• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
یکشنبه 8 تیر 1399
کد مطلب : 103520
+
-

کارشناسان اورژانس اجتماعی خواستار افزایش حقوق شدند

کارشناسان اورژانس اجتماعی خواستار افزایش حقوق شدند

تعدادی از کارشناسان اورژانس‌ اجتماعی سازمان بهزیستی روز گذشته در اعتراض به وضعیت استخدامی و حقوقی‌شان جلوی ساختمان اصلی سازمان بهزیستی تحصن کردند.
بلاتکلیفی استخدامی این افراد بعد از سال‌ها فعالیت در اورژانس اجتماعی و حقوق پایین ازجمله مسائلی بود که تجمع‌کنندگان به آن اعتراض داشتند. یکی از پرسنل اورژانس اجتماعی با بیان اینکه بعد از 20سال خدمت برای بهزیستی هنوز قراردادی است و تبدیل وضعیت نشده است به  همشهری گفت: «آنطور که ما شنیده‌ایم پیش از سال نو به به استان‌ها بخشنامه شده بود که 80درصد حقوق افراد پیمانی باید برای افراد قراردادی اعمال شود اما این اتفاق نیفتاد و بعد از اعتراضی که انجام شد، اعلام کردند آنچه به قسمت «سایر» فیش حقوق اضافه شده همین افزایش حقوق است که مورد قبول ما نبود.
او با بیان اینکه در زمان شیوع ویروس کرونا کارشناسان اورژانس اجتماعی باید به‌صورت شیفتی سر کار حاضر می‌شدند، ‌گفت: «با وجود این مبلغی که تا فروردین امسال به‌عنوان اضافه حقوق برایمان واریز می‌شد، قطع شد. به ما گفته‌اند قطع اضافه حقوق‌ها به‌دلیل کمبود بودجه است.»
براساس پیگیری‌های همشهری 2نفر از معاونان سازمان بهزیستی استان تهران در میان تحصن‌کنندگان حاضر شده و بعد از شنیدن مشکلات آنها اعلام کردند مجوز تغییر وضعیت از پیمانی و قراردای به رسمی باید توسط دولت صادر شود و بهزیستی از نظر قانونی نمی‌تواند در این زمینه تصمیم‌گیرنده و تأثیرگذار باشد. اختلاف حقوق بین کارشناسان اورژانس اجتماعی در تهران و سایر شهرها مسئله دیگری است که تعدادی ازکارشناسان اورژانس اجتماعی به آن اعتراض دارند. معاونان سازمان بهزیستی از وجود این اختلاف حقوق ابراز بی‌اطلاعی و عنوان کردند، علت این اختلاف حقوق را پیگیری می‌کنند.
یکی از نمایندگان متحصنان نیز که قرار است هفته آینده با مسئولان بهزیستی درخصوص نتیجه پیگیری‌های مشکلات کارشناسان اورژانس، دیدار داشته باشد، گفت: «معاونان سازمان بهزیستی از ما فرصت یک‌هفته‌ای خواسته‌اند تا مطالبات ما را پیگیری کنند و امیدواریم که بتوانیم حق و حقوقمان را به‌دست بیاوریم.» 
او ادامه داد: «پیگیری ما در این تحصن بیشتر درخصوص مطالبات حقوقی بود و تبدیل وضعیت از پیمانی و قراردادی به رسمی خواسته‌های بعدی ما بود. حقوق ما 2میلیون ‌و 800هزار تومان است و به ما قول داده شده تا با توجه به بودجه سازمان بهزیستی مقدار کمک‌هزینه 600هزار تومانی که تا‌کنون برای ما پرداخت می‌شد را بیشتر کنند.»

این خبر را به اشتراک بگذارید