• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
دو شنبه 28 اسفند 1396
کد مطلب : 10366
+
-

فاز دوم باغ پرندگان در نیمه اول سال 97به بهره‌برداری می‌رسد

ویژه
فاز دوم باغ پرندگان در نیمه اول سال 97به بهره‌برداری می‌رسد

فاز دوم باغ پرندگان تهران در ابتدای سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید. شهردار منطقه 4تهران در این‌باره به همشهری گفت: «بعد از بهره‌برداری از فاز اول باغ پرندگان در سال 95احداث مجموعه باغ پرندگان در دستور کار قرار گرفت و هم‌اکنون فاز دوم باغ پرندگان آخرین مراحل آماده‌سازی را می‌گذراند و در ابتدای سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.»
سید علیرضا حسینی در ادامه گفت: «باغ پرندگان در مجموعه 23هکتاری از جنگل‌های شرقی لویزان احداث شده‌است. تا پیش از این محوطه پرندگان آبچر به مساحت 5هکتار و محوطه پرندگان و گیاهان گرمسیری به مساحت 2هکتار احداث شده‌است. همچنین محوطه پرندگان شکاری به مساحت 8هکتار نیز در اختیار شهروندان قرار گرفته‌است.»
حسینی گفت: هم‌اکنون محدوده‌ای 3هکتاری از پرندگان دشتچر با محدودیت پرواز به مساحت حدود 3هکتار آخرین مراحل آمادگی را می‌گذراند و با رفع برخی موانع این محدوده در نیمه نخست سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.
به گفته شهردار منطقه 4،  هماهنگی و برنامه‌ریزی با شورای شهر تهران و همچنین معاونت‌های مختلف شهرداری برای رفع مشکلات این مجموعه را در دستور کار دارد.
او گفت که هم‌اکنون پیمانکاران زیادی در این مجموعه مشغول به‌کار هستند و تحت نظر سازمان محیط‌زیست قرار است به‌زودی فاز دوم به بهره‌برداری برسد.
حسینی از امضای یک تفاهمنامه با اداره کل محیط‌زیست استان تهران و شهر تهران برای نظارت بر مجموعه باغ پرندگان خبر داد و گفت:‌« اداره کل محیط‌زیست شهر تهران و استان تهران،  نظارت دقیق بر باغ پرندگان دارند و به همین منظور شهرداری تهران برای اجرای دقیق‌تر فعالیت‌ها،  تفاهمنامه‌ای با این بخش به امضا رسانده‌است.»
او از تجربه مدیریت واحد در باغ پرندگان خبر داد و گفت:‌‌ «قرار بر این است فاز یک و 2باغ پرندگان در اختیار یک مجموعه قرار گیرد. ما این تجربه را در شهر داشته‌ایم که مدیریت‌های موازی باعث افزایش هزینه می‌شود و موازی کاری صورت می‌گیرد. از این‌رو تلاش داریم تا این دو مجموعه را در اختیار یک بهره‌بردار قرار دهیم تا خدمات رسانی مناسبی به شهروندان ارائه شود.» با بهره‌برداری از فاز دوم باغ پرندگان،  بزرگ‌ترین مجموعه پرندگان کشور در اراضی شرقی جنگل‌های لویزان در اختیار شهروندان تهرانی قرار می‌گیرد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید