• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
دو شنبه 28 اسفند 1396
کد مطلب : 10448
+
-

رویای سرزمین پارس در استان فارس

خبر
رویای سرزمین پارس در استان فارس

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان فارس درخصوص اقدامات صورت‌گرفته در این اداره‌ کل برای میزبانی از گردشگران نوروزی، گفت: بیش از 130هزار بروشور، نقشه شهرستان‌ها، کتابچه معرفی استان فارس و نقشه گردشگری استان فارس به چاپ رسیده است.


مصیب امیری افزود: مستندی با حضور هنرمندان و گویندگان مطرح کشور برای معرفی آثار گردشگری استان فارس در زمینه‌های مختلف تحت عنوان رؤیای سرزمین پارس تهیه و تدوین شده است.


او از به‌روزرسانی و معرفی پورتال جامع گردشگری مجازی استان فارس و وب‌سایت پایگاه میراث جهانی پاسارگاد و همچنین رونمایی از سایت اینترنتی محور ساسانی فارس خبر داد که مجموعه‌ای از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی و شهرهای بیشاپور، فیروزآباد و سروستان را شامل می‌شود. امیری موزه سنگ و کاشی‌های تاریخی استان فارس در کاروانسرای کناری هفت‌تنان و تالار آینه خانه نصیرالملک را به‌عنوان جاذبه‌های جدید گردشگری شهر شیراز  معرفی کرد و گفت: این پایگاه، تور مجازی دوزبانه در مجموعه جهانی تخت‌جمشید را راه‌اندازی کرده تا گردشگران بتوانند تخت‌جمشید قدیم و بازسازی ‌شده را تماشا کنند. این اطلاعات از طریق بلوتوث روی تلفن همراه قابل دریافت است. به گفته او، مسیرهای جدید بازدید در مجموعه جهانی تخت جمشید نیز برای نوروز 97تعریف شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید