• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
پنج شنبه 26 تیر 1399
کد مطلب : 105050
+
-

درگذشت مبارز انقلابی ومدافع حقوق کارگران

درگذشت مبارز انقلابی ومدافع حقوق کارگران

ابوالقاسم سرحدی‌زاده، وزیر کار دولت میرحسین موسوی و مبارز انقلابی علیه رژیم شاهنشاهی سه‌شنبه‌شب به‌علت ایست قبلی درگذشت؛بنیانگذار ۷۵ساله حزب اسلامی کار سابقه ۳دور نمایندگی مجلس سوم، پنجم و ششم را در کارنامه سیاسی خود داشت. طیفی از مقامات در پیام‌های جداگانه‌‌ای ضمن تقدیر از سوابق او درگذشتش را تسلیت گفتند. رئیس جمهور در پیامی از ابوالقاسم سرحدی زاده به عنوان کسی که در ایفای حقوق کارگری و رفع محرومیت از طبقات آسیب‌پذیر خدمات ارزنده‌ای برجای گذاشت، یاد کرد. براساس گزارش ایرنا، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور هم در پیامی با تسلیت درگذشت ابوالقاسم سرحدی‌زاده از مبارزان پیشتاز علیه رژیم ستمشاهی، نوشت: درگذشت چهره مقاوم و انقلابی مرحوم ابوالقاسم سرحدی‌زاده از مبارزان پیشتاز با رژیم ستمشاهی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز خدمات ارزشمندی به نظام و انقلاب و مردم به‌ویژه در اهتمام به امور کارگران و محرومان جامعه داشت، موجب تأسف و تأثر فراوان شد.  پیروز حناچی شهردار تهران نیز در پیامی ایشان را از مبارزان خسستگی‌ناپذیر دوران ستمشاهی دانست که با پاکدستی مثال زدنی خدمات شایانی به مردم و نظام ارائه کرده است.
محسن هاشمی رفسنجانی، رئیس شورای شهر تهران نیز با ارسال پیامی در این‌باره نوشت: درگذشت مرحوم ابوالقاسم سرحدی‌زاده، از مبارزین پیشگام و زجرکشیده نهضت امام‌خمینی(ره) که پس از انقلاب نیز منشأ خدمات فراوانی در مجالس شورای اسلامی، وزارت کار و خانه کارگر گردیده بود، موجب تاثر شد. 
محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس در پیامی با ابراز تأسف و تاثر از درگذشت ابوالقاسم سرحدی‌زاده نوشت: آن مرحوم از مبارزان دوران ستمشاهی بود که به‌دلیل همین فعالیت‌ها دستگیر و مدتی زندانی شد و پس از پیروزی انقلاب نیز در مسئولیت‌های متعدد خدماتی به نظام عرضه داشت.
سرحدی‌زاده، پس از پیروزی انقلاب اسلامی با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همکاری داشت. او همچنین سابقه عضویت در شورای سرپرستی و قائم‌مقام بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی را نیز در کارنامه خود داشت. ریاست شورای سرپرستی زندان‌ها نیز برای مدت کوتاهی برعهده او بود. او معتقد بود تا مسائل سیاسی حل نشوند، موضوع اقتصاد حل نمی‌شود. تا نظم و عدالت وجود نداشته باشد، امکان ندارد موضوع اشتغال و اقتصاد را سروسامان بدهیم. هرچه تلاش می‌کنیم که نقش بخش خصوصی را زیاد کنیم، هم باز استقبال نمی‌شود. مگر ممکن است اقتصاد چیز جدایی باشد و با عوامل مختلفی حتی بخش فرهنگی و ایدئولوژی‌ها نقش تنگاتنگ دارد.
دبیرکل پیشین حزب کار همچنین در سخنانی درباره دیدگاه‌های خود نسبت به جایگاه کشور در سطح بین‌الملل گفته بود: «یک نگاه مختصری به اوضاع و احوال جهانی داشته باشیم و ببینیم که در صحنه جهانی در کجا قرار داریم، چه اوضاع و احوالی بر جهان حاکم است و ما به‌عنوان یک ملت انقلابی و به‌عنوان انقلاب اسلامی در چه جایگاهی هستیم و چه راه و روشی را باید اتخاذ بکنیم. به هر صورت این شرایط فعلی ماست و اگر این بخش را توسعه بدهیم و این راه را دنبال کنیم، برای داشتن یک آینده خوب مطمئن خواهیم بود اما امروز در دنیا موضوع اشتغال و جمعیت، محیط‌زیست و انرژی مسئله اساسی است که ذهن تمامی حکومت‌های جهان را به‌ خودش مشغول کرده، یعنی شما هیچ کشور و هیچ دولتی را نمی‌توانید پیدا بکنید که فارغ از دغدغه خاطر در این 3مقوله باشد.» 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید