• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
دو شنبه 23 تیر 1399
کد مطلب : 104743
+
-

کلاهبرداری میلیاردی با فروش شمش‌های تقلبی

کلاهبرداری میلیاردی با فروش شمش‌های تقلبی


اعضای یک باند 6نفره که قصد فروش هزار شمش طلای تقلبی به ارزش 15میلیارد تومان را داشتند شناسایی و دستگیر شدند.
به‌گزارش همشهری، اوایل تیرماه امسال گزارشی در اختیار کارآگاهان اداره سیزدهم معاونت مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران قرار گرفت که نشان می‌داد افرادی با همکاری یکدیگر در حال خرید و فروش شمش طلا با قیمتی بسیار پایین‌تر از قیمت واقعی بازارند.
تحقیقات در این خصوص آغاز و مشخص شد متهمان با افتتاح دفتر فروش سیم و کابل برق در محدوده میرداماد قطعات شمس‌های طلا را به‌صورت جزئی و عمده می‌فروشند. در ادامه تحقیقات پلیسی، کارآگاهان 2 قطعه از شمش‌ها   را که متهمان به خریداران خود فروخته بودند به‌دست آوردند و در بررسی‌های کارشناسی مشخص شد که شمش‌های طلا، تقلبی و فاقد عیار است.
درحالی‌که اقدامات اطلاعاتی مأموران برای کشف حقایق بیشتر از فعالیت این گروه ادامه داشت، یکی از خریداران شمش‌های طلای قلابی به اداره پلیس رفت و عنوان کرد که متهمان مدعی هستند،  هزار شمش طلا در اختیار دارند و حاضرند به‌علت قاچاق بودن شمش‌های طلا با قیمتی بسیار پایین‌تر از قیمت واقعی بازار آنها ‌را بفروشند. 
شاکی گفت: متهمان به‌جای دریافت 700میلیون تومان به ازای هر شمش، 300میلیون تومان دریافت می‌کنند که این موضوع برای من کمی عجیب بود. به همین دلیل تصمیم گرفتم قبل از معامله پلیس را در جریان قرار بدهم چون حدس می‌زنم اعضای این گروه، کلاهبردارند.
در ادامه اکیپی از کارآگاهان اداره سیزدهم با دستورقضایی، برای دستگیری متهمان وارد عمل و موفق شدند، 2نفر از متهمان را که در حال فروش 50قطعه شمش طلای تقلبی به ارزش 15میلیارد تومان بودند را دستگیر کنند. در ادامه عملیات پلیسی 4نفر از اعضای دیگر این باند که در داخل اتاقی پنهان شده بودند، دستگیر شدند.
کارآگاهان در ادامه به بازرسی مخفیگاه متهمان پرداختند که موفق شدند، یک کیسه خاک مخلوط به فلزهای مختلف زرد رنگ و یک قطعه فلز زرد رنگ کشف کنند.در این درحالی بود که متهمان در ابتدا مدعی بودند کیسه خاک حاوی خاک معدن و قطعه فلز زرد رنگ، شمس طلاست.
در همین حال سرهنگ جهانگیر تقی پور معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران در این خصوص گفت: در ادامه تحقیقات مشخص شد که متهمان در آخرین معامله‌شان قصد داشتند، 15میلیارد تومان شمش طلای تقلبی را به یکی از خریداران طلا بفروشند اما پیش از معامله دستگیر شدند.
سرهنگ تقی‌پور ادامه داد: اعضای این باند برای انجام تحقیقات بیشتر به پلیس آگاهی انتقال یافتند و در بازجویی‌ها به کلاهبرداری با فروش شمش‌های تقلبی اقرار کردند. اعضای این گروه 6نفره پس از بازجویی با قرار قانونی روانه زندان شدند.

این خبر را به اشتراک بگذارید