• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
سه شنبه 14 فروردین 1397
کد مطلب : 10480
+
-

اردبیل در جایگاه نخست کاهش بیکاری قرار دارد

روی خط خبر
اردبیل در جایگاه نخست کاهش بیکاری قرار دارد



براساس گزارش مرکز آمار ایران، استان اردبیل رتبه نخست کاهش بیکاری در کشور را کسب کرده است.

به گزارش تسنیم، مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل در جلسه تشریح وضعیت بیکاری در این شهرستان اظهار کرد: این یک امتیاز بسیار مناسب برای استان محسوب می‌شود و نشان‌دهنده تلاش همه‌جانبه مسئولان استانی است. ارژنگ عزیزی افزود: هدف گذاری مقام عالی استان برای ایجاد 20 هزار فرصت شغلی جدید با همکاری و حمایت دستگاه های اجرایی استان در سال 97 و ضرورت احساس مسئولیت بیشتر مدیران دستگاه ها در این زمینه شایسته تقدیرو قدردانی است و نتایج مثمرثمری به دنبال داشته است.

عزیزی تصریح کرد: براساس گزارش مرکز آمار ایران، بررسی روند تغییرات نرخ مشارکت اقتصادی نشان می‌دهد این شاخص در پاییز سال 96 در استان نسبت به میانگین کشوری 6/4 درصد بالاتر بوده است.
وی افزود: براساس همین گزارش از بین 31 استان کشور نرخ بیکاری استان اردبیل با 4/6 درصد کاهش، رتبه نخست کاهش بیکاری کشوری را کسب کرده و نرخ بیکاری آن از 6/15 درصد در پاییز سال 95 به 2/9 درصد در پاییز 96 رسیده است. مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل بیان کرد: انتظار می‌رود در سال جدید هماهنگی‌ها و همکاری‌ها به طور همه‌جانبه ادامه یابد تا مشکلات و موانع موجود در این زمینه برطرف شود و بتوانیم در این راستا پیشگام باشیم.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید