• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
دو شنبه 16 تیر 1399
کد مطلب : 104164
+
-

با مردم

با مردم









گران‌تر شدن ماسک در نخستین روز اجبار به داشتن آن
ما از مسئولان توقع داشتیم اکنون که ماسک زدن اجباری شده است آن را به‌صورت رایگان در اختیار مردم به‌خصوص اقشار کم درآمد قرار دهند، نه اینکه ماسک 2500تومانی را 3800بخریم. این با کدام منطق سازگار است که هم اجبار را تحمل کنیم هم نگران و مراقب خود و دیگران باشیم و هم از محل درآمد نداشته‌مان هزینه بیشتری بپردازیم؟
امیدی خواه از تهران 

علت مرگ دسته‌جمعی آبزیان سد خداآفرین چیست؟
در میان انبوه خبرهای تلخی که این روزها از گوشه و کنار دنیا به‌خصوص ایران می‌رسد، خبر مرگ دسته‌جمعی حجم انبوهی از گونه‌های مختلف آبزیان در سد خداآفرین آذربایجان‌شرقی گم شد و گویا کسی خود را موظف نمی‌داند که توضیح دهد به چه دلیل این میزان آبزی تلف شده‌اند؟ درثانی چطور باید مطمئن باشیم آبی که از سد به نقاط مختلف می‌رسد آلوده و بیماری‌زا نیست؟
مولوی از خداآفرین 

دستور تخلیه فوری برای کارخانه فعال عادلانه نیست
شعبه1060 شورای حل اختلاف شماره22 برای کارخانه ما که در حال کار با 6 نفر پرسنل است دستور تخلیه 7روزه صادر کرده و در هفتمین روز با لابی‌گری مالک اقدام به صدور نامه توقیف اموال کرده، بدون بررسی اینکه فقط برای انتقال ماشین آلات این واحد 29ساله حداقل یک‌سال زمان نیاز است! چگونه این افراد در حاشیه‌های قوه قضاییه چنین احکام ناگواری صادر و باعث بیکار شدن چند نفر و دلسرد شدن ما صنعت‌کاران می‌شوند.
رحمت رحیمی از تهران

 40میلیون تومان برای عمل تنگی کانال نخاع
اگر قرار است بیمه‌ها در مواقع بحران به داد مردم نرسند، پس برای چه زمانی 30سال حق بیمه پرداخته‌ایم؟ هزینه عمل تنگی کانال نخاع برای بیمه شده تامین اجتماعی حدود 40میلیون تومان می‌شود که واقعا منصفانه نیست. در شرایطی که چاره‌ای جز انجام این عمل برای همسرم نداریم مجبور به فروش بخشی از وسایل خانه برای تامین هزینه این عمل شده‌ایم. چرا با ما بازنشستگان چنین می‌کنند.
کتابی از کرج 

چه‌کسی پاسخگوی بی‌آبی شالیزارهاست
خوشه‌های برنج در روستاهای صومعه‌سرا تبدیل به علف هرز شده و دسترنج کشاورزان برنجکار نابود شده است؟ مگر نگفتند سد سفید رود سرریز شده است، یک مسئولی پاسخی دهد که آب سد کجا رفته و چرا وارد کانال‌های انتقال آب نشده تا امروز حاصل رنج کشاورزان نیست شود؟ یک نفر به داد ما برسد.
صفری از صومعه‌سرا

کارگران ساختمانی دچار بحران جدی شده‌اند
کارگر ساختمانی هستم که همه امیدم برای کسب درآمد فصل بهار و تابستان بود که با شیوع کرونا و نبود کار ساخت‌وساز، امیدم ناامید شد. نه بیمه دارم و نه شغلی هست که بتوانم معاش روزانه خانواده چهار نفره‌ام را تامین کنم. با کارهای جزئی و خرده کاری در بعضی از روزها فقط قادر به خرید نان هستم. در این شرایط هم نه یارانه دارم و نه کمک معیشت به ما رسیده است. به داد امثال من برسید که تعدادمان هم کم نیست.
یک کارگر فصلی درمانده از تهران

شهرستان گنبدکاووس را تعطیل کنند
وضعیت شیوع کرونا در گنبدکاووس بسیار بد است ومردم به ‌هیچ‌وجه اصول بهداشتی و فاصله‌گذاری را رعایت نمی‌کنند. متأسفانه مسئولان شهرستان هم اقدامی نکرده‌اند و گویا که هرگز کرونا نیامده است. زندگی در گنبد کاووس به روال عادی ادامه دارد؛ درحالی‌که خیلی‌ها در خانه بیمار کرونایی دارند یا خودشان ناقل‌اند و در جامعه می‌چرخند. در چنین شرایطی نباید شهرستان را تعطیل و قوانین سختگیرانه برای دورهمی، کسب و کار و تردد بگذارند؟
محدثی از گنبدکاووس

23میلیون هزینه درمان کرونا
برای درمان بیماری کرونای برادرم حدود 23میلیون خرج کردیم، مگر نه اینکه دولت اعلام کرده، حداکثر سقف هزینه برای درمان در بخش مراقبت‌های ویژه 5 میلیون و در بخش عادی 5/2 میلیون تومان است؟
رضا از تهران 

گرانی بسته‌های اینترنت هم تقصیرکرونا و تحریم‌هاست؟
مدتی است که بی‌سرو صدا اینترنت و تلفن را گران کرده‌اند و با حذف بسته‌های چندماه یا کاهش حجم آنها مردم را دچار مشکل کرده‌اند و این وضع هر روز بدتر می‌شود. برای تلفن همراه اولی که در‌ماه حتی یک‌بار هم با آن تماس نگرفته‌ام و فقط زنگ خور داشته 32هزار تومان پول تلفن آمده و بسته 3‌ماه اینترنتی که گران‌تر از همیشه خریده بودم و در مصرف آن مراعات هم داشتم، ظرف یک‌ماه به پایان رسیده است. آیا اینها هم تقصیر کرونا و تحریم هاست؟
بهزاد از شهریار
 

این خبر را به اشتراک بگذارید