• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
شنبه 21 تیر 1399
کد مطلب : 104525
+
-

کافه مجلس

  موضع دوگانه مجلسی‌ها بر سر اینستاگرام 
احمد امیرآبادی‌فراهانی، عضو هیات‌رئیسه مجلس یازدهم در حساب  شخصی‌اش در توییتر نوشت: در راستای اجرای برنامه تحول مجلس و نمایش شفافیت‌ آرای نمایندگان در کمیسیون‌ها و نظارت عموم مردم بر عملکرد نمایندگان خود، یکی از موارد قابل اجرا در کمیسیون‌ها، پخش زنده جلسات کمیسیون‌های مجلس از طریق شبکه‌های اجتماعی به‌ویژه اینستاگرام است که این موضوع به زودی تحقق می‌یابد. ادعای امیرآبادی برای پخش نشست‌های کمیسیون‌های تخصصی در اینستاگرام در حالی است که نمایندگان مجلس یازدهم در هفته‌های گذشته خواستار فیلترینگ این شبکه اجتماعی پرمخاطب شده بودند.

  چه کسی رئیس دیوان محاسبات می‌شود؟
بهروز محبی‌نجم‌آبادی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه درباره انتخاب رئیس دیوان محاسبات گفت: مهرداد بذرپاش و لطف‌الله فروزنده و چند تن دیگر از کاندیداهای دیوان محاسبات هستند. به گزارش برنا، او افزود: رایزنی‌ها در مورد معرفی گزینه‌ها ادامه دارد و تصمیم نهایی با صحن علنی خواهد بود.

  من مجرمم اما زاکانی نه؟
غلامرضا تاجگردون، نماینده سابق گچساران در مجلس با انتشار چند کلیپ در صفحه شخصی‌اش در اینستاگرام، به ماجرای روز بررسی اعتبارنامه خود در جلسه غیرعلنی مجلس پرداخته است. نماینده سابق گچساران با انتقاد از علیرضا زاکانی، در بخشی از این ویدئو گفته است که آقای زاکانی به موضوع نفوذ بنده در 2 استان فارس و لرستان اشاره می‌کردند و می‌گفتند چرا بنده در جریان انتصاب یک فرماندار و استاندار دخالت داشته‌ام. آقای زاکانی مدعی بود که همشیره بنده معاون یک اداره کل در یک شهرستان است، اگر این مسئله جرم است چرا همسر آقای زاکانی ریاست یک دانشگاه و مؤسسه را برعهده دارد. با رای 128نفر از نمایندگان اعتبارنامه نمایندگی تاجگردون برای حضور در مجلس یازدهم رد و صلاحیتش برای حضور در بهارستان را از دست داد. طبق قانون حوزه‌های انتخابیه‌ای که نمایندگان آنها بعد از انتخاب برای حضور در مجلس شورای اسلامی فوت می‌کنند و یا به‌دلایلی همچون رد اعتبارنامه، استعفا و... فرصت حضور در پارلمان را پیدا نکنند، باید در اولین انتخابات پیش رو، یک نماینده دیگر به مجلس شورای اسلامی معرفی کنند که بر همین اساس تکلیف حوزه‌های انتخابیه «تهران»، «تفرش»، «آستانه اشرفیه» و «گچساران» در ذیل «انتخابات میان دوره‌ای مجلس» و در روز انتخابات ریاست جمهوری در سال۱۴۰۰ مشخص خواهد شد.

  سم پاشی رئیس جمهور سابق در مجلس
عباس سلیمی نمین، رئیس مرکز مطالعات و تدوین تاریخ معاصر در گفت وگو با خبرآنلاین از تلاش جریان احمدی نژاد برای تخریب مجلس پرده برداشته و گفته است: بیشترین تلاش برای ناکامی مجلس کنونی از سوی جریان آقای «احمدی نژاد» شکل می‌گیرد. آقای احمدی نژاد بیم آن را دارد که موفقیت مجلس کنونی منجر به رنگ باختن شعارها و سیاست‌های او شود. زیرا موفقیت اصولگرایان در این مجلس باعث می‌شود فردی مانند احمدی نژاد با خطاهایی که انجام داده، دیگر جایگاهی در میان مردم نداشته باشد. وی می‌گوید: آقای احمدی نژاد تلاش فراوانی کرد تا «محمدباقر قالیباف» در جایگاه ریاست مجلس قرار نگیرد. بسیاری از سم پاشی‌ها و جوسازی های اخیر در خصوص آقای قالیباف از جانب رئیس جمهور سابق شکل گرفته بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید