• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 12 تیر 1399
کد مطلب : 103908
+
-

امضای تفاهمنامه بین سازمان نظام روانشناسی و شهرداری تهران

  تفاهمنامه همکاری میان سازمان نظام روانشناسی و شهرداری تهران با حضور‌ شهردار تهران و رئیس و اعضای هیأت مدیره سازمان نظام پزشکی امضا و مبادله شد.
به گزارش همشهری، «پیروز حناچی» در این مراسم اظهار کرد: «یکی از اهداف مهمی که این دوره از مدیریت شهری تعقیب می‌کند، کاهش اثرات منفی ناشی از زندگی در کلانشهرها همچون اضطراب و افسردگی‌های ناشی از آلودگی هوا، ترافیک و... از طریق ارتقای کیفیت زندگی، توسعه فضای سبز و گسترش سرمایه‌های فرهنگی است».
شهردار تهران افزود: «حوزه اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، بسیار بیشتر از ظرفیت‌های دیده‌شده برای شهرداری‌ها در این حوزه در حال فعالیت است. به‌طور قطع نمی‌توان بسیاری از امور همچون کارتن‌خواب‌ها، کودکان کار، زنان بی‌سرپرست و... را نادیده گرفت و این حوزه بسیار راهگشا و مجدانه در حال فعالیت است».
محمدرضا جوادی یگانه، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران نیز در این مراسم گفت: «سلامت روان شهروندان و خانواده دو حوزه مورد توجه در طرح‌ها و برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی است».
در ادامه این مراسم الهام فخاری، رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران، اظهار کرد: «سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور در روند شکل‌گیری و بالندگی خود در این سال‌ها فراز و فرودهایی داشته است. در این دوره با نگاهی که به حوزه‌ اجتماعی و سلامت روان شهروندان در مدیریت شهری وجود دارد راه را برای تعامل و مشارکت بیشتر بین این نهادها باز کرده است».
محمد حاتمی، رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره با ابراز خرسندی از انعقاد تفاهمنامه با شهرداری تهران اظهار کرد: «وضعیت موجود کرونا و عوارض روانی ناشی از آن مسئولیت ما را در کمک به آرام‌بخشی هموطنان بیشتر می‌کند؛ خصوصا اینکه سلامت‌روان کشور متولی ندارد، راه‌اندازی مرکز مداخله در بحران در تهران و ارزیابی نیمرخ روانی شهروندان تهرانی و افزایش سواد سلامت‌روان از اقدامات مشترک مورد نظر سازمان نظام و شهرداری است».

این خبر را به اشتراک بگذارید