• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
چهار شنبه 11 تیر 1399
کد مطلب : 103784
+
-

درحاشیه سیاست

بوکسور بدون رقیب نباشیم
محسن رهامی، چهره اصلاح‌طلب و نماینده مجلس اول و دوم با اشاره به مشی سیاسی شهید بهشتی، دبیرکل حزب جمهوری پس از عزل بنی‌صدر، نخستین رئیس‌جمهور انقلاب به خبرآنلاین گفت: دقیقا یادم نیست که همان روز بود یا فردای آن روز. شهید بهشتی در آن جلسه گفتند ما نمی‌خواستیم کار به اینجا برسد. ایشان انذار دادند که نکند مثل بوکسورهایی شویم که در نبود رقیب با خودشان مبارزه می‌کنند و به جان همدیگر بیفتیم. نگران بودند که این اختلاف و دو‌دستگی که بین ما و ملی‌گراها و بعضی جریان‌های سیاسی بود، بین خودمان کشیده شود.

   مجلس جای حواشی، طرح دهد
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در واکنش به نامه روسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس به رئیس‌جمهور، به ایرنا گفت: آنچه از مجلس یازدهم انتظار می‌رود و در پیام رهبری بر آن تأکید شده است، شناخت اولویت‌های کشور و اهتمام به قانونگذاری کارشناسانه و پرهیز از سرگرم‌شدن به حواشی‌ زیانبار است. روسای کمیسیون‌های مجلس خطاب به روحانی نوشته بودند: «روند هفت‌‌ساله مدیریت خود را تغییر دهید، چرا‌که مجلس یازدهم در مقابل حقوق مردمی که در طول تاریخ بی‌نظیرند، سکوت نخواهند کرد.» حسینعلی امیری گفته است: «شایسته بود نویسندگان محترم به‌جای ذکر عناوین کلی، طرح خود را در ایجاد اشتغال برای افراد و کنترل تورم و کاهش طلاق و افزایش ازدواج و فرزند‌آوری اعلام می‌کردند.»

  مسئول قوه مجریه است
امام جمعه موقت تهران در واکنش به نامه اخیر محمد موسوی خوئینی‌ها خطاب به رهبر معظم انقلاب و انتقاداتش نسبت به شرایط کشور، به خبرگزاری رسا گفت: جدا جفا هم حدی دارد که برخی این حد را نمی‌شناسند، در مورد عرصه اقتصادی کشور همه می‎دانند که طبق قانون اساسی مقام معظم رهبری مسئول نیست، مسئول قوه مجریه است؛ چنان که در اصل‌۱۱۳ قانون اساسی می‎گوید: پس از مقام رهبری، رئیس‌جمهور عالی‌ترین مقام رسمی کشور است و مسئولیت اجرای قانون اساسی و ریاست قوه مجریه جز در اموری که مستقیما به رهبری مربوط می‎شود، برعهده دارد. سیداحمد خاتمی با طرح این سؤال که این نامه خطاب به کیست، پاسخ داد: به بزرگی که در این عرصه هیچ مسئولیتی قانونا ندارد، اما تمام توانش را به‌کار برده است؛ در برخی موارد نقش قوه مجریه را ایشان برعهده گرفته است، درحالی‌که وظیفه‎اش نبوده است، به همین دلیل با این هدایت‎ها و مدیریت ولایت در میان این مشکلات اقتصادی، کشور ما در مرتبه هفدهمین اقتصاد برتر جهان قرار گرفته است.

  باید تحمل مردم را بالا ببریم
معاون اول رئیس‌جمهور در مراسمی به مناسبت روز ملی صنعت، معدن و تجارت با اشاره به تحریم‌های سنگین آمریکا علیه ایران گفت: در دوره دوم دولت تدبیر و امید تحریم‌های سنگینی وضع کردند؛ این تحریم‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده بود که در ابتدا می‌گفتند ایران۴۰سالگی خود را نمی‌بیند و بعدها که مأیوس شدند، گفتند که اقتصاد از هم می‌پاشد؛ ما باید متناسب با این شرایط سیاست‌های خود را تغییر می‌دادیم؛ چرا که سیاستگذار و مدیر عاقل و دلسوز کسی است که ببیند طراحی‌ای که انجام شده چیست و متناسب با آن سیاست‌هایی وضع کند. به گزارش ایسنا، اسحاق جهانگیری در ادامه افزود: سیاست‌های ما در این دوره مبتنی بر این شد که در مقابل فشار‌های خارجی تحریم باید مقاومت کنیم و باید ساز و کاری ایجاد کنیم که تاب‌آوری ملت، بالا برود و معیشت مردم آسیب نبیند و لذا سیاست شتاب‌بخشی به روند توسعه به سیاست مقاومت و افزایش تاب‌آوری تبدیل شد.

  رسانه‌ها از مردم همراهی بخواهند
وزیر کشور و رئیس ستاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی در حاشیه پنجاه‌و‌دومین جلسه این ستاد که عصر دوشنبه برگزار شد، با اشاره به شرایط کشور گفت: توجه توأمان به معیشت، سلامت، آزادی‌های قانونی و امنیت مردم اولویت فعالیت‌ها در سال‌جاری است. به‌گزارش ایسنا، عبدالرضا رحمانی‌فضلی همچنین در تشریح سیاست‌های رسانه‌ای مقرر در جلسه ستاد، افزود: رسانه‌ها باید منصفانه و مسئولانه، دلایل مسائل را به‌صورت اساسی مطرح کنند و از مردم بخواهند که همراهی و همکاری داشته باشند تا بتوانیم از این مقطع نیز عبور کنیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید