• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
دو شنبه 16 تیر 1399
کد مطلب : 104216
+
-

نکته بازی

سیاست وارونه تلویزیون
خوشبختانه در حوزه پخش تلویزیونی مسابقات فوتبال شاهد رشد روزافزون کیفیت هستیم؛ طوری که اسکای و بین‌اسپورت باید بروند جلو بوق بزنند. بعد از حماسه‌آفرینی شبکه خوزستان که باعث شد هیچ صحنه دقیقی از اخراج علی کریمی وجود نداشته باشد، این بار نوبت هنرنمایی شبکه 3 بود. در بازی پرسپولیس و شاهین بوشهر، شاهد فستیوالی از نقایص فنی و محتوایی بودیم. اینکه بعد از 30سال هنوز در برقراری ارتباط صوتی با ورزشگاه آزادی مشکل داریم، واقعا قابل ثبت در گینس است. حالا این هیچی؛ در بازی‌هایی که با حضور تماشاگران پرشور برگزار می‌شود، تلویزیون صدای ورزشگاه را می‌بندد، اما در این بازی که فقط یک افکت افتضاح هیاهوی تماشاگران وجود داشت، کارگردان تلویزیونی صدا را تا آخر بالا برده بود تا قشنگ اعصاب ملت را به هم بریزد. واقعا که خسته نباشید دوستان هنرمند!

زحمت شد با دلار 22تومانی!
نمی‌خواهیم در دام قضاوت‌های عجولانه گرفتار شویم. قطعا بعد از 2بازی نمی‌توان در مورد کیفیت یک مربی نظر داد و به همین دلیل هم معتقدیم تأثیر لوکا بوناچیچ در 2 شکست اخیر ذوب‌آهن چشمگیر نبوده است. در عین حال نمی‌توان از این نکته هم چشم‌پوشید که یکی مثل لوکا در شرایط بی‌نظیر اقتصادی به لیگ برتر اضافه شده است. با قیمت فعلی ارز، هر پولی به بوناچیچ بدهند زیاد است و اگر او بخواهد این پول را «حلال» کند قشنگ همه بازی‌ها را باید ببرد. فعلا اما اتفاق معکوس رخ داده و لوکا دارد ذوب را به منطقه سقوط نزدیک می‌کند. تازه اگر یک مربی خارجی غریبه با شرایط ایران بود می‌شد گفت در طول زمان بهتر می‌شود، اما لوکا از نصف مربیان ایرانی بیشتر در لیگ برتر کار کرده. خب این چه انتخابی است واقعا؟

عجب صداقتی
کشف تعداد زیادی بازیکن کرونایی در فولاد و استقلال باعث شده مسابقات این هفته 2 تیم عقب بیفتد. هر 2تیم در کورس کسب سهمیه آسیایی هستند و به همین دلیل به دقت از سوی رقبا رصد می‌شوند. طبیعی است که وقتی رقابت نزدیک باشد، هر تیمی دوست دارد مسابقاتش عقب بیفتد تا با آگاهی از نتایج رقبا به میدان برود. این مسئله مخصوصا در مورد استقلال که مصدومان زیادی دارد، مفیدتر هم هست. درست به همین دلایل فرهاد حمیداوی، مالک جالب باشگاه شهرخودرو دیروز علنا گفته: «اگر مسابقات هر تیمی به تعویق بیفتد، ما هم بازی نخواهیم کرد. کاری ندارد؛ می‌گوییم همه بازیکنان‌مان کرونا گرفته‌اند.» یعنی دیگر از این صادقانه‌تر نمی‌شد حرف زد. باز خدا کند به اظهار غیرواقعی ابتلا به کرونا رضایت بدهند و یک وقت از قصد کاری نکنند که بازیکنان‌شان مبتلا شوند. ارزشش را ندارد واقعا!

 

این خبر را به اشتراک بگذارید