• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
شنبه 21 تیر 1399
کد مطلب : 104509
+
-

استمرار وضعیت قرمز در 9 استان

آخرین آمار منتشرشده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نشان می‌دهد 9 استان خوزستان، هرمزگان، بوشهر، کرمانشاه، کردستان، ایلام، آذربایجان‌های غربی و شرقی و خراسان ‌رضوی همچنان در وضعیت قرمز قرار دارند.
به گزارش گروه ایرانشهر، استان‌های تهران، اصفهان، مازندران، گلستان، البرز، کرمان، یزد، سیستان و بلوچستان، همدان و اردبیل هم در وضعیت هشدار قرار دارند و وزارت بهداشت توصیه کرده است مردم از سفر به استان‌های خراسان‌ رضوی و مازندران بپرهیزند.
طی 24 ساعت گذشته 2262 بیمار جدید مبتلا به کووید - ۱۹ در کشور شناسایی شده‌اند که 1455 نفر از آنها بستری شدند و متاسفانه ۱۴۲ بیمار کووید - ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۱۲ هزار و ۴۴۷ نفر رسید.
در خوزستان، طبق اعلام سخنگوی ستاد پیشگیری از ویروس کرونای استان، محدودیت‌ها در شهرهای قرمز همچنان پابرجاست. «رضا نجاتی» تاکید کرد: فعالیت در مکان‌های پرخطری که احتمال گسترش ویروس کرونا در آنها زیاد است، ممنوع شده و با توجه به آمار ابتلا در کشور و خوزستان، در صورت ادامه روند و رعایت نشدن پروتکل‌ها، این محدودیت‌ها ادامه‌ خواهد داشت.
در حال حاضر، شهر‌های دزفول، آبادان، رامهرمز، شوش، شوشتر، کارون، امیدیه، اندیمشک، ماهشهر، مسجدسلیمان، هندیجان و گتوند در وضعیت قرمز، اهواز، بهبهان، حمیدیه و خرمشهر در وضعیت نارنجی و آغاجاری، اندیکا، ایذه، باغملک، باوی، دشت آزادگان، رامشیر، شادگان، لالی، هفتکل و هویزه در وضعیت زرد قرار دارند.
در هرمزگان آمار همچنان بالاست و به همین دلیل استفاده از ماسک، به‌ویژه در مکان‌های شلوغ، رعایت فاصله فیزیکی و پرهیز از حضور در تجمع و مراسم از توصیه‌های مهم دانشگاه علوم پزشکی به مردم است. بنابر اعلام مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان،  شمار قربانیان کرونا در هرمزگان با فوت 17 نفر در روز گذشته به ۳۵۶ نفر رسیده است. «فاطمه نوروزیان» با بیان این‌که ۴۹۳ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند، اعلام کرده است که از این تعداد ۷۹ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه (آی. سی. یو) بستری‌اند و حال ۴۶ نفر وخیم است.
در بوشهر هم 8 شهرستان در وضع قرمز قرار دارند و محدودیت‌های کرونایی تمدید شده است. دبیر ستاد مبارزه با کرونا در بوشهر از افزایش شمار شهرهای قرمز استان به ۸ شهر خبر داد و گفت: ۳۲۳ بیمار در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بستری هستند.
«سعید کشمیری» افزود: با فوت 2 نفر دیگر در ۲۴ ساعت گذشته، آمار موارد فوت‌شده بر اثر کرونا در استان به عدد ۱۳۶ رسید. همچنین ۵۳ مورد در بخش‌های مراقبت‌ ویژه بستری هستند که ۳۲ نفر از آنها با کمک دستگاه نفس می‌کشند.
با توجه به تقسیم‌بندی جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، به دلیل افزایش شیوع بیماری، غیر از شهرستان‌های دشتی و جم که در محدوده زرد قرار دارند، بقیه شهرستان‌های بوشهر در وضعیت قرمز هستند. شرایط در سایر استان‌های قرمز هم کمابیش مشابه است و همچنان مسئولان مهم‌ترین راه کنترل این وضعیت را استفاده از ماسک و حفظ فاصله‌گذاری فیزیکی می‌دانند.

این خبر را به اشتراک بگذارید