• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
چهار شنبه 25 تیر 1399
کد مطلب : 104893
+
-

منوچهری؛ راسته عتیقه‌جات


    منوچهری جزو قدیمی‌ترین خیابان‌های تهران است که از دهه50 به‌عنوان مرکزی برای فروش صنایع‌دستی و عتیقه‌جات معروف بوده است البته این منطقه تنها به عتیقه‌جاتش معروف نیست و امروز به عنوان بورس کیف و چمدان و لوازم آرایشی هم شناخته می‌شود.
    در خیابان منوچهری با نزدیک شدن به راسته عتیقه‌فروشان، بساط‌هایی را می‌بینید که اشیای قدیمی از سکه‌های ‌ایرانی و خارجی گرفته تا تسبیح، انگشتر، خلخال و قفل می‌فروشند اما در مغازه‌های این راسته اجناس متفاوتی را می‌بینید و اگر اهل خرید و جمع‌آوری عتیقه‌جات هستید نباید به گردوغبار نشسته بر ویترین‌ها توجه کنید.
    تابلوهای قدیمی، ظروف نقره‌کار و میز و صندلی‌های صدساله، شمشیرهای زینتی، رادیوگرام‌ها، سکه‌ها و مدال‌های قدیمی، لباس‌های کهنه دوره قاجار، نقاشی‌های قاجاری و اشیای مختلف خارجی و لوکس و خیلی چیزهای دیگر در مغازه‌های این راسته پیدا می‌شود که محدوده قیمتی بین ۷۰۰ هزار تا بیش از 200میلیون‌تومان و گاه بالاتر دارند.
    نزدیک‌ترین ایستگاه‌های مترو به خیابان منوچهری ایستگاه‌های سعدی، دروازه دولت و میدان فردوسی است که از هرکدام این ایستگاه‌ها با 10دقیقه تا یک‌ربع پیاده‌روی به خیابان منوچهری می‌رسید. نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوسی که در کنار خیابان منوچهری وجود دارد هم ایستگاه اتوبوس فردوسی است که با بازار منوچهری، پیاده حدودا ۵دقیقه بیشتر فاصله ندارد. البته این فاصله‌ها به‌صورت نسبی گفته شده و بسته به اینکه به چه نقطه‌ای از این خیابان قصد رفتن دارید زمان و فاصله آن فرق خواهد کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید