• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
چهار شنبه 25 تیر 1399
کد مطلب : 104894
+
-

ضد‌عفونی‌کردن تلفن همراه

ضد‌عفونی‌کردن تلفن همراه

     این روزها به‌دلیل حساسیت نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ترس از انتقال کرونا، مردم همه‌‌چیز را ضدعفونی می‌کنند اما ضدعفونی کردن بعضی لوازم مخصوصا لوازم الکترونیکی راه و روش‌های خودش را دارد و اگر به روشی نادرست این کار انجام شود، دستگاه آسیب می‌بیند و هزینه سنگین تعمیر را روی دست ما می‌گذارد، تازه اگر قابل تعمیر باشد. گوشی‌های موبایل ازجمله وسایلی هستند که آمار خرابی‌شان به‌دلیل ضد‌عفونی کردن نادرست، بعد از شیوع کرونا افزایش یافته است.
     برای ضدعفونی کردن گوشی تلفن‌همراه بهتر است از پاشیدن مستقیم الکل و دیگر ضدعفونی‌کننده‌ها به گوشی خودداری کنید، چراکه نفوذ مواد ضدعفونی‌کننده و آب به داخل گوشی‌های همراه آسیب جدی به قطعات الکترونیکی آنها وارد می‌کند. برای این کار بهتر است ابتدا یک دستمال را با ضدعفونی‌کننده‌ای که دارید مرطوب کنید و سپس تمام سطوح گوشی را با آن ضدعفونی کنید. البته این نکته را هم درنظر داشته باشید که هر ضدعفونی‌کننده‌ای هم برای تمیزکردن گوشی مناسب نیست و برخی از آنها ممکن است باعث آسیب‌دیدن رنگ گوشی شما شود.
   بیشتر محلول‌های ضدعفونی کننده‌ای که مردم این روزها استفاده می‌کنند به‌صورت ترکیب با آب است اما الکل به‌دلیل اینکه زود تبخیر می‌شود و روی سطح گوشی باقی نمی‌ماند، بهترین و مناسب‌ترین تمیزکننده برای وسایل الکترونیکی است. با این حال ممکن است این ماده همه‌جا در دسترس نباشد. 
  پیشنهاد ما این است که از داروخانه‌ها یک بسته پد الکلی که معمولا برای تزریق استفاده می‌شود و بسیار کم‌حجم است، خریداری کنید و چند عدد از آن را همیشه در کیف یا جیب خود داشته باشید تا بیرون از خانه‌ هم بتوانید از آلوده نبودن گوشی‌تان مطمئن باشید.

این خبر را به اشتراک بگذارید