• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
دو شنبه 23 تیر 1399
کد مطلب : 104732
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/YEVW0
+
-

قربانی نوجوان اسیدپاشی پس از 2 سال جدال با مرگ جان باخت

انگیزه عجیب اسیدپاش

داخلی
انگیزه عجیب اسیدپاش


جدال نوجوان اسلام‌آبادی با درد و رنج ناشی از اسیدپاشی که پسر همسایه‌شان مرتکب شده بود، 2سال طول کشید اما سرانجام او تسلیم مرگ شد تا این حادثه هولناک پایان تلخی داشته باشد.
به گزارش همشهری، پسر 13ساله که ماهان عسگری نام داشت و در اسلام‌آباد واقع در استان کرمانشاه زندگی می‌کرد، روز 26فروردین‌ماه سال 97در حال رفتن به مدرسه بود که حادثه هولناکی برایش اتفاق افتاد. او آن زمان دانش‌آموز کلاس ششم بود. مثل همیشه مسیر خانه تا مدرسه را پیاده می‌رفت که در نزدیکی مدرسه‌شان ناگهان یک موتورسیکلت به او نزدیک شد و جوانی که ترک‌نشین بود روی او اسید پاشید و فرار کرد. پسربچه که از این حادثه شوکه شده بود از درد و سوزش به‌خودش می‌پیچید و چشمانش هیچ جا را نمی‌دید تا اینکه دقایقی بعد به بیمارستانی در کرمانشاه منتقل و تلاش‌ها برای مداوای وی آغاز شد.
پزشکان پس از انجام معاینه‌های اولیه اعلام کردند که پسر نوجوان دچار 9درصد سوختگی شده؛ با وجود این، سوختگی صورت وی عمیق بود و یکی از چشمانش نیز آسیب زیادی دیده بود. از همان زمان گروه‌های مختلف پزشکی تلاش زیادی برای مداوای ماهان انجام دادند.
از سوی دیگر در جریان تحقیقات پلیس برای شناسایی عاملان این اسیدپاشی پلیس 2 نفر را بازداشت کرد. عامل اصلی اسیدپاشی پسری 21ساله بود که در همسایگی خانه پدری ماهان زندگی می‌کرد. او با همدستی نوجوانی 16ساله دست به این کار زده بود. متهم اصلی بعد از این حادثه به مکان نامعلومی گریخته بود که چند روز بعد فاش شد او در تهران مخفی شده است. به همین دلیل مأموران نقشه‌ای برای دستگیری او طراحی کردند. یکی از اعضای خانواده‌اش با او تماس گرفت و گفت مشکل خاصی برای ماهان پیش نیامده و او هم که فکر می‌کرد پلیس به‌دنبال دستگیری‌اش نیست به اسلام‌آباد رفت و مأموران پلیس توانستند او را دستگیر کنند.
متهم در اعترافات اولیه‌اش به اسیدپاشی اعتراف کرد و گفت چون چند روز قبل با ماهان چشم‌توچشم شده بود برای انتقام‌گیری دست به این کار زده است. او گفت: چند روز قبل ماهان را در کوچه دیدم و او به من نگاه بدی کرد. من هم ناراحت شدم و تصمیم گرفتم تنبیه‌اش کنم. او ادامه داد: من در یک باتری‌سازی‌ کار می‌کنم. روز حادثه کمی اسید داخل یک ظرف ریختم و با یکی از دوستانم سراغ ماهان رفتیم و من روی او اسید پاشیدم.

جدال با مرگ
روز حادثه ماهان قصد داشت به مدرسه برود که این اتفاق برایش افتاد و از آن روز او گرفتار بیمارستان و در بخش سوختگی بستری شد. پزشکان در شرایطی برای مداوای پسر نوجوان تلاش می‌کردند که از خانواده‌اش کاری جز غصه خوردن و دعاکردن برای سلامتی‌ او ساخته نبود. در این مدت آنها با وجود تنگنای مالی که در آن به سر می‌بردند هزینه‌های زیادی برای مداوای ماهان انجام دادند اما هیچ کدام فایده‌ای نداشت تا اینکه سرانجام شنبه شب پسر نوجوان پس از حدود 2سال تحمل درد و رنج ناشی از اسیدپاشی روی تخت بیمارستان جانش را از دست داد تا خستگی 2 سال تلاش برای بهبودی‌اش بر تن پدر و مادرش بماند.

پایانی تلخ
پدر داغدار ماهان ظهر دیروز در شرایطی که در مراسم خاکسپاری پسرش بود با صدایی گرفته خبر فوت او را تأیید کرد. او گفت: 2سال شب و روزمان را در بیمارستان‌ها می‌گذراندیم و امیدوار بودیم تا ماهان بهبود پیدا کند اما او شنبه شب فوت شد و خستگی 2 سال تلاش بر تن مان ماند.
وی ادامه داد: خدا به من 3فرزند داده بود و ماهان فرزند دومم بود اما این حادثه او را از ما گرفت. باور کنید ما با هیچ‌کس اختلافی نداشتیم. پسرم آرام بود و آزارش به هیچ‌کس نمی‌رسید و نمی‌دانم چرا این بلا را بر سر پسرم آوردند و ما را عزادار کردند. پسرم در این مدت بارها تحت عمل جراحی قرار گرفت، بارها بیهوش شد و خیلی عذاب کشید، اما سرانجام از این همه درد و رنج خلاص شد. براساس این گزارش،عامل اصلی این اسیدپاشی در بازداشت به سر می‌برد و قرار است به‌زودی محاکمه شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید