• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
دو شنبه 28 اسفند 1396
کد مطلب : 10371
+
-

عیدانه پایتخت

شهری امیدوار، شکوفا و سرزنده در سال 97

شهر
عیدانه پایتخت

عباس ثابتی‌راد|خبرنگار:

مدیران شهری امیدوارند در سال آینده، تهران جلوه‌ای بهتر از یک پایتخت داشته باشد. آنها در آخرین روز سال96 برای شهروندان آرزوی سال خوبی کرده‌اند و گفته‌اند تمام تلاش‌شان را به‌کار خواهند گرفت تا تهران، روزهای بهتری در سال97 تجربه کند. می‌گویند: «آنچه گذشته سخت‌تر از آن‌چیزی است که در پیش است.» این سخن رهبر در زبان مدیران شهری جلوه‌گر است. عیدانه مدیران شهری به همه شهروندان تهرانی و ایرانی در پی می‌آید.

  فرنوش نوبخت
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو

ضمن تبریک سال نو، امیدواریم همه همشهریان ما سال خوبی داشته باشند. از خداوند متعال می‌خواهم تا در سال آینده نیز بتوانیم خدمات بهتری در اختیار شهروندان قرار دهیم. برای سال آینده تداوم شرایط موجود و ان‌شاءالله با افزایش قطارها سرفاصله 3دقیقه در تمامی خطوط داشته باشیم، به شرط آنکه دولت محترم کمک‌های مورد نیاز را  در اختیار مترو و شهرداری قرار دهد.

  محمد عارف‌نیا
مدیر روابط عمومی و روابط بین‌الملل


امیدوارم نوروز 97طلیعه امید بیش از پیش شهروندان تهرانی، مشارکت فعال آنها برای آبادانی شهر تهران و فصلی نو برای شکوفایی استعدادهای این کلانشهر باشد. شهرداری تهران برای نوروز 1397برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری تدارک دیده‌است، که قطعا ذائقه شهروندان عزیز تهرانی را در ایام تعطیلات شیرین خواهد کرد. همکارانم در یک هفته مانده به عید نوروز کوشیدند سیمای شهر را بیارایند و با تزیینات نوروزی و آرایش المان‌ها و فضاها به شهر رنگ و لعابی دیگر بدهند. یک هفته مانده به عید کارناوالی با شکوه در شهر تهران برای درخت‌کاری با مشارکت شهروندان عزیز شکل گرفت که جلوه‌ای از مشارکت فعال شهروندان برای توسعه فضای سبز شهرمان بود. از امروز کارناوال‌های گل در سطح شهر راه افتاده ‌است تا ذائقه مردم را لطیف‌تر کند و پیام‌آور لطافت و شادابی بهاری باشد. همکاران من در مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران در روزهای نوروزی می‌کوشند ضمن اطلاع‌رسانی صحیح پیرامون رویدادها و اتفاقات متعددی که در قالب نوروزگاه‌ها و پردیس‌های فرهنگی و هنری در سطح شهر تهران برپا خواهد شد، مردم عزیز را در جریان این رخدادها قرار دهند. می‌کوشیم میزبانی شایسته برای هموطنانی باشیم که تهران را به‌عنوان مقصد گردشگری خود در ایام نوروز برگزیده‌اند. کتاب متفاوتی با عنوان دیدنی‌های تهران نیز به زیور طبع آراسته شده که به‌عنوان هدیه نوروزی شهرداری تهران در اختیار شهروندان عزیز قرار خواهد گرفت. گروه‌های هنری از کشورهای حوزه نوروز نیز در ایام نوروز 97در نوروزگاه‌ها در میان مردم به اجرای برنامه‌های هنری شاد و متنوعی خواهند پرداخت.

ولی‌الله شجاع پوریان
معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران


فرارسیدن نوروز باستانی و بهار طبیعت را به شهروندان عزیز تهرانی تبریک می‌گویم. نوروز آیین باعظمت ایرانی و بهار پیام‌آور امید، نشاط و شکوفایی است و تلنگری برای آدمیان که جان و روح خود را همراه با طبیعت تازه کنند و به شکرانه نعمت‌های زیبای آفرینش، شکرگزار آن خالق بی‌همتا باشند. امیدوارم در لحظات تحویل سال و زمزمه دعای «یا مقلب‌القلوب و الابصار » احسن حال را برای یکدیگر طلب کنیم و با زدودن زنگار کینه و کدورت، با دلی سرشار از مهربانی، امید و همدلی به استقبال سال نو برویم. معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران امید دارد در سال97 با توجه به ظرفیت‌های فرهنگی و اجتماعی و مشارکت همه شهروندان تهرانی، به سوی ساختن شهری شایسته زیستن و در ‌شأن تاریخ و تمدن فرهنگ ایران‌زمین پیش برویم. همراه با شما تقویت رویکردهای فرهنگی و اجتماعی در مدیریت شهری را سرلوحه شعار و عملمان در سال97 قرار خواهیم داد و با اتکال به خداوند متعال روزهایی سبز و روشن را برای تهران ترسیم می‌کنیم. ایمان داریم در کنار هم، فصل‌های بهاری بی‌شماری را خلق خواهیم کرد. مانا و بهروز باشید.

محمدمهدی حجت
معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران


آنچه فکر می‌کنم، واقعا امید مشارکت و شکوفایی اصل و اساس انتخاب بود. اول چیزی که نیازمندیم، امید به آینده است. آنچه پادزهر این است و ضد‌آن است، ناامیدی و دلسردی است. لذا فکر می‌کنم برای سال‌های آینده ایجاد امید و جلب مشارکت و تلاش برای شکوفایی انجام دهیم.
آرزو می‌کنم که سراسر پر از خیر و برکت برای همه شهروندان باشد و امیدوارم حقیقتا راه باز خواهد شد و امیدها بیشتر است. به تعبیر مقام معظم رهبری «آنچه پشت سر ما بود، سخت‌تر از آنچه پیش رویمان است.» ان‌شاءالله سال آینده گشایش‌های خوبی رخ خواهد داد و سالی نیکو برای همه مردم و شهروندان تهران باشد.

محسن پورسیدآقایی
معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار تهران


با تبریک سال نو و عیدی که در پیش است، لازم می‌دانم از همه شهروندان و دست‌اندرکارانی که برای کاهش ترافیک امسال تهران کمک کردند، قدردانی کنم. همه‌ساله در پایان سال و با نزدیک‌شدن به بهار نو، تعداد سفرهای روزانه در سطح شهر افزایش قابل توجهی می‌یابد. رویکرد معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، ارائه مناسب تسهیلات حمل‌ونقلی، استفاده حداکثری از توان ناوگان حمل‌ونقل عمومی متناسب با افزایش تقاضای سفرها، جهت افزایش سهولت تردد شهروندان تهرانی بوده که از اسفندماه جاری آغاز شده و تا پایان فروردین‌ماه سال جدید ادامه خواهد داشت.
در این مسیر به‌منظور ارائه تصویری شایسته‌تر از تهران در حوزه ترافیک، اقدامات ترافیکی متعددی در قالب طرح استقبال از بهار در این معاونت مورد توجه ویژه قرار گرفته است. این گام‌ها در همه مسیرها اعم از ایستگاه‌های اتوبوس و پایانه‌های تاکسی ایستگاه‌های مترو درنظر گرفته شده است. مطابق روند اجرایی استقبال از بهار97، آراستگی و پیراستگی شهر از نظر امکانات ترافیکی ساماندهی و استمرار خدمات حمل‌ونقلی در آستانه بهار97 مورد توجه بوده است. اجرای برنامه‌های آموزش ترافیکی به شهروندان با هدف سفرهای نوروزی، تداوم آموزش و اطلاع‌رسانی در راستای ارتقای فرهنگ عبور و مرور ازجمله اقدامات برای نوروز پیش رو خواهد بود. امید که در سال97 با اجرای الگوهای ترافیکی کارآمد، باری از مشکلات همشهریان عزیز کم و تردد آنها را تسهیل کنیم.

  علی امام
مدیرعامل شرکت قطارهای شهری تهران


امیدواریم که سال 1397سال توسعه بیش از پیش و توجه بیشتر به حمل‌ونقل عمومی در کلانشهر تهران باشد و امیدوار هستیم که با افتتاح خطوط6 و7 متروی تهران شهروندان خوب ما بتوانند بهره‌ بیشتری از حمل‌ونقل عمومی پاک در مترو ببرند.

   پیروز حناچی
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران


به شهروندان تهرانی سال نو را تبریک می‌گویم. امیدواریم که سالی پربار داشته باشند. اگر برای سال97 بخواهم قولی بدهم، این است که در سال آینده تلاش می‌کنیم برنامه‌هایی که با تغییر رویکرد در شهرداری تهران در دست اجراست، به بهترین شیوه اجرا کنیم و بتوانیم سال خوبی برای شهروندان تهرانی رقم بزنیم.

  محسن هاشمی
رئیس شورای شهر تهران


همشهریان عزیز تهرانی ضمن تشکر از حضور پرشور و غیرتمندانه شما عزیران در انتخابات شورای اسلامی شهر تهران، در طلیعه سال نو و آغاز بهار طبیعت، نوروز این جشن باستانی را به شما تبریک عرض می‌کنم؛ نوروزی که از نظر ایرانیان یک سرمایه فرهنگی و شناسنامه‌ای مشترک برای تمام فارسی‌زبانان در سراسر جهان و ایران عزیز است. این تغییر سال که نمادی برای بیرون‌کردن کینه‌هاست، با دید و بازدید تبدیل به مهر و دوستی می‌شود. کدورت‌ها را از بین برده و به قهرها خاتمه می‌دهد. سال را با خانه‌تکانی، پاکیزه‌کردن معابر شهر و کاشت درختان و گیاهان به پایان می‌بریم و با چیدن سفره هفت‌سین به استقبال نوروز رفته و خود را برای سالی جدید آماده می‌کنیم. حول حالنا الی احسن الحال. امیدوارم مردم تهران همراه با حدود 200میلیون نفر در حدود 10کشور دنیا با پیوند دوستی، سال جدید را آغاز و با تعریف جدید از تحول مثبت، رسیدن به اخلاق انسانی را به ارمغان بیاورند. امیدوارم در تهران شاهد کمترشدن مهم‌ترین معضلات شهر یعنی آلودگی هوا، ترافیک و آسیب‌های اجتماعی باشیم و با به‌دست آوردن درآمدی پایدار‌، به توسعه‌ای پایدار دست یابیم. سال96 شروع خوب و مناسبی به‌خصوص با رأی مردم داشت اما استعفای شهردار تهران در آخرین روزها موجب ناراحتی شد. اعضای شورا از این استعفا ناراحتند و در نخستین جلسه بعد از تعطیلات نوروز با حضور شهردار در این مورد تصمیم مقتضی گرفته خواهد شد. نورزوتان پیروز و سال 1397مبارک باد‌. سالی همراه با خیر و برکتی فراوانتر و فرصتی برای کار و تلاش بیشتر و گام‌هایی برای سربلندی تهران در بین پایتخت‌های دنیا را آرزو می‌کنیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید