• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
یکشنبه 8 تیر 1399
کد مطلب : 103533
+
-

چهره

  بازدید سردار قاآنی از مناطق عملیاتی سوریه
فرمانده نیروی قدس طی روزهای اخیر با سفر به البوکمال در سوریه، از مناطق عملیاتی نبرد با داعش در این منطقه بازدید به عمل آورده است. سردار اسماعیل قاآنی در جمع برخی رزمندگان جبهه مقاومت، اظهار داشت: جنگ با گروه تروریستی داعش سبب متلاشی‌شدن حکومت این گروه شد اما با توجه به اینکه موجودیت این گروه با مدیریت آمریکا و رژیم صهیونیستی بود، باید اطمینان داشت که توطئه‌های این 2رژیم جنایتکار پایان نیافته است. وی افزود: شما رزمندگان به‌خوبی می‌دانید که ما فرزندان پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) هستیم که عاشق مبارزه با جهانخوارانیم و همین روحیه سبب ناکامی آمریکا و اسرائیل از یک‌سو و از سوی دیگر موجب سرکوب پس‌مانده‌های داعش خواهد شد.

  گفت‌وگوی رحمانی‌فضلی با همتای عراقی
وزیر کشور در گفت‌وگوی تلفنی با همتای عراقی خود با تأکید بر اینکه اتحاد بیش از پیش 2 ملت و 2کشور ثمره خون شهیدان سلیمانی و المهندس است، گفت: دولت عراق و اقلیم کردستان عراق باید در تامین امنیت مرزهای مشترک، مسئولیت‌پذیری بیشتری داشته باشند. به گزارش فارس، وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران در ادامه ضمن دعوت از فرهود مشیر الغانمی برای سفر به ایران در نخستین فرصت مناسب، افزود: در سال‌۱۳۹۷ تفاهمنامه امنیتی با عراق آماده کردیم که ان‌شاءالله در سفر به ایران با حضور شما این تفاهمنامه به امضا برسد. رحمانی فضلی با بیان اینکه زمینه‌های همکاری وزارت کشورهای ایران و عراق بسیار زیاد است، تصریح کرد: مبارزه با‌ تروریسم، جرایم سازمان‌یافته و قاچاق سلاح و مواد‌مخدر، همچنین همکاری پلیس‌های 2کشور و همکاری‌های مرزی ازجمله زمینه‌هایی است که می‌توانیم سطح فعالیت‌های مشترک را تعریف کنیم و زمینه همکاری‌های 2کشور را بیش از پیش مهیا کنیم. وزیر کشور با دعوت از همتای عراقی خود برای مصوب‌کردن فعال‌سازی‌ بیش از پیش مرزها و بازارچه‌های میان 2کشور در دولت عراق، گفت: از این طریق می‌توانیم تقویت مبادلات اقتصادی و تجاری را ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی داشته باشیم. وی افزود: حتی می‌توانیم ساعات کار بازارچه‌های مرزی را تا ۲۴ ساعت افزایش دهیم تا تجار و فعالان تجاری 2کشور، بیشتر بتوانند همکاری کنند.

  مجلس در رأس امور نیست
رئیس مجلس شورای اسلامی با یادآوری جایگاه مجلس در قانون اساسی، گفت: مجلس باید در رأس امور باشد، اما هم‌اکنون نیست و باید در رأس امور قرار گیرد. به گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف تأکید کرد: در حوزه مدیریتی به‌دلیل ضعف موجود به سمت شایسته‌گزینی، شایسته‌پروری و شایسته‌سالاری نمی‌رویم؛ واقعیت آن است که در نظام اسلامی برای حل مسئله در هر کار، ساختار و رفتاری باید از پایین به بالا حرکت کنیم. قالیباف افزود: تصمیم و اقدام ما مسئولان و کارگزاران نظام و شمای کارمند و کارشناس است که مردم کشور را فقیر یا ثروتمند می‌کند، آنها را به سمت آسایش و آرامش می‌برد یا شرایطی ایجاد می‌کند که برخی مجبور می‌شوند پشت‌بام اجاره کنند.

  بازگشت پروازهای ایران- امارات
امارات متحده عربی یک هواپیمای حامل تجهیزات پزشکی ضروری برای مقابله با شیوع ویروس کرونای جدید به ایران فرستاد. به‌گزارش ایسنا، این محموله از تجهیزات پزشکی تقریبا به ۱۶هزار متخصص در زمینه پزشکی در مقابله با این بیماری کمک خواهد کرد و چهارمین محموله‌ای است که در 3ماه گذشته تاکنون از جانب امارات به ایران ارسال شده است. از سوی دیگر سفارت جمهوری اسلامی ایران در امارات هم روز شنبه در صفحه توییتر خود در رابطه با آخرین وضعیت پروازهای بین 2کشور نوشت: وزارت خارجه امارات اعلام کرد تشریفات انجام پروازها در مسیر ‎ایران امارات به روال عادی بازگشته و شرکت‌های هواپیمایی می‌توانند درخواست‌های خود را مستقیما با هواپیمایی کشوری ‎امارات طرح و مجوز دریافت کنند.

  شناسایی پیکر 2 شهید خان‌طومان
مسئول ایثارگران سپاه از شناسایی و تأیید هویت پیکر 2 تن از شهدای مدافع حرم خبر داد. سردار ابوالقاسم شریفی تصریح کرد: پیرو تدبیر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی مبنی بر تفحص در محور خان‌طومان سوریه پس از آزادسازی این مناطق، گروه تفحص ایثارگران سپاه در منطقه مستقر و پس از ماه‌ها، پیکرهای مطهر تعدادی از شهدای جبهه مقاومت کشف شد. به‌گزارش ایسنا، وی اعلام کرد: پس از انجام آزمایش‌های DNA توسط مرکز ژنتیک سپاه، هویت پیکر شهدای گرانقدر «سعید کمالی‌کفراتی» و «علی جمشیدی» احراز شد. سردار شریفی تأکید کرد: کارشناسان مشغول انجام آزمایش‌های DNA هستند تا هویت پیکر دیگر شهدا تشخیص داده شده و به محض تعیین قطعی هویت، اخبار آن به اطلاع خانواده معظم شهدا و ملت خواهد رسید.

این خبر را به اشتراک بگذارید