• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
دو شنبه 23 تیر 1399
کد مطلب : 104784
+
-

رُک

با شما، برای شما

قرار است بنویسید... کوتاه اما بنویسید... ساده، روان، راحت... از خیلی پیش از اینها بنا داشتیم فضایی را فراهم کنیم تا صحبت‌ها، دیدگاه‌ها، ایده‌ها، انتقادها، اعتراض‌ها و پیشنهادهای شما بی‌واسطه به صفحه ما راه پیدا کند. در حقیقت هدف اصلی ما تدارک یک صفحه بود (و البته هنوز هم هست) اما ترجیح دادیم که آرام آرام و ستون به ستون پیش برویم و قدم‌هایمان را هر روز محکم‌تر کنیم و بعد پنجره‌ای بزرگ‌تر را به روی شما بگشاییم. برای گرفتن نظرات و پیام‌های شما یک شماره تلفن همراه و نام کوچکتان کافی است. البته ما چند عدد میانی آن شماره را ستاره‌دار می‌کنیم تا فقط خودتان بدانید و بس... بدون نام‌خانوادگی،
شهر یا... . پس بی‌آب و تاب با همان لحن و ادبیات خودتان بنویسید...  قرار هم همین است؛ بنویسید... ساده و کوتاه... رُک و راست.
 پیامگیر ما با شماره 09023828491 در تمام طول شبانه‌روز آماده دریافت پیام‌ها، نظرات و دیدگاه‌های شماست.


  3382* * * 0936– داوود:
من و همسرم به‌عنوان پدر و مادر قدرت و توان نگهداری و تامین زندگی بیش از یک فرزند را نداریم و آینده فرزندمان برایمان اهمیت زیادی دارد. به‌هرحال بچه‌ها در این دوره و زمانه همه‌‌چیز می‌خواهند و نیازهای مختلفی دارند که نمی‌شود به راحتی با کلمه «ندارم» از کنار آن گذشت. اگر دولت یا مملکت احساس می‌کند نیاز به جمعیت بیشتری دارد و ممکن است آینده کشور با مشکلاتی مواجه شود، بهتر است هزینه‌اش را بپردازد و طوری برنامه‌ریزی کند که بتواند این فرزندان تازه متولد شده را از ابتدای تولد تا بقیه مراحل زندگی به درستی و شایستگی و برخوردار از تمامی امکانات و... تحت‌حمایت قرار‌دهد و آنها را تامین کند تا خانواده‌ها درصورت تمایل، مشکلی در فرزند‌آوری و تأمین آینده آنها نداشته باشند.

  6615* * * 0935– عاطفه:
به‌نظرم اگر برآورد شود که چند‌هزار خودرو از ماه‌ها و سال‌های قبل و همینطور هم‌اکنون در دست دلالان و فروشندگانی است که قصد استفاده از خودرو را نداشتند و مصرف‌کننده واقعی نبودند یا نیستند و برای سود بردن از شرایط و تفاوت قیمت‌ها خودرو را از نمایندگی‌ها تحویل گرفته و حالا به‌دنبال فروش آنها با قیمت‌های بالا هستند خیلی خوب می‌شود. اگر این خودروها که احتمالا بالغ بر هزاران دستگاه می‌شود با تمهیداتی به فروش و به‌دست مصرف‌کننده واقعی برسد بازار تا حد قابل توجهی به تعادل و آرامش می‌رسد.

  1546* * * 0916– نسرین:
در شرایط فعلی احساس خطر از افزایش فرزندان و تامین‌نبودن آینده آنها، بیشتر از احساس خطر از بحران‌های ملی ناشی از کاهش جمعیت است.

  7893* * * 0919– مهدی:
معمولا پدر و مادر قبل از بچه‌دار‌شدن به لوازم مورد‌نیاز و مایحتاج خود و بچه‌اش فکر می‌کنند که مثلا خوراکش چه می‌شود؟ پوشاکش چه می‌شود؟ بهداشت و درمانش... تحصیلش... شغلش... آینده‌اش و... چه می‌شود؟ یک فرزند برای والدینش مجموعه‌ای از نیازها و دغدغه‌هاست که فراهم کردن و تامین بسیاری از آنها با نگرانی و مشکلات بسیاری به‌ویژه در شرایط حاضر همراه است که آن هم برای خیلی از پدر و مادرها امکان‌پذیر نیست و توان آنها امکان فرزند‌آوری بیش از یک یا دو بچه را نمی‌دهد. از طرف دیگر موضوع مهم، تامین اجتماعی و حمایت‌های دولتی و عمومی از این فرزندان یا بچه‌های جدید است که نمی‌تواند فقط به پرداخت مبلغ مختصری به‌عنوان یارانه محدود شود! اینکه هیچ حمایتی از فرزند تازه متولد شده در بعد اجتماعی نمی‌شود و مجموعه دولت و نهادهای دیگر، بچه تازه متولد شده و والدین آنها را به حال خود رها می‌کنند و همه بار مسئولیت را به‌عهده والدین می‌گذارند، از خود فرزندآوری و افزایش جمعیت مهم‌تر است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

  5520* * * 0911– ناصر:
چرا در این مملکت اگر کسی هم بخواهد کار خیر و شایسته‌ای انجام دهد و امور را به سروسامان برساند کلی پشت سرش حرف و حدیث می‌زنند و نگاه منفی و همراه با طعنه و گوشه و کنایه و زهرآلودی به آن دارند!؟ مثل این روزها که جمع زیادی از مقامات و مسئولان در تلاش برای ساماندهی وضعیت تولید و بازار خودرو هستند. اگر به درستی و سلامت کار خود و نیت پاک و والای خود ایمان دارید با قدرت ادامه دهید.

  8122* * * 0936– حسین‌علی:
افزایش جمعیت در حالی ‌که امکانات لازم برای تامین آینده افراد آن به درستی وجود ندارد و به‌صورت کامل قابل مهیا‌شدن نیست، خود به‌عنوان یک دام اجتماعی عمل می‌کند. در حقیقت جمعیت زیاد با اکثریت ضعیف و نیازمند، سرمایه‌های ملی را به هدر‌داده و باعث تحلیل رفتن آن می‌شود. جمعیت زیاد به این شکل برای ایران هنر نیست و فقط منابع ملی را از بین می‌برد و منافع سودجویان و قاچاقچیان و دلالان را برای تهیه مایحتاج آنها تامین می‌کند. ضمن اینکه جمعیت زیاد و تعداد فرزندان زیاد در خانواده به‌ویژه در شرایط سخت اقتصادی به فرسودگی والدین و از بین رفتن نشاط و فراغت اعضای خانواده منجر می‌شود.

  4962* * * 0910– محسن:
اگر نمی‌توانیم سطح امکانات و گستره خدمات را به اندازه جمعیت افزایش دهیم دست‌کم باید تعداد افراد جامعه و جمعیت را به اندازه امکانات و تسهیلات موجود یا قابل‌تهیه در آینده نگه‌داریم. باید برآورد درستی در این زمینه داشته باشیم و کیفیت زندگی را در سطوح مختلف برای قشرهای گوناگون جامعه مورد‌توجه و ارجحیت قرار دهیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید