• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
چهار شنبه 25 تیر 1399
کد مطلب : 104969
+
-

کنترل کرونا نیازمند سرمایه‌گذاری اجتماعی

شهردار
کنترل کرونا نیازمند سرمایه‌گذاری اجتماعی

شهردار تهران با تأکید بر لزوم بهره‌مندی دولت‌های محلی از تجارب و همکاری سازمان‌های بین‌المللی در مواجهه با کرونا گفت: نیازمند سرمایه‌گذاری اجتماعی برای کنترل بیشتر این ویروس هستیم.
به گزارش همشهری، پیروز حناچی در نشست آنلاین که به مناسبت روز جهانی گفت‌و‌گو به‌صورت مجازی با نمایندگان و روسای سازمان‌های بین‌المللی در ایران برگزار شد، گفت: جمهوری اسلامی ایران طی 2دهه اخیر در عرصه جهانی 2بار موضوع گفت‌وگو را مورد توجه قرار داد؛ نخست در بحث گفت‌وگوی تمدن‌ها که نزدیک به 2دهه پیش مطرح شد و دوم، در برجام که تلاشی برای گفت‌وگوهای سازنده و ترویج آینده بهتر بود.
حناچی به شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و توضیح داد: این ویروس تأثیر خود را در همه بخش‌ها به‌ویژه به‌صورت اختلال در زندگی روزمره، کسب و کار و اشتغال گذاشته است. اما شرایط در ایران به‌گونه دیگری است چراکه همزمان با مبارزه با ویروس کرونا با تحریم‌های ظالمانه هم مبارزه می‌کند.
او گفت: شهرداری‌ها به‌عنوان نهادهای عمومی وظیفه هماهنگی در مقیاس شهری را به‌عهده دارند. از طرف دیگر مواردی مانند مدیریت پسماند، کنترل آلودگی هوا و محیط‌زیست، افزایش دما در کلانشهرها و توسعه حمل‌ونقل در دوره حاضر از اهمیت ویژه‌‌ای برخوردار است. بنابراین نیازمند ارتباط و استفاده از تجارب بین‌المللی و سازمان‌های بین‌المللی مانند سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (UNIDO)، برنامه اسکان بشر ملل متحد (UNHABITAT) و برنامه عمران ملل متحد (UNDP) هستیم. شهردار تهران در ادامه گفت: ایران اکنون در دوره دوم تجربه این ‌ویروس است و در مرحله نخست تلفات ناشی از کرونا تقریبا به صفر رسید. اکنون هم با عادی شدن شرایط در حال کنترل موج دوم آن هستیم. بحران‌های جهانی مانند پاندمی کرونا لزوم تعامل و همکاری بیشتر با هدف کمک به جامعه جهانی را بار دیگر مطرح کرد.
نشست آنلاین شهردار با روسای سازمان‌های بین‌المللی مقیم در تهران صبح دیروز با حضور پیروز حناچی؛ شهردار تهران، غلامحسین محمدی؛ رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران، سیدعباس موسوی؛ سخنگوی وزارت امور خارجه، زهیر صباغ‌پور؛ معاون بین‌الملل مرکز ارتباطات شهرداری تهران و روسای سازمان‌های بین‌المللی، خانم اوگوچی دنیلز؛ هماهنگ‌کننده مقیم سازمان ملل متحد و نماینده برنامه عمران ملل متحد، کلودیو پروویداس؛ نماینده مقیم برنامه توسعه عمران ملل متحد، مریم جوان‌شهرکی؛ نماینده سازمان توسعه صنعتی ملل متحد در ایران و علی مجتهد شبستری؛ رئیس دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل برگزار شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید