• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
سه شنبه 14 فروردین 1397
کد مطلب : 10470
+
-

تردد نوروزی در محورهای استان رکورد زد

تلفات تصادفات رانندگی در راه‌های مواصلاتی استان به نصف کاهش یافت

حمل و نقل
تردد نوروزی در محورهای استان رکورد زد



محمد حسین اکبری| خرم آباد- خبرنگار:

با شروع سفرهای نوروزی جاده‌ها و محورهای استان مملو از خودروهایی بود که سرنشینان آنها گذری در این دیار داشته و یا برای چند روزی اقامت داشته اند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان در این باره می‌گوید: از 23 اسفند 96 تا 11 فروردین 97، بیش از 7 میلیون و 898هزار و 113 وسیله نقلیه به وسیله 62 دستگاه ترددشمار در راه‌های استان ثبت شده است.
«عباس شرفی» بیان می‌کند:این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 38/10 درصد افزایش یافته است.

وی ادامه می‌دهد: سهم وسایل نقلیه سنگین از این میزان تردد 91/12 درصد و سرعت متوسط در محورهای استان 6/78 کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.
این مسئول استانی در ادامه سخنانش عنوان می‌کند: بیشترین سرعت وسایل نقلیه در این روزها با میانگین 4/92 کیلومتر بر ساعت در آزادراه پل ‌زال- خرم‌آباد ثبت شده است.
شرفی ادامه می‌دهد: همچنین سرعت در محور خرم آباد- فیروز آباد- نورآباد نیز 4/90 کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان اضافه می‌کند: همچنین در این برهه زمانی، محور سه‌راهی چالان‌چولان- خرم‌آباد و بروجرد- بیرانشهر به ترتیب بیشترین و کمترین تردد خودروها را به خود اختصاص داده‌است.
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‎ای لرستان در بخش دیگری از سخنانش به افزایش تردد در محورهای استان اشاره می‌کند و می‌گوید:امسال آمد و شد در محورهای استان 4/6 درصد افزایش یافته است.
شرفی می‌افزاید: مجموع کل تردد در محورهای استان در 11 فروردین سال جاری 472 هزار و 689 مورد بوده که نسبت مدت مشابه سال قبل 4/6 درصد افزایش داشته است.

وی عنوان می‌کند: سه راهی چالان چولان- بروجرد با 21 هزار و 257 تردد، بروجرد- توره با 16 هزار و 149 تردد و بروجرد- سه راهی چالان چولان با 15 هزار و 695 مورد، محورهای با بیشترین حجم تردد استان بوده‌است.
شرفی می‌گوید: محور کوهدشت- سه راهی زانوگه و آزادراه پل‌زال- خرم‌آباد به ترتیب با 2964 و 2915 تردد، بیشترین سهم وسایل نقلیه سنگین را داشته‌است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان در پایان بیان می‌کند: ساعت اوج تردد در محورهای استان 18تا 19 بوده است.


ثبت ۹ هزار تخلف رانندگی 

مدیرکل حمل و نقل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان می‌گوید: در ۱۸روز اخیر بیش از ۹هزار تخلف رانندگی در محورهای استان لرستان ثبت شده است. 
شرفی ادامه می‌دهد: از آغاز سفرهای نوروزی تا یازدهم فروردین، 9هزار و 320 فقره تخلف رانندگی از طریق سامانه‌های هوشمند جاده‌ای موجود در محورهای مواصلاتی استان ثبت شده که از این تعداد تخلف ثبتی 9هزار و 213 فقره برای پلیس راه ارسال شده است. براین اساس 17/99 درصد تخلفات ثبتی در اختیار پلیس قرار گرفته است.
 مدیرکل حمل و نقل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان میا‌فزاید: سرانه تخلفات ثبتی هر سامانه 27/20 و سرانه ارسال به پلیس هر سامانه در یک ساعت 13/20 بوده است.


کاهش 50 درصدی تلفات تصاد‌ف‌ها 

معاون حمل و نقل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان هم با اشاره به افزایش تردد خودروها در راه‌های مواصلاتی استان به همشهری می‌گوید: امسال تا پایان 10 فروردین آمار تلفات ناشی از تصادفات رانندگی در محورهای برون شهری و روستایی استان 9 نفر ثبت شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل این آمار50 درصد کاهش را نشان می‌دهد.
«مصطفی ملکی صادقی» دلیل بیشتر تصادفات را بی توجهی رانندگان به جلو عنوان می‌کند ادامه می‌دهد: امیدواریم با رعایت نکات ایمنی از سوی هموطنان، ضمن حفظ این آمار شاهد کاهش بیشتر تلفات جاده‌ای در استان باشیم.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید