• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
دو شنبه 28 اسفند 1396
کد مطلب : 10385
+
-

گالری‌گردی در نوروز

پیشنهادهایی برای تماشای آثار هنری در تعطیلات نوروز 97

تجسمی
گالری‌گردی در نوروز

مرتضی کاردر | خبر‌نگار :


روزهای نوروز برای آنها که در تهران می‌مانند یا مسافر تهران می‌شوند، فرصت خوبی است برای گشت و‌گذار در شهر. روزهای خلوت نوروز که نه از ترافیک خبری هست و نه از طرح ترافیک، فرصت خوبی است برای گشت و‌گذار در تهران و سر زدن به جاهای دیدنی و موزه‌ها و گالری‌های تهران. بسیاری از نمایشگاه‌ها که در روزهای پایانی اسفند آغاز شده‌اند در روزهای عید نیز دایرند و میزبان تماشاگران و علاقه‌مندان هنرهای تجسمی هستند.

نمایشگاه آثار مسعود دره‌باغی که از 25اسفند در گالری ایرانشهر افتتاح شده است در روزهای نوروز نیز ادامه دارد. گالری شیرین نیز از روزهای میانی اسفند میزبان آثار نقاشان نسل نو بوده است. نمایشگاه منتخب 10سال نسل نو تا پایان فروردین در گالری شیرین دایر است.

 

چند گالری در یک باغ

گالری اعتماد به تازگی شعبه تازه‌ای در مجموعه باغ نگارستان افتتاح کرده است. نمایشگاه گروهی آثار هنری در شعبه باغ نگارستان گالری اعتماد با آثاری از هنرمندانی چون اشکان عبدلی، هومن درخشنده، پویا رضی، فرساد لباف، مرتضی احمدوند، امیرحسین اخوان و... در ایام نوروز دایر است. تأسیس گالری در مکان‌های تاریخی سبب می‌شود که بازدیدکنندگان بتوانند هم از تماشای آثار هنری بهره‌مند شوند و هم از فضای مفرح باغ‌های ایرانی استفاده کنند. اگر گذرتان به باغ نگارستان افتاد تماشای گالری آثار منیر فرمانفرماییان را که چندماهی است در این باغ قدیمی افتتاح شده و نیز تماشای گالری بزرگ نقاشان مکتب کمال‌الملک را از دست ندهید.

 

غریبان در بهشت

گالری «اُ» در روزهای پایانی سال نمایشگاهی برگزار کرده است با عنوان «غریبان در بهشت»؛ به انتخاب فریدون آو نقاش و هنرمند پیشکسوت ایرانی. آو این آثار را از مجموعه‌های شخصی خودش و دیگر مجموعه‌داران و هنرمندان ایرانی مثل لیلی گلستان و هما ضرابی و گلی امامی و سهراب ضرغام و... انتخاب کرده است. مجموعه‌ای که در آن آثار متنوعی از نقاشان و هنرمندان بزرگ معاصر را می‌توانید ببینید مثل اندی وارهول، رابرت راشنبرگ، وینچستو بیانکینی، داگلاس جانسون، باب ویلسون، سای تومبلی و دیگران. نمایشگاه غریبان در بهشت تا چهاردهم فروردین ادامه دارد. فریدون آو نیز از روزهای آغازین سال نو به ایران سفر می‌کند و علاقه‌مندان می‌توانند با سر زدن به گالری با نقاشان بزرگ معاصر نیز دیدار کنند.

 

عکس‌های تهران قدیم

عکسخانه شهر در میدان بهار شیراز  اخیراً نمایشگاه عکس دروازه‌های تهران قدیم را برپا کرده است. این نمایشگاه در روزهای نوروز هم از 9صبح تا 6بعدازظهر میزبان علاقه‌مندان عکس‌های قدیمی تهران است. نمایشگاه دیگری از عکس‌های تهران قدیم در میدان بهارستان افتتاح شده است. این عکس‌ها از آرشیو عکاسی قدیمی میدان بهارستان یعنی فوتو تهامی انتخاب شده است و تا 22فروردین در گالری بهارستان جنب متروی بهارستان به نمایش درمی‌آید.

 

ناتمام است درخت

«ناتمام است درخت» عنوان مجموعه‌ای است از آثار هنرمندان معاصر با محوریت درخت؛ آثاری از هنرمندان نسل‌های مختلف از علی گلستانه و فریدون آو و عباس کیارستمی تا داوود امدادیان و رعنا فرنود و مهران مهاجر و شهریار توکلی. نمایشگاه ناتمام است درخت در روزهای پایانی اسفند در گالری امکان آغاز شده و در روزهای نوروز هم میزبان علاقه‌مندان است.

 

یک عمر فعالیت هنری در یک نمایشگاه

موزه هنرهای معاصر در روزهای فروردین نیز همچون‌ماه گذشته میزبان آثار علی‌اکبر صادقی است. نمایشگاه مجموعه آثار نقاش پیشکسوت معاصر که از بهمن‌ماه در موزه هنرهای معاصر آغاز شده است تا اردیبهشت ادامه خواهد داشت. اگر می‌خواهید به تماشای آثار علی‌اکبر صادقی بروید باید فرصتی چند‌ساعته فراهم کنید تا بتوانید مجموعه آثار و انیمیشن‌ها و تصویرسازی‌های آقای نقاش را در گالری‌های مختلف موزه هنرهای معاصر تهران تماشا کنید.

 

لوور در میدان توپخانه

اما پیشنهاد ویژه ما برای ایام نوروز رفتن به میدان توپخانه و گشت‌و‌گذار در میدان مشق و سردر باغ ملی و تماشای آثار موزه لوور است که چندی است در موزه ایران باستان به نمایش گذاشته شده است. از تماشای آثار موزه لوور که فارغ شدید چند قدم آن‌طرف‌تر موزه دائمی مجسمه‌های علی‌اکبر صنعتی نقاش و مجسمه‌ساز بزرگ معاصر است که به‌تازگی پس از مرمت ساختمان موزه بازگشایی شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید