• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
یکشنبه 8 تیر 1399
کد مطلب : 103556
+
-

انتقال تجارب مدیران شهرداری با استفاده از مهندسی دانش

 رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران دانش انباشته شده در سینه نیروی انسانی شهرداری پایتخت را به‌عنوان مهم‌ترین حلقه مفقوده ارتقای کیفیت مدیریت شهری برای حل مسائل و موضوعات شهر تهران دانست.
به گزارش همشهری، محمدحسین بوچانی در جلسه کمیته داوری مدیریت دانش شهرداری تهران که با حضور سرپرست اداره کل ارزشیابی و کارگزینی مدیران شهرداری و مهندسان دانش تمامی سازمان‌ها، معاونت‌ها و مناطق شهرداری تهران برگزار شد، با بیان این مطالب افزود: «یکی از کلیدی‌ترین سرمایه‌های سازمانی شهرداری تهران در دوره کنونی مدیریتی همان نیروی انسانی بوده که انتقال تجارب این افراد برای بهبود کیفیت زندگی شهری شهروندان و حل مسائل مدیریتی داخل پایتخت لازم و ضروری است.»
او با اشاره به ابلاغ نظام‌نامه مدیریت دانش در مجموعه شهرداری تهران ادامه داد: «به‌نظر می‌رسد تمام مدیران متولی و یا مهندسان دانش می‌توانند در بستر‌سازی‌ برای انتقال تجارب مدیریتی نیروی انسانی داخل مجموعه با هدف حل مسائل و مشکلات شهری نقش مهمی را ایفا کنند. هماهنگی برای گردآوری مدیریت دانش در داخل مجموعه شهرداری تهران ضروری است. با توجه به اینکه شهرداری تهران فرصت‌های متعدد و زیادی را در زمینه انتقال تجارب مدیریتی در اختیار دارد، اما متأسفانه بخشی از این فرصت‌ها به‌دلیل عدم‌وجود هماهنگی‌های داخلی از دست می‌رود. یکی از مزیت‌های کاربردی در مدیریت دانش جلوگیری از پراکنده کاری و اختلال در وظایف اجرای این نظام‌نامه در شهرداری تهران است. به‌نظر می‌رسد وجود یک واسطه برای ایجاد هماهنگی بین تمامی نمایندگان سازمان‌ها و زیر مجموعه‌های مدیریت شهری برای تفهیم مفاد این نظام‌نامه و از همه مهم‌تر تدوین سازوکارهای اجرایی آن در قالب کمیته‌های راهبردی در مجموعه مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران ضروری است.»

این خبر را به اشتراک بگذارید