بیشتر تلاش کنیم.»
بارسا تنها در نیمه اول 62بار توپ لو داد که واقعا عجیب بود. برخی به بازی مقابل اوساسونا مشکوک بودند. انگار بازیکنان بدشان نمی‌آمد ستین نتیجه نگیرد و برود. با نتایج این فصل احتمالا ستین و دستیار جنجالی‌اش بارتومئو، رئیس باشگاه همگی با هم باید بروند.
بازگشت لاپورتا بسیار محتمل به‌نظر می‌رسد. رئیس سابق باشگاه در نظرسنجی‌های اخیر با ۴۳.۲درصد از ویکتور فونت با ۱۰.۶درصد پیشی گرفته است. لاپورتا که اپوزیسیون اصلی ریاست فعلی باشگاه است، به برخی معاملات اقتصادی بارسلونا هم تشکیک کرده و گفته: «مشکوک شدم که باشگاه از گولدمن ساکس(یک شرکت خدمات مالی آمریکایی) ۸۰۰میلیون پول قرض کرده تا طی ۲۰سال این پول را برگرداند. این باید توضیح داده شود. ارزش سهام باشگاه به یک میلیارد یورو می‌رسد و قرض 217میلیون یورویی فعلی باید به راحتی ادا شود.» بارسا که پس از فروش نیمار، 750میلیون یورو برای خرید بازیکن هزینه کرده، برای خریدهای فصل بعد و حتی پرداخت حقوق بازیکنان به مشکل خواهد خورد. لاپورتا درباره این موضوع هم گفته: «مبادلات آرتور-پیانیچ و سیلسن-نتو ورزشی نبودند و به‌دلیل مشکلات مالی صورت گرفت. وقتی در سال2010 باشگاه را ترک کردم، تا سال‌ها می‌توانست سوددهی داشته باشد. ریاست بارسلونا باید برای هواداران درباره شایعه واگذاری نام ورزشگاه نوکمپ هم توضیح بدهد.» کیکه ستین ممکن است همین امروز و فردا و پیش از بازی یکشنبه، که آخرین بازی فصل است، اخراج شود. اگر لاپورتا‌ ماه دسامبر تصمیم به شرکت در انتخابات بگیرد، طول می‌کشد تا سرمربی محبوب خودش یعنی گواردیولا را راضی به بازگشت کند. بنابراین باید روی گزینه‌های در دسترس‌تر تمرکز کرد. به‌نظر می‌رسد ژاوی که با اشتیاق کارهای مربوط به سرمربیگری‌اش در السد قطر را پیگیری می‌کند و برای خرید کاسورلا حاضر شده از جیب خودش هم هزینه کند، برنامه‌ای برای نشستن روی نیمکت بارسلونا در فصل آینده ندارد.
با خشم مسی، باید کار ستین را تمام‌شده تلقی کرد. او که بعد از انتخاب به‌عنوان جانشین والورده گفته بود تا دیروز در گاوداری بوده و حالا باید ستاره‌های بارسلونا را تمرین بدهد، به‌زودی باید به گاوداری‌اش برگردد. در روزهای آینده نام گزینه‌های مربیگری جدید مطرح خواهد شد و بعید است بارسا با ستین در بازی برگشت به مصاف ناپولی در لیگ قهرمانان برود.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :