• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
چهار شنبه 18 تیر 1399
کد مطلب : 104356
+
-

خط و نشان علیه مالیات‌گریزان

مقامات ارشد سازمان امور مالیاتی ایران در تازه‌ترین اظهارنظر خود از خط و نشان‌های جدید برای به دام انداختن مالیات‌گریزان خبر دادند و حتی سامانه‌ای را فعال کرده‌اند که مردم می‌توانند کسانی را که از مالیات‌دادن فرار می‌کنند، لو بدهند. به گزارش همشهری، امیدعلی پارسا، رئیس سازمان امور مالیاتی ایران دیروز گفت که برای شناسایی تخلفات و جرایم مالیاتی، پروژه طراحی و پیاده‌سازی‌ سامانه دریافت گزارشات مردمی فرار مالیاتی از دیروز را‌ه‌اندازی شده و مردم می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان، اطلاعات کسانی را که فرار مالیاتی دارند، افشا کنند. وی افزود: شهروندان در هنگام تکمیل این فرم، نیاز به اعلام مشخصات فردی خود ندارند و صرفا کادر مربوط به نام شخص مورد نظر را باید تکمیل کنند و اگر مستنداتی درخصوص فرار مالیاتی دارند نیز به این فرم الصاق کنند. همزمان محمود علیزاده، معاون سازمان امور مالیاتی از شناسایی 5هزار شرکت کاغذی و بازار داغ خرید و فروش کد ملی برای مالیات‌گریزی خبر داده و گفت: 300 هزار نفر با تراکنش بانکی بالای 5میلیارد تومان را شناسایی کرده‌ایم.
وی تأکید کرد: تفاهمنامه سه‌جانبه میان دادستانی تهران وزارت اطلاعات و سازمان مالیاتی درخصوص فاکتورهای صوری و کارت‌های بازرگانی اصطلاحا یکبارمصرف به‌منظور پیگیری و ردیابی آنها امضا شده و فایل‌های مالی آن تهیه شده است. معاون سازمان مالیاتی افزود: وزارت اطلاعات با توجه به دسترسی‌هایی که دارد پشت پرده کارت‌ها و فاکتورها را شناسایی می‌کند و دادستانی پیگیر جرائم صدور فاکتورهای صوری است و سازمان مالیاتی پرونده‌های قبل از سال ۹۵ را واکاوی خواهد کرد تا سوءاستفاده شرکت‌های کاغذی به‌صورت عمیق بررسی شود.

مالیات خانه‌های خالی
به گزارش فارس، معاون فنی و حقوقی سازمان امور مالیاتی در پاسخ به این سؤال که گفته بودید هفته بعد شناسایی خانه‌های خالی شروع می‌شود، عنوان کرد: نگفتیم شروع‌ می‌شود بلکه متولیان امر سامانه گفتند که در حال رسیدن به شاخص‌ها هستند و گفتیم اگر این موضوع به درستی عمل کند نسبت به اخذ مالیات آن اقدام می‌کنیم.
علیزاده درباره موضوع شناسایی ۳۰۰ هزار مودی ثروتمند نیز عنوان کرد: بحث به این شکل است که رسیدگی به تراکنش‌های بالای ۵ میلیارد تومان در دستور کار بود و اطلاعات آن استخراج شد. حدود ۳۰۰ هزار نفر که دارای تراکنش بالای ۵ میلیارد تومان بودند که مورد رسیدگی قرار گرفت و برای آنها پروفایل مالیاتی تشکیل شده و از این تعداد، پرونده تراکنش بانکی ۵ هزار نفر در حال رسیدگی است 
خبر دیگر اینکه رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی با اشاره به اجرای نسخه جدید نظام مالیاتی کشور از مهر ماه، گفت: بودجه دستگاه‌هایی که با سازمان مالیاتی همکاری نمی‌کنند، قطع می‌شود. پارسا تأکید کرد: مدیر دستگاهی که اطلاعات لازم را به سازمان مالیاتی نداده مسئولیت تضامنی دارد. وقتی به سطح مدیرکل و اجرایی می‌رسد مشکل وجود دارد. تا 2هفته دیگر نام دستگاه‌هایی را که همکاری نمی‌کنند می‌گویم. او با اشاره به جرائم این دستگاه‌ها افزود: بودجه آنها معلق می‌شود و این دستگاه‌ها از سوی دادستانی به قوه قضاییه معرفی می‌شوند.

این خبر را به اشتراک بگذارید