• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
سه شنبه 10 تیر 1399
کد مطلب : 103710
+
-

نزول 10هزار واحدی شاخص بورس

شاخص کل بورس تهران در مبادلات روز گذشته بیش از 10هزار واحد کاهش یافت.
به گزارش همشهری، در دادو ستد‌های روز گذشته شاخص کل بورس تهران با 10هزارو 31واحد کاهش معادل 0.67درصد کاهش یافت و به یک میلیون و481هزارو 924واحد رسید. با این میزان نزول بیش از 39هزار میلیارد تومان از ارزش سهام شرکت‌های حاضر در بورس و فرابورس کم شد. روز گذشته سهامداران 21هزارو 243میلیارد تومان اوراق بهادار در بورس و فرابورس خریداری کردند که این میزان نسبت به روز قبل 22درصد کاهش داشت.
براساس تحلیل یک شرکت مشاور سرمایه‌گذاری به‌نظر می‌رسد هم‌اکنون مهم‌ترین چالش بازار سرمایه، تقابل شاخص‌کل با مقاومت روانی 1.5میلیون واحدی است که با توجه به جریان مثبت ورود نقدینگی به بازار می‌توان امیدوار بود پس از عبور به سمت 1.8میلیون واحد حرکت کند. برخی از فعالان بازارسرمایه اعتقاد دارند بازار در شرایط حاضر همان رفتاری را که در زمان شکستن قله یک میلیون واحدی داشت، تکرار خواهد کرد و شاید برای عبور از منطقه یک میلیون و 500هزار واحدی به یک تا 2 هفته‌ زمان نیاز داشته باشد.
دیروز همچنین بیش از 271میلیارد تومان از واحد‌های صندوق سرمایه‌گذاری دارا یکم به‌عنوان نخستین صندوق سرمایه‌گذاری دولتی مورد مبادله قرار گرفت و ارزش واحد‌های این صندوق 5.8درصد افزایش یافت. این صندوق که معاملاتش از ابتدای هفته آغاز شده است مورد توجه سرمایه‌گذاران قرار گرفته است و این روز‌ها بخش زیادی از معاملات به واحد‌های این صندوق اختصاص می‌یابد بر همین اساس روز گذشته بورس تهران نیز با صدور اطلاعیه‌ای به سرمایه‌گذاران توصیه کرد برای تعیین قیمت معاملات به ارزش خالص داریی‌های این صندوق توجه کنند.
دیروز همچنین بخش زیادی از توجه سهامداران به سمت سهام شرکت‌های خودروسازی، پالایشگاه‌ها و بانک‌ها معطوف بود. در عین حال برخی شرکت‌ها با افزایش قابل توجه حجم معاملات مواجه شدند به‌طوری که حجم معاملات گروه دارویی برکت به 9برابر میانگین معاملات ماهانه و حجم معاملات شرکت همکاران سیستم به 7برابر میانگین معاملات ماهانه رسید.
حجم معاملات بانک قرض الحسنه رسالت و توریستی ورفاهی آبادگران کیش بیش از 5برابر میانگین معاملات ماهانه این شرکت‌ها بود. این ارقام نشان می‌دهد که به‌دلیل افزایش توجه سهامداران به این شرکت‌ها نقدینگی در حال ورود به این شرکت‌هاست.

این خبر را به اشتراک بگذارید